Brandul turistic al orasului Piatra Neamt, realizat de Media Factory
Agentia romaneasca de branding si comunicare strategica Media Factory a creat identitatea verbala, identitatea vizuala si strategia de comunicare pentru brandul turistic al orasului Piatra Neamt. In urma unui proces amplu de documentare care a cuprins domeniile: istorie, cultura, industrie, economie si turism si a unui proces de audit la care au participat si autoritatile municipiului Piatra Neamt, s-au concretizat cele 3 directii de promovare a turismului specifice orasului:

1. turismul cultural-istoric (Petrodava, atestata documentar cu peste 2000 de ani in urma, civilizatia Cucuteni etc.);

2. turismul ecleziastic (manastirile, Curtea Domneasca a lui Stefan cel Mare si Turnul lui Stefan cel Mare - simbol cu care locuitorii din Piatra Neamt se identifica puternic si pe care l-au dorit inclus in reprezentarea orasului);

3. turismul de relaxare (telegondola, strandul, complexul de restaurante Cozla, offroad, partia de schi, baza hipica etc.).

Identitatea vizuala a brandului turistic cuprinde 4 elemente ce reunesc simbolistica predominanta si reprezentativa pentru oras, evidentiata de-a lungul timpului pe documente, efigii, steme: Turnul lui Stefan cel Mare (principalul simbol cu care cetatenii orasului se identifica si cred ca este reprezentativ pentru Piatra Neamt), caprioara (simbolul heraldic al orasului), muntele (cele 3 varfuri: Cozla, Pietricica si Carloman care inconjoara orasul sunt atractii turistice importante pentru promovarea sporturilor de iarna si a activitatilor relaxante in toate anotimpurile), detaliile grafice specifice culturii Cucuteni si spirala dacica (simboluri fundamentale care vorbesc despre istoria bogata a orasului si despre oferta unica pentru cei interesati de turismul cultural-istoric).

Gama cromatica folosita in alcatuirea simbolului grafic reuneste culori puternice: albastrul sugereaza optimism, munte, natura, aer curat; verdele este culoarea traditionala a municipiului Piatra Neamt si vorbeste despre o lume plina de daruri naturale; portocaliul este extras din culorile ceramicii si a bijuteriilor traditionale, fiind culoarea pe care o are orasul la rasaritul si la apusul soarelui; galbenul povesteste despre locuri insorite, despre bucuria si caldura ospitalitatii locale.

Pozitionarea orasului ca fiind "Locul de unde rasare bucuria" are la baza ideea ca perspectiva turistului s-a schimbat, acesta cautand in locurile pe care si le alege ca destinatie mai mult decat un loc de odihna, un loc unde sa poata explora si vizita locuri deosebite, un loc in care sa se poata bucura de agrement modern dar si de istorie, natura si ospitalitate. Iar Piatra Neamt este un loc ofertant, cu multe oportunitati de petrecere a timpului liber pentru iubitorii de natura, sport si istorie.

Brandul turistic a fost lansat la Romexpo in cadrul Tragului National de Turism din noiembrie 2011, standul de prezentare creat Media Factory primind aprecieri pozitive din partea Ministerului Turismului, a numeroaselor oficialitati si a celor mai cunoscute personalitati nemtene prezente la eveniment.

Noul brand turistic valorifica istoria, traditiile si profilul turistic al Municipiului Piatra Neamt, punandu-l pe harta celor mai interesante locuri de vizitat din Romania.

Media Factory este o companie cu focus pe domeniile: strategie de brand, comunicare strategica, design, packaging si solutii complexe online. Printre clientii Media Factory se numara E.ON Moldova, Bosch Electrocasnice, Siemens Electrocasnice, Zeelandia, Lisca, Cramele Halewood, Sapte Spice - parte a grupului Vel Pitar, Elsaco, Antibiotice Iasi, Future Group Israel - Green Park, ATOP Romania, Camera de Comert si Industrie a Romaniei, Grupul Racova (VIO – Ilvas), Remar Pascani, Ermes Holding (Era Shopping Park Iasi), Omilos Group (Era Shopping Park Oradea), Fiterman Pharma, Tehnoton, Facos si multi altii.