Revista National Geographic - patru ani de reportaje foto pentru publicul roman

Reportajele foto cu capodopere ale naturii, explicatiile stiintifice sau imaginile cat se poate de reale, decupate din zone indepartate ale lumii, aduc un univers inedit in viata cititorilor revistei National Geographic Romania, revista aleasa de SMARTinfo.ro pentru o prezentare ca model de revista din zona "documentar / stiinta".

Revista National Geographic Romania este o publicatie lunara a Sanoma Hearst Romania SRL, sub licenta National Geographic Society, distribuita la nivel national. Revista costa 9,90 lei si are un tiraj lunar putin peste 24 de mii de exemplare, conform cifrelor difuzate de BRAT.

 

Fondata in 1888, Societatea National Geographic este cea mai mare organizatie stiintifica si educationala nonprofit din lume. Isi urmareste misiunea prin sprijinirea stiintei, explorarii, educatiei si conservarii in lumea intreaga. Pana in prezent a finantat peste 8.000 de astfel de proiecte. In plus, produce si difuzeaza reviste, carti, harti, programe TV, filme, DVD-uri si media interactive in 35 de limbi. Prin aceste activitati, atinge o audienta globala de peste 300 de milioane de oameni in fiecare luna, cu scopul de a-i inspira "sa aiba grija de planeta".

 

National Geographic Romania a implinit 4 ani, ajungand deja o biblioteca, dupa cum o spun chiar redactorii revistei. Publicatia trateaza subiecte de la domeniul medical, istoric, geografic, zoologic si botanic, pana la arheologie, entomologie, fizica sau paleontologie. Pe langa acestea, paginile revistei nu au evitat subiecte care tin de domeniul inexplicabilului sau misterele si "straniul" din realitatea actuala.

Redactorul sef al revistei este Cristian Lascu, dar National Geographic Romania a reusit sa ajunga printre cele mai citite reviste de specialitate din Romania si cu ajutorul lui Catalin Gruia, redactor sef adjunct, Adrian Bejenaru, art director, dar si a unui numar mare de redactori, traducatori, fotografi, precum si consultanti stiintifici, ce au un rol foarte important in verificarea informatiilor si validarea acestora. Sumarul revistei include rubrici precum ZOOM, Arheologie, Cultura, Mediu, Insecte, Spatiu, Panoramic romanesc sau diverse pagini cu Nota editorului, scrisori de la cititori, Fotografia Ta, Cum sa ajutam, In culise, Pagina redactiei si Retro. Este aplicat modelul international, adaptat la piata romaneasca.

Cele 128 de pagini ale revistei contin imagini cu peisaje deosebite din natura, cu animale, cu oameni si traditiile lor, lumi in care cititorii romani cu greu ar fi patruns in lipsa unei reviste de profil.

National Geographic Romania pune accent pe importanta si impactul pe care il creeaza imaginea, multe pagini fiind acoperite cu fotografii care exprima poate mai bine decat cuvintele, mesajul pe care reportajul respectiv vrea sa-l transmita.

Aceste fotoreportaje redau cu precizie explorarile intocmite de redactorii si colaboratorii revistei. Fie ca este vorba de feline, elefanti sau furnici, de lumea acvatica sau de pasari, fie ca este vorba de popoare aflate la capatul lumii, redactorii revstei incearca sa prezinte totul "printr-o lupa", astfel incat sa-l poata aduce pe cititor chiar in mijlocul acestor lumi.

 

Publicitatea nu lipseste din paginile revistei, majoritatea reclamelor avand in prim plan un animal sau un peisaj din natura, fara ca acestea sa promoveze in vreun fel o companie cu legatura in viata animala. Totusi, in numarul din luna mai 2007, cel supus analizei, cand revista a ajuns la 4 ani de existenta in Romania, se reagsesc reclame si la mancare de caini si de pisici, dar si la Radio Kiss Fm, la revista Photo, la publicatia "Money", precum si la electronice, autoturisme, companii de asigurari de viata sau bauturi alcoolice.

In interiorul revistei se poate regasi si un concurs international de fotografie, ai carui castigatori vor fi premiati cu produse de la firma HP. Juriul la nivel national, care va selecta fotografiile trimise de romani pentru a le inscrie in faza internationala, este format din fotografii Cristian Lascu, Bogdan Croitoru, Dragos Lumpan, Mihai Vasile si Ionut Staicu. Inscrierile la concurs se pot face fie prin completarea cuponului din interiorul revistei, fie prin varianta online a revistei, www.national-geographic.ro.

 

Noul site National Geographic anunta dinainte cuprinsul numarului viitor, recomanda linkuri utile catre site-uri cu informatii aditionale fata de cele publicate in revista si ofera un bogat continut online. Cele mai multe articole sunt insotite de rubrici exclusiv online. Pe langa premiile de pe urma concursului, revista a oferit gratuit odata cu numarul prin care a celebrat patru ani si patru harti ale tarilor din Europa, o strategie de marketing utilizata de National Geographic la nivel international.

 

Cu un format atractiv, cu coperte si pagini create cu stil si eleganta, National Geographic Romania este o revista care demonstreaza prin continutul sau dorinta de a-si informa complet cititorii, atat prin text, explicatii stiintifice, date exacte si confirmate de specialisti, cat si prin fotografii in detaliu sau imagini reprezentative. Revista se vrea a alcatui treptat o mica enciclopedie, practica si eficienta, fiind una dintre putinele publicatii de informare culturala de pe piata romaneasca, o revista de familie si in acelasi timp una dedicata stiintei.

 

Iulia Rosu (Redactor, SMARTfinancial.ro)

SMART financial - www.SMARTfinancial.ro ©