Donatii la urnele de la casele de marcat Lidl pentru o ambulanta ultramoderna SMURD

În 2014, numărul cazurilor de urgentă la care au participat echipajele SMURD a crescut cu 14% fată de 2013. Cu toate acestea, însă, timpul mediu de răspuns al echipajelor a rămas constant - de 11 minute. Acest bilant demonstrează faptul că numărul interventiilor creste de la an la an, iar completarea dotărilor puse la dispozitie de Ministerul Sănătătii cu încă  o autospecială a echipajelor SMURD este necesară, pentru a răspunde prompt solicitărilor primite.

Pentru a sprijini activitatea desfăsurată de Serviciile mobile de urgentă, reanimare si descarcerare (SMURD), Lidl în parteneriat cu Fundatia pentru SMURD au demarat în noiembrie 2014 campania „Donează pentru cei care salvează!”. Această initiativă are ca scop colectarea de fonduri prin urnele de la casele de marcat din toate magazinele Lidl din tară pentru achizitionarea unei ambulante ultramoderne SMURD. Campania de donatie la casele de marcat va continua până în luna mai, timp în care angajatii si clientii Lidl sunt încurajati să se implice, asa cum au făcut-o si până acum.

Dintr-un număr total de 355.338 de situatii de urgentă în cadrul IGSU (incendii, asistentă persoane, protectia comunitătilor, alte situatii de urgentă), SMURD a intervenit în 306.942 situatii în care a fost nevoie de asistentă medicală de urgentă si prim-ajutor calificat. 283.660 adulti si 29.854 copii au beneficiat de prim-ajutor si asistentă medicală de urgentă. Interventiile au vizat următoarele afectiuni: medicale generale - 45%, traumatisme - 27%, prim-ajutor la accidente rutiere - 5%, intoxicatii - 5%, boli cardiace - 6%, probleme neurologice-psihiatrice - 6%, precum si alte afectiuni 6%.

„Activitatea SMURD, a celor care zi de zi salvează vieti, este văzută ca un act de eroism de către multi dintre noi. Angajatii si clientii Lidl au răspuns prompt apelului nostru si s-au implicat în această campanie. Atât noi, cât si Fundatia pentru SMURD, le suntem profund recunoscători. În continuare, este foarte important ca fiecare dintre noi să se implice pentru a îndeplini un obiectiv atât de indrăznet. Aceste echipaje de prim ajutor sau de terapie intensivă mobilă reprezintă o necesitate pentru interventiile de urgentă si pentru oferirea ajutorului neconditionat pentru cei aflati la nevoie. Până în mai, cei care doresc să ajute pot dona fonduri în urnele aflate la casele de marcat din toate magazinele Lidl din tară.”, a declarat  Georgiana Tugearu, PR Manager Lidl.

SMURD actionează pe întreg teritoriul national, având în componentă 402 echipaje (mijloace de interventie SMURD existente), din care media zilnică a resurselor aflate în interventie este de 266 ambulante tip B (echipaje de prim ajutor calificat), 26 ambulante tip C (echipaje de terapie intensivă mobilă) si 8 ambulante (echipaje de terapie intensivă mobilă nou-născuti).


Serviciul Mobil de Urgentă, Reanimare si Descarcerare (SMURD) este cunoscut la nivel national, la fel si Fundatia pentru SMURD, fondată de către Dr.Med. Raed Arafat.  Fundatia are ca scop îmbunătătirea calitătii vietii persoanelor care locuiesc si muncesc în România, prin sprijinirea dezvoltării sistemului integrat medical si tehnic de urgentă si prim ajutor. Fundatia sprijină SMURD si activitătile publice referitoare în special la serviciile de sănătate si asistentă socială.

În prezent, pompierii SMURD intervin în toate cele 41 de judete ale tării, iar echipamentele folosite pentru oferirea primului ajutor si a îngrijirii medicale sunt ultramoderne. Contributia fiecăruia este esentială pentru a continua modernizarea si dezvoltarea sistemului integrat medical. Prin sprijinirea SMURD ajutăm la salvarea a sute de vieti si la recăpătarea zâmbetelor celor care au scăpat cu bine din situatii critice.