Efervescenta pe piata ofertelor auto second-hand in 2011, putere de cumparare in scadere
Autovit.ro, lider al industriei de anunturi auto, a realizat o analiza a pietei de masini second-hand pentru anul 2011, conform careia oferta de masini rulate a crescut cu 29,58% fata de 2010. Desi numarul romanilor care si-au scos masina spre vanzare a crescut considerabil, in anul 2011 s-a inregistrat o scadere de 13% a numarului de tranzactii cu autovehicule second-hand, potrivit Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor.

Majoritatea masinilor scoase la vanzare de romani, si anume ca. 61%, au fost fabricate intre 2000 si 2007. Media de varsta a celor mai listate masini in 2011 a fost de 8 ani. 19,29% dintre masinile listate au fost fabricate între 1990-1999, iar 18,71% între 2008-2011.

Vedetele ofertei de masini second-hand sunt, la fel ca in 2010, cele care apartin marcilor germane, primele 3 locuri fiind ocupate de catre Wolkswagen, Opel si BMW. Codasa in oferta de masini second-hand este marca Fiat, urmata de catre Peugeout si Dacia.

Numarul masinilor second-hand scoase spre vanzare la un pret mai mic sau egal cu 5.000 de euro a crescut cu 16% fata de 2010, in timp ce numarul masinilor listate cu un pret cuprins intre 5 000 si 10 000 de euro a scazut cu 9,36%.

Datorita consumului specific mai mic, masinile diesel sunt tranzactionate intr-un numar mai mare. 55,54% dintre anunturile postate pe autovit.ro in 2011 au propulsoare diesel, in timp ce 42,84% reprezinta masinile care folosesc benzina. Restul de 1.62% dintre anunturile totale reprezinta masini ce folosesc GPL (1,46%) si GNC (0,01%). Masinile propulsate de motoare cu tehnologii inovatoare, cum ar fi hibridele sau masinile electrice, nu se afla inca in atentia romanilor, acestea reprezentand doar 0,14% din numarul masinilor listate in 2011 pe autovit.ro.

Peste 41% dintre romani au dorit sa vanda masini cu o capacitate cilindrica intre 1700 si 2000, urmate de cele cu o capacitate intre 1500-1600 intr-o proportie de 20,04%, in timp ce doar 3,16% dintre masinile postate pe site au o capacitate cilindrica mai mare de 3500.

Anul 2011 s-a incheiat cu propunerea unei noi legi referitoare la taxa auto care se va calcula in functie de tipul motorizarii, emisia de CO2 si norma de poluare.

„Noua metoda de aplicare a taxei auto va afecta pre?ul de vanzare al masinilor inmatriculate deja in Romania inainte de 2007, in special a celor cu motoare sub norma euro 4, care va scadea in principiu cu valoarea taxei de mediu. Cum in aceasta situatie se afla mai bine de jumatate din parcul auto national, noua taxa va afecta bugetul multor romani care se vor gasi in imposibilitatea de a-si vinde masina, deoarece taxa de mediu ar fi de multe ori egala sau mai mare cu pretul cerut.

Mai mult, noua formula a taxei de mediu va incuraja importurile de masini second-hand din UE, in principal euro 4 si cu motoare pana la maxim 2000cmc, cu precadere in palierul 1000-1600 cmc, deoarece taxa va fi la acelasi nivel cu cea a masinilor inmatriculate in Romania si, in general, romanii considera ca masinile rulate in vestul Europei sunt mai bine intretinute”, explica Attila Okanyi, director general Autovit.ro.

Autovit.ro, benchmark al industriei de anunturi auto, este, de peste 10 ani, serviciul preferat de romani pentru a-si vinde sau cumpara masina. Toate anunturile disponibile pe site-ul autovit.ro sunt verificate de operatori, pentru a oferi utilizatorilor informatii cat mai corecte si complete.

Studiul Autovit.ro a fost realizat in perioada ianuarie-decembrie 2011, in functie de volumul de anunturi listate pe autovit.ro. Analiza contine informatii referitoare la cum a aratat oferta de masini second-hand in anul 2011 spre deosebire de anul 2010, in functie de cele mai listate modele si marci de masini, de anul de fabricatie cel mai des postat, de pretul mediu cerut pe un autoturism si de procentul masinilor inmatriculate si neinmatriculate.