Top Gear Awards 2011 - Premiile Top Gear 2011
Celebrul eveniment de la Londra, se mută, în fiecare an la Bucuresti: pentru al doilea an, în România, s-au decernat premiile Top Gear în cadrul unui eveniment exclusivist, organizat de echipa din România, pe 12 decembrie 2011 la Hotel Intercontinental.

La capătul unui an întreg, după ce au testat sute de masini, Top Gear îsi celebrează, în stil propriu, fără vren juriu scrobit, doar cu oamenii din echipă, alături de Clarkson, Hammod si May, masinile pe care le-a criticat, le-a căutat nod în papură, le-a ridiculizat, sau – dimpotrivă! – în fata cărora si-a scos pălăria. Pentru că atunci când alegerea se face cu sufletul, nu ai nevoie de alte repere.

Cu alte cuvinte, echipa Top Gear a selectat masina cea mai bună din categoria ei, iar dintre acestea a ales cel mai tare model din ultimele 12 luni. În acest an, premiile au mers către Ferrari, Opel, Ford, Mercedes, Range Rover, BMW, Audi, Lamborghini, Citroen, Volkswagen, Kia.

Iar câstigătorii sunt:

MAsINA ANULUI&SUV-UL ANULUI – RANGE ROVER EVOQUE


Multi au crezut că a produce lux pentru mase e o luptă în amonte, destinată din start esecului. Pe urmă, însă, a apărut Evoque, si totul s-a schimbat. Iar când tot acel lux accesibil vine în interiorul unui off-road-er capabil, avem toate ingredientele pentru SUV-ul anului 2011.


CEL MAI BUN INTERIOR – AUDI S8


În anul 2011 după Hristos, e greu să mai găsesti interioare de proastă calitate. si totusi, interiorul lui Audi S8 reuseste să iasă în evidentă prin ergonomie, design si functionalitate cam în acelasi mod în care s-ar remarca Monica Belucci la un concurs de Miss. OK, fetele sunt misto, dar tu stii unde te-ai duce...

CEA MAI INTELIGENTĂ MAsINĂ COMPACTĂ – FORD FOCUS

Noul Ford Focus devine un fel de Clasa S în segmentul său, pentru că vine plin de tehnologie inteligentă – genul de dotări care pe Stig l-ar face să mănânce cretă de nervi, dar care pentru un sofer normal sunt mană cerească.

BREAK-UL ANULUI – FERRARI FF


Are trei usi, sistem start/stop, o banchetă rabatabilă fractional si suficient spatiu în portbagaj pentru o mică vacantă. Totusi, are si un V12 de aproape 6,3 litri, cel mai mare motor montat vreodată într-un Ferrari. Da, concediul va fi scurt, dar va cuprinde toată Europa...

MAsINA ANULUI DUPĂ RICHARD – BMW SERIA 1 M COUPE

Cea mai bună – si mai scurtă – descriere a masinii ăsteia este următoarea: „agitată”. Cu toate astea, reuseste să complimenteze soferul, dându-i senzatia că e un pilot mult mai bun decât este defapt, în timp ce încearcă să piardă cât mai putini din cei 335 de cai putere pe mica suprafată de contact dintre asfalt si anvelope.

CEL MAI FRUMOS COUPE CU PATRU UsI – MERCEDES-BENZ CLS

CLS este masina care stă într-un loc al ei, acolo lângă celelalte nise pe care le-am văzut dezvoltate în ultimii zece ani, iar atâta vreme cât inginerii nu vor face nimic gresit, va rămâne singura alegere posibilă pentru cei care apreciază originalitatea designului.

CEL MAI BUN HOT HATCH – OPEL CORSA OPC NURBURGRING

Atacă un viraj drapta cu suficient curaj si Corsa se agată cu destulă hotărâre pentru a-ti dezlipi fata de pe cap, până când orbita dreptă se suprapune peste ochiul stâng, gura e la jumătatea gâtului iar a respira devine un proces extrem de dificil.

