Legislatia referitoare la anvelopele de iarna

Daca autoritatile sunt adesea "surprinse" de venirea iernii si prinse nepregatite, utilizatorii de masini nu au aceasta optiune atunci cand este vorba despre echiparea automobilelor pentru sezonul rece. Sau, cel putin, asa ar trebui sa se intample, din cel putin doua motive: pe de o parte este vorba in mod direct de siguranta soferului si a pasagerilor sai (mai ales daca starea drumurilor lasa de dorit...), pe de alta parte este vorba despre... amenzi! Asadar, intr-un fel sau altul risti sa platesti, deci este mai bine sa eviti situatiile neplacute atunci cand pleci la drum cu masina.

Pregatirea automobilului pentru iarna vizeaza in principal echiparea acestuia cu anvelope iarna care sa poata permite deplasarea in siguranta. Se reduce atat riscul de derapaj, cat si riscul de a ramane blocat in zapada. Romania a adoptat normele legislatiei europene in domeniu inca de la finalul anului 2011. Esenta legii introduse in acel moment si valabile si astazi se refera la obligativitatea folosirii anvelopelor de iarna in momentele in care conditiile meteo si conditiile de drum impun acest lucru. Astfel, nu exista o data fixa de la care utilizarea anvelopelor de iarna este obligatorie, ci totul tine de situatia efectiva de pe teren.

Cei care cauta in magazine anvelope iarna trebuie sa stie ca aceste produse trebuie sa fie omologate, deci este indicat sa fie alesi doar comercianti de incredere. Cea mai mare varietate de produse si cele mai convenabile preturi sunt evident de gasit online, in magazinele care ofera livrare rapida prin curier, oriunde in Romania. Specialistii recomanda alegerea cu atentie a anvelopelor si selectarea doar de produse noi, evitandu-se anvelopele de iarna second hand.

Asadar, conform legii, conducerea pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata si polei este permisa numai cu anvelope de iarna, iar atunci cand este nevoie se pot monta lanturi sau alte echipamente antiderapante omologate. Pneurile de iarna sunt fabricate pentru a face posibila cat mai mult rularea autovehiculelor inclusiv in zapada proaspata sau in curs de topire. Pe cauciuc va exista un fulg de nea, dar si mentiunea M + S (Mud plus Snow - Noroi si zapada). Soferii evita de obicei utilizarea acestor anvelope atunci cand nu este necesar, pentru ca si consumul de carburant este mai mare.

Cauciucul din aceste anvelope de iarna este mai moale si mai rezistent la frig, totul fiind proiectat astfel incat aderenta la suprafetele alunecoase sa fie cat mai mare. Pentru a gasi cele mai bune varianta, compara anvelope de iarna online, in magazinele de specialitate. Exista magazine dedicate, magazine cu produse auto, dar si magazine de tip hipermarket / mall, toate oferind anvelope de iarna la preturi bune.

Ce risti daca masina cu care mergi pe drumurile publice nu este echipata corespunzator, desi afara este zapada, gheata sau / si polei? Contraventie, desigur: se poate ridica certificatul de inmatriculare, iar amenda poate depasi 1000 de lei. Specialistii spun ca ideala este folosirea anvelopelor de iarna atunci cand temperatura de afara scade sub minus 7 grade Celsius, insa nu exista o astfel de mentiune in legislatie, ci fiecare decide cand este momentul potrivit pentru schimbarea cauciucurilor.