Kaufland, Lidl si Auchan - cele mai vizitate magazine din comertul modern, in Romania

Conform studiului CAWI-Bus realizat de Exact Cercetare si Consultantă în luna februarie 2015, 2 din 3 români preferă să realizeze cumpărăturile necesare gospodăriei împreună cu cineva, în timp ce 1 din 3 români alege să meargă singur.

Când au mers românii de la oras ultima dată la cumpărături si pentru ce produse au optat? Cei mai multi români (47%) au făcut ultima dată cumpărături în urmă cu 2-3 zile, atunci când ne referim la produse alimentare, băuturi, produse de îngrijire personală, produse de uz casnic, tigări sau cafea. Un procent de 28 % sustin însă că au cumpărat astfel de produse si mai recent (1 zi).

Top categorii de produse necesare gospodăriei, achizitionate la ultima ocazie de cumpărare

La ultima vizită efectuată în magazin, românii au optat pentru fructe si/sau legume (75%), produse lactate (64%), produse de panificatie (61%), dulciuri si/sau deserturi (47%) si băuturi non-alcoolice (47%). „Analizând comportamentul de cumpărare în ceea ce priveste categoria lactatelor, au fost constatate diferente semnificative atât pe categorii de vârstă, cât si venit personal”, declară Ioana Bogus, Client Service Manager Exact Cercetare si Consultantă.

“Astfel, tinerii cu vârste cuprinse între 18-29 ani au optat cu ocazia ultimelor cumpărături făcute în procent mai mic pentru lactate (54% / vs / 64% media natională), în timp ce persoanele între 40-60 de ani au fost mult mai orientate spre această categorie de produse (73% / vs / 64% media natională). Cei cu un venit personal de peste 2000 lei au achizitionat de asemenea lactate în procent de 73% la ultima vizită în magazin, cu 11% peste media natională”, mai adaugă Ioana Bogus.

Cu ocazia ultimelor cumpărături realizate, cei mai multi români au cheltuit între 50-100 de lei

26% dintre românii din mediul urban au alocat un buget cuprins între 50-100 de lei ultimelor cumpărături realizate, în timp ce 25% un buget cuprins între 100-200 de lei. 18% dintre cumpărători au avut la dispozitie sume mai mici, situate între 25-50 de lei, iar 11% sume mai ridicate, cuprinse între 200-300 de lei. Doar 8% dintre orăseni au cheltuit la ultima vizită în magazin peste 300 de lei.
 

Suma cheltuită însă în medie cu ocazia ultimelor produse alimentare cumpărate, băuturi, produse de îngrijire persoanală, produse de uz casnic, tigări sau cafea este de 137,2 lei.

Care sunt apectele de care tin cont românii atunci când se orientează spre un anumit magazin?

Atunci când s-au orientat către magazinul din care au făcut ultima dată cumpărături, românii au tinut în primul rând cont de preturile convenabile: 87%. Calitatea produselor este de asemenea foarte importantă (86%), ca de altfel si varietatea produselor proaspete (84%). Acest ultim factor nu este la fel de important însă pentru tinerii cu vârste cuprinse între 18-29 de ani (75%, cu 9% mai putin comparativ cu media natională), în timp ce pentru persoanele cu vârste cuprinse între 40-60 de ani acesta contează în procent de 90% (cu 6% peste media natională si 15% peste procentul înregistrat în rândul tinerilor).

Top magazine vizitate cel mai des în ultimele 12 luni

Kaufland conduce clasamentul celor mai des vizitate magazine în ultimele 12 luni (81%). Următoarele două locuri sunt ocupate de Lidl si Auchan, cu 77% si, respectiv, 65%.

Top magazine vizitate cel putin o dată în ultima lună

Privind spre magazinele vizitate cel putin o dată în ultima lună, tot Kaufland ocupă prima pozitie (62%). Lidl se situează pe cea de-a doua, cu 54%, urmat de Auchan, cu 40%.

Top magazine vizitate cel mai des în ultima lună

Aceleasi 3 branduri se regăsesc si în clasamentul magazinelor vizitate cel mai des în ultima lună: Kaufland - 24%, Lidl - 14%, Auchan - 10%.

Top magazine din care s-a cumpărat ultima dată

Întrebati care este magazinul din care au făcut ultima dată cumpărături de produse alimentare, băuturi, produse de îngrijire personală, produse de uz casnic, tigări sau cafea, se remarcă orientarea românilor din mediul urban către aceleasi 3 hypermarketuri: Kaufland (24%), Lidl (15%), Auchan (11%).

Studiul vizează valul de februarie al CAWIBUS-ului realizat cu o frecventă lunară de Exact Cercetare si Consultantă. Universul cercetării a fost reprezentat de persoane cu vârste cuprinse între 18 si 60 de ani, rezidente în mediul urban si utilizatoare de internet. Volumul esantionului a fost de 1033 respondenti, dintre care 991 îsi fac cumpărăturile necesare gospodariei singure sau împreună cu cineva. Respondentii au fost selectati din panelul Exact Cercetare si Consultantă, care contine 43.000 de respondenti, chestionarul fiind administrat via internet.

Despre Exact Cercetare si Consultantă

Specializată în domeniul cercetării de piată, al sondajelor de opinie si al consultantei în marketing, EXACT Cercetare si Consultantă oferă o gamă completă de metode, tehnici si instrumente de cercetare pentru studii cantitative si calitative. De la abordările clasice la cele inovative, precum panel online, monitorizare si analiză de brand în Social Media, solutiile noastre integrate răspund în cel mai eficient mod nevoilor clientilor nostri.