Carrefour Romania lanseaza un catalog special prin care incurajeaza consumul de produse romanesti

Carrefour are ca scop dezvoltarea economiei țărilor unde se implantează și face asta prin mai multe acțiuni din care cele mai importante sunt enumerate mai jos.

Strategia Carrefour are ca axă principală dezvoltarea parteneriatelor cu comercianții și producătorii locali, motiv pentru care suntem în permanentă căutare de noi căi prin care putem ajuta economia locală, satisfăcând, totodată, nevoile și preferințele clienților noștri.

O acțiune importantă pentru a susține economia din România este colaborarea cu producătorii români. La ora actuală avem aproximativ 1.500 de furnizori cu care colaborăm.

De exemplu, am dezvoltat parteneriate cu producatorii locali de fructe și legume: chiar dacă aceștia nu au capacitatea de a aproviziona toate magazinele din țară, ei aprozivionează magazinele din regiunile lor, ceea ce se traduce prin costuri mai mici, calitate superioară, prospețime a produselor – este o muncă dificilă, dar care oferă satisfacții pe măsură.
 
Rezultatul este dezvoltarea economiei regiunii respective, se crează locuri de muncă, putem oferi prețuri mai bune având în vedere lipsa intermediarilor și scurtarea distanțelor de transport a produselor. Un alt beneficiu se trage din faptul că, netraversând întreaga Europă cu transporturi de produse, colaborarea cu producătorii locali reprezintă și un factor de poluare în minus.
 
Importăm doar în momentul în care nu găsim în România cantitatea necesară de produse, deoarece consumatorul dorește să găsească pe toată durata anului fructe și legume în magazine și nu numai când acestea sunt în sezon.

O altă acțiune foarte importantă pentru dezvoltarea economiei românești și la care contribuie Carrefour este dezvoltarea Mărcilor Proprii în România.

Din cei aproximativ 1.500 de furnizori colaboratori, cu sute dezvoltăm produsele Marcă Proprie Carrefour în România. Acestea din urmă ar fi mai ușor de importat, așa cum procedează majoritatea retailerilor, însă noi am ales calea cea grea – dezvoltarea de-a lungul a luni întregi, în conformitate cu caietul de sarcini, a unor produse românești, realizate de către români, pentru români.

Din acest proiect se naște un lanț de beneficii atât pentru Carrefour cât și pentru consumatorul direct sau producător:

• crearea de locuri de muncă și consolidarea afacerilor locale

• scurtarea distanței de transport a materiilor prime, a produselor finale, care se traduce prin-o amprentă mai mică asupra mediului și printr-un cost mai mic pentru consumatorul final.

Un alt proiect important este reprezentat de Filiera Calității Carrefour pentru carne de porc, păstrăv, cartofi și morcovi. Produsele distribuite sub acest brand sunt obținute prin activități responsabile, care asigură protecția solului și a mediului, acestea fiind 100% provenite din agricultura locală. Calitatea produselor este garantată prin monitorizarea atentă a întregului proces de creștere a animalelor și legumelor.

Cea mai nouă acțiune se referă la parteneriatul cu Asociația Bio România care a permis accesul consumatorilor, începând cu 31 iulie 2013, la produsele membrilor asociației. Produsele sunt procesate chiar în satele României, din fructe și legume, miere și verdețuri crescute în mod tradițional, respectând totodată reglementările europene privind calitatea produselor bio.