Danone - un nou model de dezvoltare sustenabila pentru comunitatile din zone defavorizate

În 2015, după trei ani de implementare, se finalizează faza pilot a proiectului socio-economic „O sansă pentru familia ta” – initiat de Danone România împreună cu fundatia Heifer si sustinut de fondul de investitii international Danone Ecosysteme. Proiectul a avut peste 500 de beneficiari directi si aproximativ 7000 indirecti, la nivelul întregii comunităti.

Peste 2 milioane de euro au fost investiti în proiect, 214 juninci de rasă superioară fiind oferite gratuit gospodarilor din 3 comunităti rurale: Zimnicea (jud. Teleorman), Cocorăstii Colt (jud. Prahova) si Belin (jud. Covasna). Acestia au donat la rândul lor mai departe 170  de viteluse - primele născute, urmând principiul de bază al fundatiei Heifer International: Dar din dar. În plus, s-a avut în vedere îmbunătătirea materialului genetic existent, prin distribuirea a peste 7000 de doze de inseminare artificială, de calitate superioară.

În Zimnicea, unde gospodarii s-au asociat, existând implicare la nivel de comunitate, proiectul a fost extins, generând un model sustenabil de productie de lapte de calitate europeană, care să sustina dezvoltarea viitoare a localitătii. Pe lângă văcute, gospodarii au primit si utilizează în comun instalatii performante care asigură calitatea laptelului produs: 24 de statii de muls mobile, precum si tancuri de răcire si stocare pentru lapte si peste 500 de bidoane de inox pentru colectare. Totodată, gospodarii beneficiari au participat la cursuri despre sănătatea, nutritia, îngrijirea si mulsul văcutelor, pentru a obtine lapte conform cu cerintele de calitate ale Uniunii Europene. Au fost create si patru noi locuri de muncă.

„Danone produce în fabrica din Bucuresti aproximativ 1 milion de iaurturi zilnic, pentru care avem nevoie de lapte de cea mai bună calitate. Avem parteneriate deja traditionale cu fermieri români pentru furnizare de lapte, dar în acelasi timp ne interesează să ajutam si micii gospodari să crească. „O sansă pentru familia ta” este un exemplu de proiect de succes, în care investitia a fost de peste 2 milioane de euro, pentru a sustine si creste productia locală de lapte de calitate si a contribui totodată la dezvoltarea economică sustenabilă a unor comunităti locale. Ceea ce am reusit în Zimnicea este trecerea de la văcuta din gospodărie, ca mijloc de subzistentă, la solutii de dezvoltare economică sustenabilă, bazate pe buna valorificare a resurselor locale, la nivel de comunităti. Proiectul realizat de Danone, împreună cu Fundatia Heifer, si-a dovedit viabilitatea si poate fi aplicat si în alte localităti din zone defavorizate economic. Danone promovează un principiu important: să se îngrijească de ecosistemul în care îsi desfăsoară activitatea si să contribuie la dezvoltarea lui. Succesul acestui proiect ilustrează perfect acest principiu, iar Danone a generat si o nouă sursă de aprovizionare cu lapte românesc de cea mai bună calitate”, a declarat Dieter Schulz, Director General Danone pentru Europa de Sud Est.

Proiectul  socio-economic „O sansă pentru familia ta” a fost lansat în 2012, tintind comunităti de gospodari din zone cu potential economic redus. Preocuparea Danone de a sustine productia locală de lapte se concretizează  si în alte programe, dedicate fermelor românesti, în care investeste de aproape 10 ani. Programul „Spre Vest” este un exemplu în acest sens. Prin acest proiect, lansat încă din 2006, Danone acordă sustinere fermierilor pentru dezvoltarea si modernizarea afacerilor lor.

În cei 16 ani de prezentă pe piata din România, Danone a investit în fabrica din Bucuresti peste 300 milioane de lei. Iaurturile livrate zilnic respectă cele mai ridicate standarde de calitate si igienă. Danone România a implementat standardul cel mai înalt pentru sistemul de management al calitătii si sigurantei alimentare – FSSC 22000.

Danone este lider în topul calitătii pe piata iaurturilor din România, conform studiului QUDAL – QUality meDAL – realizat în 2014 de către organizatia elvetiană de cercetare ICERTIAS.

DANONE România este lider national pe piata iaurturilor, care constituie principalul său obiect de activitate. Compania are în portofoliu peste 90 de sortimente de iaurturi, produse în majoritate în fabrica din Bucuresti, cu lapte proaspăt colectat de la fermierii români. Cele mai cunoscute branduri ale Danone în România sunt Danone Natural si Delicios, Activia, Danonino, Actimel, Cremosso si OIKOS.

Fabrica Danone din Bucuresti a produs primele iaurturi în 1999, iar în prezent aproximativ 1 din 2 iaurturi consumate în România poartă marca Danone.

Compania DANONE România face parte din Grupul DANONE, care detine locul 1 în lume în fabricatia de produse lactate proaspete si locul 2 în lume în domeniul apelor minerale îmbuteliate si alimentatiei pentru bebelusi. Grupul DANONE a înregistrat în 2013 vânzări de peste 20 miliarde EURO.

Danone a făcut primul pas pe piată încă din 1919, în Barcelona, când Isaac Carasso a început să vândă primele iaurturi în farmacii, ca un leac pentru infectiile intestinale, care afectau în special  copiii.  Astăzi, divizia de lactate este puternic dedicată misiunii companiei de a aduce sănătate prin alimente unui număr cât mai mare de oameni si pune pe piată o gamă variată de produse lactate proaspete, gustoase si nutritive în mai mult de 70 de tări în întreaga lume.