Jocurile de noroc online, din nou in prim-plan in publicitatea din Romania

Cu cativa ani in urma, primul episod in care website-urile de jocuri de noroc au fost prezente pe piata de publicitate din Romania s-a incheiat in mod nefericit: mai multe canale media (TV si nu numai) au fost sanctionate de autoritatile din Romania pentru ca ar fi promovat companii care nu aveau licenta in tara noastra. Conform legii (care este si in prezent valabila), se pot promova doar website-uri licentiate de Oficiul National pentru Jocuri de Noroc online, iar reclamele trebuie sa includa Decizia de licentiere.

In ultima parte a anului 2015, autoritatile au reusit sa convinga multi operatori importanti de jocuri de noroc online (cu prezenta puternica la nivel international) sa actioneze legat si in Romania. Astfel, au fost acordate licente pentru mai multe site-uri (19 operatori in prezent), iar alte site-uri au fost incluse intr-o "lista neagra". Jucatorii care - teoretic - ar avea activitate pe astfel de website-uri ar fi sanctionati cu amenda de minim 5000 de lei (in practica, aceste website-uri sunt chiar restrictionate la accesul din Romania).

In situatia actuala, operatorii de jocuri de noroc au "atacat" din nou consumatorii cu diverse campanii de promovare, in special online, outdoor, dar si print si TV. In acest noul val de campanii, poker-ul nu mai este in prim-plan, iar miza cea mai puternica este in sectorul de pariuri sportive. Romanii sunt extrem de interesati de aceste jocuri, multi practicand deja aceasta activitate in agentii clasice, offline.

Astfel, scopul promovarii este de a convinge jucatorii sa "migreze" in mediul online, acolo unde ii asteapta o experienta mai placuta de joc, cote mai mari si o multime de bonusuri. In prezent, "lupta" pentru pariuri online se da intre branduri precum Unibet, NetBet, sportingbet, winmasters sau Fortuna. Aceste branduri sunt prezente activ si pe piata de publicitate.

Unele case pariuri online au apelat si la aliati de calibru - ambasadori de brand, asa cum se practica si in alte tari. Mai exact, anumite personalitati din lumea sportului apar ca parteneri ai respectivelor case de pariuri, aducand mai multa incredere in lumea jucatorilor. Dan Petrescu este imaginea celor de la NetBet, Gabi Balint este prezent in reclamele winmasters, iar mai nou Gica Craioveanu a semnat un astfel de acord cu sportingbet. Este de asteptat ca, mai ales in contextul in care se apropie Euro 2016, reclamele la jocuri de noroc (si in special la pariuri sportive online) sa fie tot mai prezente in toate mediile de promovare.