transport caini, transport catei, transport caini international, transport catei international, transport pisici, transport pisici international, transport animale, transport animale de companie, transport caini anglia, transport caini germania, transport caini olanda, transport caini franta, transport caini belgia, transport caini pret, transport pisici germania, transport pisici anglia, transport animale anglia, transport animale germania, transport caini romania
Curs Valutar 19-04-2024 4.6625 lei 4.9763 lei

 



A fost lansat Catalogul Persoanelor Fizice Autorizate click aici pentru detalii

ora exacta

Inele de logodna

Imobiliare, real estate

cosuri cadou Gourmetgift

Laronef

Contabilitate Constanta

service frigidere reparatii

Expert Contabil Constanta

Servicii curatenie Cluj

Deblocari usi metalice

Asfaltari Bucuresti

lac de pescuit cluj

Info, blog

reparatie frigidere Bucuresti

Curs Valutar E-ziare.ro


 
Contact & Despre noi
Politica de confidentialitate
SMART financial - © Smart Press
Stocheaza documente in cloud


« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol
Adaugat in data de 15-04-2007

Stefania Stavrositu - Senior Consultant, The Practice

Stefania Stavrositu - Senior Consultant, The Practice

Rubrica Omul din PR prezinta, pe SMARTfinancial, un dialog cu o persoana de succes din domeniul Relatii Publice. Intrebarile sunt standard, aceleasi in fiecare editie, cu accent pe succesul pe plan profesional, dar si pe diverse probleme specifice domeniului.

SMARTfinancial.ro: De ce ati ales domeniul PR si din ce an ati inceput sa lucrati in relatii publice?

Stefania Stavrositu: Lucrez inca din 1999, din primele luni de facultate. Am avut sansa de a ma angaja la Centrul de Resurse pentru Organizatii Neguvernamentale - CENTRAS - un loc in care am dat peste oameni deosebiti, cu experienta in domeniul comunicarii, o biblioteca ce se intindea pe pereti intregi plina cu carti de comunicare, sociologie, marketing si resurse umane, si am participat la cursuri de instruire in PR inca de la inceput. In facultate (Comunicare si Relatii Publice) am stiut dintotdeauna ca imi doresc sa urmez o cariera in PR si nu in advertising, spre deosebire de majoritatea colegilor mei, spre exemplu.

SMARTfinancial.ro: Cum vi se pare transformarea jobului de "om de PR" in Romania in ultimii ani, in contextul profesionalizarii mediului de afaceri?

Stefania Stavrositu: In primul rand, din ce in ce mai multi oameni incep sa inteleaga ca PR nu inseamna "relatii cu publicul", ceea ce este un evident castig atat pentru cel care angajeaza un consultant de PR, cat si pentru cel care preia aceasta sarcina in cadrul unei organizatii, indiferent de natura acesteia.

In legatura cu "profesionalizarea" mediului de afaceri din Romania, aceasta se prezinta astazi asemenea unui cozonac cu stafide; stafidele sunt Bucurestiul si cateva orase mari, eventual firmele multinationale ori cele care au in spate o solida cultura organizationala...

In Fetesti, Roman sau Tecuci nu se prea vorbeste de PR. Influenta din ce in ce mai sporita a Uniunii Europene va determina o reala profesionalizare, dar asta se va intampla in timp.

SMARTfinancial.ro: Desi domeniul PR si domeniul mass-media sunt tangente, intre persoanele care lucreaza in aceste doua domenii exista uneori nemultumiri la nivelul relatiei de colaborare. Cum vedeti ca ar trebui sa fie aceasta relatie si cum lucrati in general cu mass-media?

Stefania Stavrositu: Stiu foarte bine ca exista nemultumiri si de o parte si de alta, si este oarecum firesc sa fie asa. Avem ziaristi care se plang de ne-profesionalismul oamenilor de PR - poate necunoscand intocmai in ce consta munca de PR, cat si invers, oameni de PR care nu vad cu ochi buni anumiti reprezentanti ai presei. Cred insa ca adevarul este undeva la mijloc si ca fiecare are, poate, dreptate in felul sau. Cred de asemenea ca relatia dintre omul de PR si ziarist ar trebui sa fie una de colaborare, de parteneriat, nu de confruntare. Personal lucrez foarte bine cu presa pentru ca ii tratez pe reprezentantii presei ca pe niste parteneri carora daca nu le demonstrezi ca esti profesionist, se vor gandi de doua ori inainte sa apeleze la tine. In acelasi timp, le acord atentie si incredere - iar aceste elemente usureaza comunicarea.

