Produsele premium si de lux isi pastreaza valoarea indiferent de conditiile economice

Actuala criza din domeniul sanatatii a transformat puternic lumea asa cum o stiam, afectand obiceiurile a miliarde de oameni pe termen scurt. Pe termen mediu, este clar ca urmeaza o schimbare a modului de functionare a societatii, in conditiile importantei pastrarii distantarii sociale. Analistii economici vorbesc despre o posibila criza in economie si finante care ar urma sa se contureze in perioada urmatoare, cauzata direct de multitudinea de restrictii si implicit de apetitul scazut de consum al populatiei pentru produse si servicii.

Desi unele comentarii vizau tocmai faptul ca produsele de lux si cele premium ar putea inregistra scaderi importante de vanzari, exista si pareri total opuse, alimentate de exemplu de un fapt observat in Viena, unde imediat dupa redeschiderea magazinelor s-au format cozi la unele magazine de lux din zona centrala - iata aici un astfel de caz. Realitatea este ca actuala criza a fost indusa in mod constient, ca o necesitate pentru protejarea sanatatii populatiei, iar acest lucru nu afecteaza in mod fundamental valorile economice si preferintele publicului, decat marginal si conjunctural, deci eventual pe termen scurt, atat timp cat exista o problema clara (de exemplu probleme financiare pe termen scurt pentru cei ce lucreaza sau au afaceri in domeniile afectate, precum HoReCa).

In ultimele luni, aurul a ajuns la valori record. Chiar in tara noastra, aurul a inregistrat un record istoric al valorii sale in raport cu moneda nationala. La nivel global, metalul pretios este cunoscut drept un refugiu perfect al investitorilor in conditii de criza. De la inceputul anului, aurul a fost unul dintre putinele valori care a inregistrat o dinamica evident pozitiva. In conditii de recesiune, aurul ar putea avea in continuare un trend pozitiv al valorii sale.

Piata de bijuterii premium si de lux din Romania atrage tot mai multi clienti si acest lucru este de asteptat sa se intample si in perioada viitoare. Spre deosebire spre exemplu de a investi intr-un smartphone de peste 1000 de euro, a carei valoare va scadea rapid din cauza uzurii fizice si morale, a cumpara bijuterii din aur poate fi si rasfat, si investitie. Aurul (asociat sau nu cu diamante) concretizat in inele, cercei, pandantive etc. isi pastreaza valoarea pe termen lung, oricare ar fi situatia economica.

In prezent, indiferent de masurile de distantare sociala si de asa numitul "coronavirus lockdown", romanii pot face cumparaturi online in bune conditii, inclusiv pentru produse premium si de lux. Din magazinul online sabion.ro se pot cumpara bijuterii precum inele de logodna, verighete, fel de fel de bijuterii din aur, inclusiv bijuterii pentru copii. Cumpararea unor astfel de obiecte satisface nevoi umane - dorinta de a arata bine, cresterea respectului de sine, chiar necesitati psihologice in conditiile actuale de anxietate generate de criza din sanatate. In acelasi timp, cumpararea unor astfel de obiecte cu valoare certa poate fi considerata o investitie si nu doar un capriciu. Bijuteriile premium si de lux inglobeaza nu doar valoarea materialelor in sine (aur, diamante), ci si valoarea artei maestrilor bijutieri, asa cum este si cazul Sabion, un brand consacrat pe piata locala de peste 20 de ani.

Este dificil de spus cum va evolua economia in perioada urmatoare, iar consumul cel mai probabil va scadea, cel putin pe termen scurt si mediu. Insa anumite sectoare economice ar putea sa fie afectate mai putin, iar industria luxului ar putea sa-si pastreze clientii fideli, neexistand probleme semnificative de capital in realitate in randul celor mai multe persoane. De asemenea, pe principiul putin si bun, produsele premium ar putea avea in continuare o dinamica ascendenta, pentru ca principiile consumatorilor nu sunt afectate in mod direct de un context de moment.