Michelin si Meteor Press au lansat primul Ghid Verde pentru Romania in limba romana
Michelin şi Meteor Press au lansat, în cadrul Salonului Internaţional de Carte Bookfest, versiunea în limba română a Ghidului Verde Michelin pentru România.

Acest ghid completează prestigioasa colecţie Michelin şi va permite călătorilor români iubitori de cultură şi autenticitate să-şi pregătească mai bine călătoria şi să descopere diversitatea şi bogăţia ţării lor.

Pentru pregătirea ediţiei româneşti, autorii Ghidului Verde Michelin au colindat întreaga ţară timp de mai multe luni, vizitând un număr mare de locaţii şi făcând o selecţie. Ca urmare, opt situri turistice româneşti au fost desemnate cu cea mai înaltă distincţie a Ghidului Verde Michelin – trei stele (de vizitat neapărat): mănăstirile din Bucovina, Maramureşul, Dragomirna, Sibiul, Transfăgărăşanul, Horezu, Prejmerul şi Delta Dunării. În afară de Bucureşti, numeroase oraşe şi sate, dar şi monumente şi muzee, au fost desemnate cu două stele (merită o oprire) sau cu o stea (sunt interesante).

La evenimentul de lansare al ghidului au participat Eric Faidy, Preşedinte Michelin România şi Balcani; Iolanda Chioaru, Marketing Manager Meteor Press şi Gigi Alecu, Director General Meteor Press precum şi susţinători ai Ghidului Verde Michelin România Paul Mărăşoiu, Director Direcţia Generală de Turism în cadrul MDRT; Ioana Dobrescu, Secretar General ANAT; Florentina Dospinescu, Secretar General ANTREC; Roxana Manoliu reprezentant comunicare Apa Nova.

"Dupa ce au petrecut o mulţime de timp învăţand şi scriind despre România, descoperind că aceasta este într-adevăr o destinaţie minunată, scriitorii noştri au fost dornici de a le oferi cititorilor această colecţie cu cele mai interesante lucruri de văzut şi făcut în România. Ne dorim ca Ghidul Verde Michelin pentru România să-i ajute pe români sâ-şi redescopere ţara." a declarat Eric Faidy, Preşedinte Michelin România şi Balcani.

Cu un patrimoniu natural de o varietate incredibilă, România este încă un loc ce aşteaptă să fie descoperit, cu multe secrete ascunse chiar şi pentru locuitorii săi. Ghidul Verde Michelin pentru România are 368 de pagini şi include 22 de hărţi, aproximativ 600 de adrese (din care 400 cu locuri de cazare şi restaurante) şi 160 de fotografii. Ghidul a fost pus în vânzare pe 16 mai 2011 în puncte de distribuţie* din toată ţara, cu o circulaţie de 2.500 de exemplare şi un preţ recomandat de: 49 RON. O variantă în limba franceză a Ghidului Verde Michelin pentru România a fost deja lansată în septembrie 2008.

Un instrument nepreţuit pentru călători atât înainte, cât şi în timpul călătoriei lor, Ghidul Verde Michelin România este împărţită în trei părţi: secţiunea albastră pentru "Planificarea Vacanţei Tale", portocalie pentru "Introducere în România" şi verde pentru "Descoperirea României."


În sectiunea Planificarea Vacanţei Tale, autorii sugerează opt itinerarii pentru excursii ce permit călătorilor să descopere peisajul unic al României, care include mănăstiri unice, frumoşii munţi Carpaţi şi Delta Dunării.

Alte sugestii includ drumeţii pentru toate nivelurile de dificultate, precum şi oportunităţi de pescuit şi ciclism. Autorii au adăugat, de asemenea, şi activităţi pentru familii şi un program de evenimente populare cum ar fi Festivalul Caluşarilor, Festivalul Medieval de Artă şi evenimentul de Celebrare a Berii.

A doua secţiune, Introducere în România, conţine o prezentare generală a societăţii româneşti de astăzi, obiceiurile şi ospitalitatea sa tradiţională, cu accent pe patrimoniul cultural. Această secţiune îi ajută pe cititori să înţeleagă istoria ţării şi subliniază cele mai bune resurse naturale ale acesteia.

A treia secţiune a ghidului, Descoperirea României, oferă informaţii mai detaliate cu privire la locuri de vizitat. Aceasta este împărţită în şase micro-regiuni care se întind de la Maramures, veritabil muzeu în aer liber, în care elementele arhaice se îmbină cu cele moderne, la Delta Dunării, unde natura este încă intactă. Harta de pe copertă permite cititorilor să prinda într-o privire toate locurile importante, care sunt evaluate cu stele. Aceste locuri sunt apoi prezentate în detaliu, împreună cu sugestii de camere pentru cazare şi restaurante, selectate de către echipa editorială având în vedere toate bugetele.

Ghidul Verde Michelin pentru România a fost creat de către experţii Grupului Michelin cu sprijinul Departamentului de Cartografie al Michelin România şi apoi a fost tradus şi publicat de editura Meteor Press.

Despre Ghidurile de Călătorie Michelin

Compania Michelin este dedicată îmbunătăţirii mobilităţii durabile. La sfârşitul anilor 1800, compania a brevetat anvelopele auto pneumatice şi cele umplute cu aer. Acesta a fost un moment istoric şi o piatră de temelie pentru mobilitate; a permis proprietarilor de automobile să călătorească la drum lung într-o singură călătorie.

Apoi, pentru a-i ajuta pe călători să se bucure de mobilitatea dobandită şi să se ghideze în drumul lor, compania a creat ghiduri şi hărţi detaliate.

Michelin a creat primul ghid de călătorie cu peste 100 de ani în urmă pentru a promova călătoriile rutiere şi pentru un condus mai sigur. Astăzi, divizia Michelin Travel & Lifestyle oferă călătorilor o gamă largă de ghiduri turistice, hărţi, resurse on-line de călătorie, accesorii auto şi încălţăminte. Aceste produse oferă aceeaşi promisiune Michelin de calitate şi consitenţă pe care consumatorii o aşteaptă de la una din mărcile cele mai de încredere din lume.

Sinonime cu plăcerea descoperirii, într-o epocă în care sejururile scurte se înmulţesc din ce în ce mai mult, stelele Ghidului Verde Michelin constituie o adevărată etichetă care permite călătorului să descopere, dintr-o privire, siturile ce nu trebuie ratate într-o călătorie şi care să rimeze cu plăcerea descoperirii, fie că e vorba de comori culturale sau de minuni create de natură.

Indiferent de ghid sau de destinaţie, stelele sunt întotdeauna acordate în conformitate cu aceleaşi criterii Michelin: impresia pe care i-a făcut-o vizitatorului la sosire, renumele site-ului, patrimoniul său cultural, comoditatea şi confortul oferit vizitatorului, autenticitatea şi farmecul sau, calitatea de primire precum şi de alţi factori.