European pe buna dreptate - lansarea pentru JTI a campaniei anticontrabanda
Agentia DRAFTFCB a anuntat lansarea campaniei anticontrabanda “European pe buna dreptate”, initiata de JTI in parteneriat cu Autoritatea Nationala a Vamilor. Campania se deruleaza in perioada 20 septembrie – 31 octombrie 2011 in Bucuresti si in alte 7 orase din tara.

La conferinta de lansare, au fost prezenti, alaturi de reprezentantii JTI, Sorin Blejnar, presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Viorel Comanita, seful Autoritatii Nationale Vamale, Marian Marcu, reprezentantul companiei Novel Research.

”In ianuarie 2010, contrabanda reprezenta peste 36% din totalul vanzarilor, devenind astfel liderul pietei de tigarete din Romania. Nivelul pietei negre a ingrijorat atat producatorii de tigarete, cat si autoritatile, pierderile anuale la bugetul de stat fiind estimate atunci la peste un miliard de Euro. In prezent, comertul ilicit cu tigarete este in scadere, ajungand la aproximativ 13%, ceea ce inseamna ca autoritatile actioneaza fem pentru descurajarea contrabandei cu tigarete si ca, in acest moment, piata neagra se afla la un nivel comparabil cu cel din alte tari europene.”, a declarat Neil Coupland, General Manager JTI Romania.

Campania din 2010, initiata de JTI, „Contrabanda dauneaza grav societatii”, a incercat sa atraga atentia asupra efectelor negative ale fenomenului, adresandu-se unui public urban, educat, capabil sa inteleaga aspectele complexe ale comertului ilicit.

Campania din acest an se adreseaza aceluiasi tip de public, si isi propune cresterea gradului de constientizare si impulsionarea eforturilor de combatere a fenomenului cu ajutorul unor forte noi, prin mijloace si cu motivatii mai putin obisnuite.

De multe ori, cand vizitam tari occidentale dezvoltate avem senzatia de „firesc” si spunem ca “asa ar putea fi si la noi”. Se intampla, insa, din ce in ce mai des, sa regasim acelasi sentiment si aici, acasa, in Romania: pe o terasa cocheta din Centrul Vechi, la un festival de film, pe Transalpina sau la o pensiune de langa Brasov.

Si scaderea contrabandei este de natura sa ne creeze sentimentul ca ”si la noi se poate”. Este un motiv sa spunem “suntem cum trebuie sa fim.”

Campania “European pe buna dreptate” isi propune sa aduca laolalta toate locurile din tara unde ne simtim “ca afara”, toate proiectele si inititivele care, prin bunul simt si farmecul autentic, dovedesc ca nu suntem parte a Uniunii Europene din intamplare. „EU sunt UE. European pe buna dreptate”.

Cele mai importante canale de comunicare ale campaniei sunt: TV, radio, presa scrisa, OOH (panotaj stradal, TV screens si Cocor), ecrane Zoom/Monopoly in statiile de metrou si in Aeroporul International Henry Coanda Bucuresti si internet, prin site-ul www.sunt-european.ro .

Japan Tobacco International (JTI) este membra a Grupului Japan Tobacco (JT)., producator mondial de produse din tutun. JTI comercializeaza trei dintre cele mai vandute cinci marci la nivel mondial: Winston, Mild Seven si Camel. Alte marci internationale includ Benson & Hedges, Silk Cut, Sobranie of London, Glamour si LD.

Avand sediul central la Geneva (Elvetia), Japan Tobacco International are peste 25.000 de angajati si operatiuni in 120 de tari. JTI se bazeaza pe o experienta solida în domeniul tutunului si o mostenire bogata, datand din secolul al XVIII-lea.