SMARTfinancial.ro: Credeti ca o persoana care lucreaza in PR ar trebui sa comunice continuu cu jurnalistii, si dincolo de comunicate de presa si conferinte de presa?

Stefania Stavrositu: Absolut. Relatia cu reprezentantii presei nu trebuie sa se rezume numai la invitarea acestora la evenimente, eventual trimiterea unor comunicate de presa. Jurnalistii trebuie informati permanent despre activitatea clientilor, pentru a-si putea alege informatiile pe care le considera relevante pentru cititorii publicatiei lor.

SMARTfinancial.ro: Multe persoane considera ca PR-ul inseamna numai relatii cu media, iar companiile de PR contrazic in general acest lucru. Ce altceva mai trebuie sa faca un om din PR, chiar dincolo de lucrul cel mai vizibil - relatia cu presa?

Stefania Stavrositu: Presa este intr-adevar un public tinta foarte important, dar reprezinta doar unul dintre influentatorii cu care lucreaza oamenii din PR - in nici un caz nu este singurul. Influentatorii unei companii depind de specificul sau, si pot fi de la lideri de opinie la autoritati, parteneri de afaceri importanti sau publicul intern. Oamenii de PR ofera in primul rand consultanta de specialitate clientilor, identifica oportunitati pentru a creste reputatia companiei, dezvolta si implementeaza programe pentru aceasta. Reputatia unei companii este greu de castigat si uneori la fel de greu de pastrat. Trebuie sa vii in permanenta cu ceva nou, sa fii racordat in acelasi timp la traditia si cultura organizatiei respective.

SMARTfinancial.ro: Credeti ca PR-ul ar trebui sa fie un departament discret, invizibil pentru consumatorul final, sau sa se manifeste mai aproape de acesta?

Stefania Stavrositu: Nu cred ca PR-ul trebuie sa iasa in fata consumatorului final. Invizibil ori cel putin discret, dar eficient in acelasi timp, asa il vad...

SMARTfinancial.ro: Cum ar trebui sa se pregateasca cineva care doreste sa lucreze in PR? Ce lucruri conteaza cel mai mult in aceasta meserie si care sunt acele elemente care trebuie evitate?

Stefania Stavrositu: Cunostintele teoretice in domeniu sunt foarte importante, pentru ca ofera baza pe care poti cladi mai departe. Sigur ca reteta succesului nu sta numai in informatii si cunostinte, este nevoie si de prezenta de spirit, de anumite abilitati. Nu poti cultiva insa abilitatile in absenta cunostintelor teoretice. In plus, in aceasta meserie este esential sa iti placa sa scrii, sa fii organizat, sociabil, curios, atent la detalii si mai ales sa pui pasiune in ceea ce faci. Nu am vazut oameni buni de PR care sa fie blazati, sa vina la serviciu doar pentru a bifa inca o zi de lucru si mai ales sa nu fie pasionati de munca lor.

SMARTfinancial.ro: Credeti ca eficienta PR-ului intr-o companie ar trebui sa se masoare numai in vizibilitatea in mass-media sau ce alte elemente ar trebui luate in considerare la o eventuala analiza?

Stefania Stavrositu: Revenim la vechea problema a masurarii eficientei PR-ului. O campanie nu ar trebui analizata doar din punctul de vedere al rezultatelor, al numarului de articole sau de jurnalisti prezenti la eveniment, ci mai ales din punct de vedere al impactului pe care acea campanie l-a avut in randul audientelor. Asta presupune studii, analize, focus grupuri - care sunt foarte costisitoare - si din pacate prea putin folosite in Romania in acest moment pentru a masura eficienta unei campanii de PR.

SMARTfinancial.ro: Care sunt cele mai mari satisfactii pe care le-ati avut in meseria de "om de PR"?

Stefania Stavrositu: Satisfactiile profesionale sunt legate de informatiile, cunostintele acumulate, precum si abilitatile castigate in timp. Am avut si mai am inca multe de invatat. Pentru mine, cea mai mare satisfactie este acea senzatie de "bucurie-eliberare-multumire" atunci cand strategia la dezvoltarea careia am contribuit este cea castigatoare in cadrul unui pitch.

