Tehnologiile SKYACTIV - noi perspective asupra vanzarilor de flote Mazda
Tehnologiile inovatoare ce vor oferi economii majore ale consumului de combustibil şi emisii reduse, pentru flote fără a face compromisuri în ceea ce priveşte plăcerea de a conduce, vor fi introduse în producţia de serie de Mazda Motor Europe la începutul anului următor.

Descoperirile revoluţionare pentru industrie au la bază noile generaţii de motoare pe benzină şi diesel, îmbunăţirea aerodinamicii, reducerea greutăţii vehiculelor, şasiu şi transmisii noi, toate fiind incluse în Tehnologiile Mazda SKYACTIV.

Pentru operatorii de flote şi şoferii maşinilor de companie, tehnologia se traduce prin reducerea costurilor de întreţinere, facturi de combustibil mai scăzute şi economii de taxe în numeroase ţări europene unde taxele auto sunt corelate cu nivelul emisiilor.

Tehnologiile SKYACTIV oferă:

O nouă generaţie a motorului pe benzină SKYACTIV-G, mai eficient, care reduce consumul cu 15% şi generează cu 15% mai mult cuplu

Introducerea noului motor diesel SKYACTIV-D ce asigură un consum cu 20% mai scăzut datorită celei mai mici rate de compresie din lume

Introducerea noii transmisii automate în şase trepte, disponibilă atât pentru motorul pe benzină cât şi pentru cel diesel, dar şi a noii cutii de viteze
manuale cu şase rapoarte, mai uşoară, care facilitează o economie de combustibil semnificativă şi implicit îmbunătăţirea nivelului de emisii

O nouă platformă ce stă la baza unei caroserii foarte rigide şi un şasiu ce înregistrează performanţe remarcabile de siguranţă la impact, fiind în acelaşi timp mai uşoară cu 100 kilograme decât precendenta.

Rata scăzută de compresie a motorului diesel permite de asemenea îndeplinirea standardului Euro6 fără ajutorul altor sisteme ce tratează gazele evacuate. Acest lucru a fost confirmat de revista auto germană, Automobilwoche (27 iunie 2011): „Mazda a demonstrat recent cum se pot îndeplini standarde de emisie stricte, într-un mod economic cu ajutorul motorului SKYACTIV-D care respectă totodată normele Euro6”.

SKYACTIV va permite Mazda să sfideze curentul actual al industriei care susţine că economii semnificative de combustibil şi emisii pot fi realizate doar utilizând tehnologii alternative.

Christian Blank, Director de operaţiuni de flote în Europa a declarat: „Cercetările ne demonstrează că doar 10% dintre noile automobile vândute în 2020 vor fi electrice. Aşadar, considerăm că strategia pe care o urmăm este cea corectă – lansarea într-o primă fază a tehnologiilor inovatoare pentru motoarele pe benzină şi diesel şi continuarea dezvoltării în paralel a vehiculelor hibride şi electrice, precum şi a celor pe bază de hidrogen”.

Factorii de decizie pentru achiziţia flotelor şi şoferii automobilelor de companie de-a lungul Europei vor putea experimenta tehnologiile SKYACTIV pentru prima dată pe noul SUV crossover compact, CX-5. Programat să fie lansat pe majoritatea pieţelor la începutul anului 2012, modelul înregistrează cele mai bune emisii din clasă, de 120g/km CO2i şi îşi va face debutul mondial la Salonul Internaţional de la Frankfurt.

„Tehnologia oferă o combinaţie câştigătoare între costuri eficiente şi performanţe excelente de mediu fără a compromite plăcerea de a conduce. Astfel, modelele noastre se vor situa în topul ofertei de flote, în ceea ce priveşte valorile reziduale şi ne vor permite să extindem baza de date a clienţilor europeni de flote”, a spus Blank.