Noul supliment Parteneri - in numarul 35 al Revistei 22 In numarul 35 (912) din data de 29 august 2007 al Revistei 22 a aparut suplimentul Parteneri. Cele 16 pagini ale suplimentului se deschid cu o analiza a problemelor etice si de comunicare din relatiile dintre companii si partenerii lor sociali si de afaceri. "Pentru companii, principalele probleme care afecteaza relatiile cu partenerii sociali sunt: lipsa de profesionalism a multor organizatii non-profit, interactiunea greoaie cu autoritatile statului si lipsa de transparenta", considera unii manageri romani.
Intrebarile la care raspund oameni de afaceri si specialisti in comunicare din Romania si din strainatate se refera la partenerii sociali si de afaceri cu care interactioneaza companiile romanesti, la felul in care inteleg managerii romani responsabilitatile fata de acesti parteneri, la importanta cunoasterii pentru companii a mediului social in care opereaza si la standardele etice in dialogul dintre companii si grupurile cointeresate.
Companiile si comunitatile care inteleg ca pot fi parteneri nu au decat de castigat pe termen lung – aceasta este concluzia suplimentului special editat de CSR Romania, un program Forum for International Communications, in colaborare cu Grupul pentru Dialog Social.
"Dedicam acest supliment efortului pe care il fac companiile si comunitatile romanesti de a se descoperi unele pe altele, efortului companiilor de a-si identifica partenerii sociali si de afaceri si de a integra asteptarile acestora in propriile lor strategii de profit precum si efortului comunitatilor de a crea un mediu adecvat dezvoltarii mediului de afaceri, afirma Dana Oancea & Bogdan Diaconu, Editorial.
Alaturi de rubrica "Etica si comunicare in afaceri" din revista 22, suplimentele CSR Romania fac parte dintr-un promovare a bunelor practici in mediul romanesc de afaceri realizat de catre fundatia Forum for International Communications in parteneriat cu Grupul de Dialog Social.
"Desi Romania a primit titlul de economie de piata functionala, mentalul colectiv, mutilat in anii comunismului (ca si ai fesenismului), pastreaza inca o conotatie negativa la adresa termenului om de afaceri. Neincrederea in omul de afaceri a fost alimentata si de fabuloasele inginerii financiare ale lungii noastre tranzitii. Dorim sa identificam oameni de afaceri reali, care obtin profit respectand regulile jocului pe piata libera", declara Rodica Palade, Redactor-sef al revistei 22, la lansarea, in octombrie 2006, a rubricii "Etica si comunicare in afaceri".
Forum for International Communications este o organizatie non-guvernamentala care desfasoara activitati precum seminarii si training-uri, dezbateri publice si intalniri informale, actiuni de promovare a bunelor practici in comunicarea de afaceri. Incepand cu 2003, fundatia organizeaza Gala Excelentei in Relatii Publice. In martie 2006, fundatia a initiat programul CSR-Romania cu scopul de a promova bunele practici in domeniul responsabilitatii sociale corporatiste (CSR).
SMART financial - www.SMARTfinancial.ro © |