SMARTfinancial.ro: Cate ore munciti pe saptamana si cam cum arata o zi tipica de lucru?

Stefania Stavrositu: As spune doar ca programul meu de lucru nu se termina niciodata in mod "regulamentar", la ora 18.00. Ceea ce imi place cel mai tare in PR este ca nu am nici o zi tipica de lucru - apar in permanenta provocari noi, cunosc oameni noi si ma confrunt cu situatii diferite in fiecare zi. Asta ma tine intr-o stare de "alerta" pozitiva, fara de care nu as putea sa traiesc.

SMARTfinancial.ro: Aveti timp si pentru viata personala? Cum procedati, delimitati ferm cele doua dimensiuni sau continuati sa va ocupati de partea profesionala si dincolo de programul de lucru?

Stefania Stavrositu: Pentru mine primeaza calitatea timpului petrecut alaturi de familie si prieteni, si nu cantitatea. Incerc, de fiecare data cand sunt alaturi de ei, sa le dedic doar lor timpul petrecut impreuna.

SMARTfinancial.ro: Cat de multa presa cititi / ascultati / vizualizati?

Stefania Stavrositu: Multa. Altfel nu mi-as putea face meseria.

SMARTfinancial.ro: Continuati sa mai invatati, mai cititi articole si carti de specialitate, mai participati la seminarii de specialitate?

Stefania Stavrositu: Invat in fiecare zi lucruri noi, sunt interesata mereu de informatii noi in domeniu si ma preocupa sa le gasesc. Vreau sa tin pasul cu vremurile, asa ca citesc articole si carti de specialitate. Particip de asemenea la cele mai importante seminarii din domeniu.

SMARTfinancial.ro: Cat de mult se schimba lucrurile in PR de la an la an?

Stefania Stavrositu: Bloguri, oameni noi, practici noi, instrumente noi, influentatori noi. Cred ca cel mai relevant exemplu este cel al blogurilor - acum un an nu era constientizata importanta lor, acum este unul dintre cele mai la moda canale de influentare.

SMARTfinancial.ro: Aveti modele pe care le-ati urmat sau oameni de afaceri pe care ii admirati in mod deosebit?

Stefania Stavrositu: Admir personalitatile puternice, oamenii care stiu ce vor, pe cei care reusesc acolo unde altii au dat gres si mai ales pe cei care pun pasiune in ceea ce fac. Am avut de asemenea, si am inca, mentori - atat la facultate, cat si mai tarziu.

SMARTfinancial.ro: Unde va place sa calatoriti si in ce tari in care nu ati fost la momentul actual ati dori sa mergeti?

Stefania Stavrositu: Nu am calatorit foarte mult, si mai ales nu in afara Europei. Mi-ar placea sa vad multe tari, dar numai in perioade in care temperatura aerului este de peste 21 de grade Celsius ...

SMARTfinancial.ro: Cat de importanta este echipa pentru a contoriza in final si succesul personal?

Stefania Stavrositu: Cu cat este echipa mai puternica, cu atat si succesul personal este mai mare.

SMARTfinancial.ro: Ce ati recomanda unui student, sa termine intai facultatea sau deja sa caute sa se angajeze intr-o companie si sa invete si din experienta? Sunt mai importante studiile sau experienta?

Stefania Stavrositu: Si una, si alta, in cazul in care pot fi facute in paralel. Le-as recomanda sa aiba cat mai multe activitati extra-scolare, sa se implice in cat mai multe proiecte si sa nu ocoleasca sectorul non-profit, in care eu personal am invatat foarte mult.

SMARTfinancial.ro: Cat de mult compania in care lucrati si intreaga dumneavoastra activitate depinde de computer si de internet?

Stefania Stavrositu: Mult. Sunt foarte rare momentele in care sunt probleme tehnice si ramanem fara computer si conexiune la internet, dar le ducem dorul chiar daca ... sa spunem ca a picat curentul timp de 30 de minute.

 

Interviu realizat de SMARTfinancial.
SMART financial - www.SMARTfinancial.ro
©

.


« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol

Recomanda aceasta pagina 
Daca considerati acest articol interesant il puteti recomanda unui prieten folosind formularul alaturat.
 


Newsletter SMARTfinancial


» reset
TVA
+TVA
» arhiva curs valutar