Dunlop aniverseaza 125 de ani

Dunlop, unul dintre producători de top lideri la nivel mondiali de anvelope de înaltă si ultra înaltă performantă, afirmă că, la a 125-a sa aniversare, nu se uită doar înapoi la mostenirea sa din motorsport si la succesele sale în domeniul anvelopelor de stradă, ci va dedica noul an perspectivelor ce urmează sa fie realizate în următorii 125 de ani. Inventatorul anvelopei pneumatice si lider global în calitate de furnizor de anvelope pentru motorsport si-a mutat recent o parte din atentie asupra eficientizării consumului de carburant si sprijinirii surselor alternative de energie atât pentru masinile de curse cât si pentru cele de stradă. Iar aceasta fără a neglija performanta generală pe care Dunlop se concentrează să o livreze permanent.

“Motorsportul n-a stat nemiscat în ultimii 100 de ani si nu se va opri astăzi”, declară Jean-Felix Bazelin, Dunlop Motorsport General Manager. “Mai mult ca niciodată, dezvoltarea de masini cu tehnologii noi, atât pentru curse cât si pentru condusul auto de zi cu zi, si era eficientei consumului de carburant sunt acum marile tendinte. Pe masură ce observăm numărul crescător de curse în care se foloseste combustibil alternativ, si Dunlop avansează în tehnologie pentru a fi în pas cu noile standarde. Nu vom astepta până mâine ca să facem asta, astăzi sărbătorim 125 de ani dar deja ne uităm înainte la următorii 125 de ani.”

Desi Dunlop a dezvoltat de multi ani tehnologii pentru masini hibrid, electrice si combustibil alternativ, recent divizia sa de motorsport a intensificat această preocupare când a anuntat formal că ar furniza anvelope pentru GreenGT H2, prima masină de la Le Mans cu propulsie pe hidrogen. Cu acest anunt, Dunlop intră efectiv într-un program specific de dezvoltare pentru aprovizionarea viitoarelor generatii de masini electrice si cu propulsie pe hidrogen.
 
După cum explică Sebastien Montet, Dunlop Motorsport Manager de Proiectare si Dezolvare pentru curse, sunt trei provocări principale de depăsit pentru proiectantii de anvelope ca să conducă designul catre viitoarea putere a motorsportului: “Cu masini precum GreenGT H2 trebuie să ne gândim la greutatea sa, diferitele caracteristici ale motorului si îmbunătătirea consumului de combustibil. O schimbare în greutatea masinii va însemna o crestere a fortelor suportate de anvelopă, caracteristicile diferite la cuplu motor înseamnând că anvelopele au nevoie de o crestere longitudinală a rigiditătii, si îmbunătătirea eficientei consumului de combustibil va fi optimizată în rezistenta scăzută la rulare a anvelopelor pe care le proiectăm.”

Lansarea modelului GreenGT H2, care va concura în 2013 la Le Mans 24 Hours, reprezintă premiera mondială pentru masinile de curse alimentate cu hidrogen, având tehnologie electrică pentru trenul de rulare. Celulele de hidrogen detin potentialul de a spori puterea viitorului motorsport si, pentru a maximiza aderenta si eficientizarea puterii masinii, anvelopa trebuie să fie proiectată special pentru aceste cerinte.

Introducerea unei anvelope de stradă în curse nu e ceva de care Dunlop să se fi ferit, ci dimportivă. “Asa cum tehnologia anvelopelor evoluează, la fel si noi vedem cum tehnologia pentru stradă se duce spre curse. Motivul pentru aceasta este că de multe ori efortul considerabil în inginerie merge spre dezvoltarea unei asemenea anvelope si este de o asa înaltă calitate încât se califică”, adaugă Sanjay Khanna, Managing Director, Dunlop Brand. În sprijinul acestei viziuni, Dunlop a anuntat recent că a ajuns la o întelegere cu Nissan si cu echipa sa de curse eco din Spania pentru furnizarea anvelopelor BluResponse AA. Noile anvelope Dunlop etichetate AA vor fi montate pe Nissan Juke 1.5 dCi, Nissan Micra 1.2 DIG-S si pe 2 modele electrice Nissan LEAF, care iau parte la asa-numitele Eco Series din Spania.

“Acest tip de cursă demonstrează importanta eficientizării combustibilului pentru a ajuta echipele să câstige pe pistă”, afirmă Sanjay Khanna, Managing Director, Dunlop Brand. “Până la urmă, combustibilul intră în greutatea masinii diminuându-i performanta. În acelasi timp, cu cât o masină este mai eficientă din punct de vedere al combustibilului, cu atât poate face mai multe ture fără să fie nevoie să realimenteze si să piardă timp. Aici Dunlop joacă un rol crucial, având cea mai bună rezistentă la rulare în raport cu performanta, pentru a obtine victoria prin ajutorul dat masinii de a diminua cantitatea de combustibil de care are nevoie si consumul de combustibil – e o provocare dificilă dar, în 125 de ani, am trecut prin câteva generatii de tehnologii!”

Dunlop a introdus prima dată anvelopele sale etichetate AA în Europa, în data de 31 mai 2012, cu denumirea de brand BluResponse AA. Eticheta AA de pe anvelope se traduce prin faptul că BluResponse AA îndeplineste cel mai înalt grad ce poate fi obtinut pentru eficientizarea combustibilului si aderanta pe carosabilul umed, asa cum a fost stabilit prin noile norme europene în privinta etichetării anvelopelor. Anvelopele Dunlop Sport BluResponse BA, lansate în Dubai, sunt produse pe aceeasi tehnologie.

“Tehnologia anvelopelor evoluează. Ne-am petrecut ultimii 125 de ani evoluând alături de masini si ele au evoluat alături de noi” conchide Khanna. “Împreună am jucat un rol crucial în efortul depus pentru a atinge noi standarde si a crea noi asteptări. Este o abordare pe care vom continua s-o urmăm si lansarea Dunlop Sport BluResponse nu este diferită de aceasta – noi putem realiza lucruri mărete – grade înalte de etichetare – dar la fel de bine livrăm atât de multe în afara de aceasta. De aceea, noi spunem performantă fără compromis”.