SUPERCARUL ANULUI – LAMBORGHINI AVENTADOR

Este o adevărată fortă a naturii, cu cei 700 de cai ai săi, însă nu se va juca cu viata ta asa cum făcea pe vremuri un Diablo. Nu interpreta asta ca pe o lipsă de caracter, ci ca pe o modificare a ADN-ului pe care orice specie o suferă pentru a se adapta noilor conditii.

MAsINA MICĂ A ANULUI – VOLKSWAGEN UP!

Să-l numesti un mini-Golf ar însemna să-i faci un foarte mare deserviciu – e mult mai bun de atât. Are tone de spatiu pentru pasageri într-un cadru cu 30 de centimetri mai scurt decât o Panda, cântăreste mai putin de o tonă. E cea mai isteată masină mică de pe piată. E esentă distilată de Volkswagen.

MAsINA ECOLOGICĂ A ANULUI – OPEL AMPERA


Opel Ampera este aici ca un exemplu al unei tehnologii care a reusit să se strecoare pe sub radarul oficial si să câstige provocarea ecologismului prin discretie. Cu alte cuvinte, mai usor de înteles (si de scris, te asigur), Opel Ampera depăseste nivelul de hibrid obisnuit, aducând si mai aproape ideea de automobil electric. Na, că nu mi-a iesit.

CHILIPIRUL ANULUI – KIA PICANTO

Faptul că cei de la Kia fac masini bune nu mai e de mult un secret pentru nimeni. Faptul că sunt si relativ mai ieftine decât oferta concurentei, din nou, n-ar trebui să vină ca o surpriză. Însă atunci când pretul scăzut reuseste să se îmbine atât de bine cu o calitate bună a executiei, e timpul pentru un premiu.

MAsINA DE FAMILIE A ANULUI – CITROEN DS5

Acesta este, mai mult sau mai putin, un premiu pentru curaj. Pentru curajul de a face ceva diferit, pentru că cea mai mare problemă actuală a lumii auto este lipsa de originalitate. Ei bine, DS5 o are din plin, iar ceea ce mai are este un sistem hibrid cu motor diesel, spatiu pentru cinci adulti si un portbagaj pe măsură.

CEA MAI BUNĂ DECAPOTABILĂ – FERRARI 458 SPIDER

Putine lucruri rele se pot spune despre Ferrari 458, si chiar si acelea sunt spuse la betie. Posibilitatea de a îndepărta plafonul si de a te bucura de trecerea aerului direct pe deasupra capului cu viteze de peste 250 km/h n-avea cum să îngroase lista, ci doar să necesite si mai mult alcool.

PREMIUL PENTRU CEL MAI SPECTACULOS BURNOUT- GOOD YEAR

“Există mai multe moduri în care poti face o listă cu cele mai bune masini ale anului. Top Gear însă nu se ascunde după punctaje sau jurii, ci face pur si simplu alegerile după sufletul masinii. Prin urmare, fiecare dintre fiarele câstigătoare este acolo pentru că ne-a impresionat cu ceva. Pentru noi e o încântare să punem cap la cap lista la fiecare sfârsit de an, pentru că ne simtim ca în copilărie, când visăm la garajul nostru de vis. Iar pentru cititorii nostri ne dorim să fie un reper pentru momentele grele în care vor avea de ales”, a declarat Costin Giurgea, Publisher Top Gear.

În revista Top Gear, din luna decembrie, sunt prezentate laureatele anului 2011 iar până la finalul lunii decembrie, pe site-ul www.topgear.ro/awards cititorii revistei îsi pot alege premiantii lor.

Top Gear este un produs original BBC. Revista Top Gear, emisiunea Top Gear si topgear online au la bază pasiunea pentru masini, prietenia, autoironia si ating audiente uriase. Fiecare editie a emisiunii Top Gear e urmarită de peste 350 de milioane de fani din toată lumea. Revista Top Gear are 24 de editii internationale si aproape 15 milioane de cititori.