Revista Campaign - despre aglomeratia de pitch-uri in industria de relatii publice
In noul numar al revistei Campaign Romania, specialistii in PR au semnalat redactorilor un fenomen care tinde sa se generalizeze la nivel de industrie: avalansa de pitch-uri de la sfarsitului anului 2007 si inceputul anului 2008. Astfel, in materialul "Aglomeratie de pitch-uri in PR", redactia nu a urmarit numai fenomenul in sine, ci si modificarile generate la nivelul a 7 importante agentii de PR.

Pe o piata estimata anul trecut la 20 de milioane de euro, serviciile de relatii publice se confrunta in momentul de fata cu o crestere a cererii de servicii peste media oferita de agentii. Cresterea a fost inregistrata preponderent in urmatoarele sectoare: imobiliar, financiar-bancar, IT&C si tehnologie, energetic si servicii medicale. In acest context, managerii agentiilor: 2activePR, DC Communication, GMP PR, Millenium PR, Mmd, Premium si Rogalski Grigoriu Public Relations descriu modificarile survenite in activitatea agentiilor.

2activePR si DC Communication isi vor extinde echipa de consultanti pentru acoperirea nevoilor clientilor la standardele promise in momentul incheierii contractelor. GMP PR s-a aflat in pragul de a refuza anumiti clienti, si conform declaratiilor facute de Ioana Manoiu, pentru a evita situatiile frustrante s-au facut investitii la nivel de echipa si la nivelul spatiului de lucru.

Pentru agentia Millenium new business-ul va juca in perioada urmatoare un rol secundar. Participanta anul acesta la un numar de 5 pitch-uri agentia Mmd, considera prioritar investitia in resursele umane, dar si activitatile de new business. Fenomenul inregistrat de GMP PR a fost resimtit si de agentia Premium. In prezent, aceasta isi regrupeaza echipa ca sa isi completeze portofoliul de clienti.

In momentul de fata, agentiile de PR se pregatesc sa rezolve solicitarile de comunicare venite din partea clientilor. Acestea sunt dintre cele mai diverse: fuziuni si achizitii, comunicarea de criza privind conflictele de munca, IPO-uri sau probleme de mediu si legislative.

Reprezentantii agentiilor intervievate au cazut de comun acord ca in momentul de fata problemele pregnante ale pietei sunt de ordin calitativ, nu cantitativ. Un alt semn de alarma, este adus in atentia publicului de Eliza Rogalski si vizeaza investitia continua in traininguri pentru formarea de specialisti valorosi in relatii publice, investitie care momentan este suportata integral de catre agentie.


Campaign Romania este cea mai importanta revista de publicitate, media, marketing si PR de pe piata. Este editata de grupul de presa Business Media Group sub licenta Campaign UK, publicatie care de-a lungul celor 40 de ani de existenta a fost acreditata de industria internationala drept "Biblia publicitatii". Campaign Romania cuprinde stiri, informatii, studii si tendinte despre industria locala de comunicare, alaturi de articole din revistele internationale Campaign UK, Marketing si PRWeek adaptate în limba romana.

Revista este editata de grupul Business Media Group care mai include publicatiile Biz, Business Review, BusinessWeek Romania, The WorkBook si Stuff; o divizie de evenimente si divizia de carte de afaceri.

SMART financial - www.SMARTfinancial.ro ©