James Grunig va conferentia la PR Week 2008

Cea de-a 6-a editie a Romanian PR Week va avea loc la JW Marriott, in perioada 30 septembrie - 3 octombrie 2008. Invitatul de onoare al celei de-a sasea editii a Romanian PR Week este James Grunig, Profesor Emeritus in cadrul Universitatii Maryland.

 

"Grunig va sustine o conferinta la congresul international PR Week, in data de 30 septembrie, si va prezida jurizarea competitiei Romanian PR Award, cel mai important eveniment de recunoastere a excelentei in domeniul comunicarii din Romania", potrivit comunicatului de presa transmis ziarului financiar exclusiv electronic www.SMARTfinancial.ro.

Grunig este autorul teoriei excelentei in Relatii Publice, fiind unul dintre cei mai importanti creatori de constructii teoretice in domeniul PR. Teoria excelentei sustine ca, pentru o organizatie, comunicarea are valoare deosebita, deoarece permite construirea de relatii solide cu publicurile ei strategice.

 

Teoria a fost dezvoltata de un grup de cercetatori de la Universitatea Maryland, coordonati de Grunig, si s-a concretizat in doua titluri de referinta in orice bibliografie stiintifica din domeniul PR: Excellence in Public Relations and Communication Management (J.E. Grunig, 1992) si Excellent Public Relations and Effective Organisations: A Study of Communication Management in Three Countries (L.A. Grunig, J.E. Grunig, D.M. Dxozier, 2002).

Grunig este primul castigator al premiului "Pathfinder Award for Excellence in Academic Research on Public Relations", oferit de Institute for Public Relations in 1984 pentru intreaga sa activitate de cercetare.

 

In 1989, eforturile sale de au fost rasplatite si de catre Societatea Nord-Americana de PR, cand Grunig a obtinut distinctia "Outstanding Educator Award". In 1992, fundatia PRSA i-a acordat premiul "Jackson, Jackson & Wagner Award" pentru cercetare in domeniul stiintelor comportamentale. in 2005, a primit cea mai inalta distictie a Institute for Public Relations, "The Alexander Hamilton Medal", pentru contributia sa la profesionalizarea domeniului PR.
 
Intr-un discurs tinut cu ocazia implinirii a 50 de ani de la infiintarea Institute for Public Relations, James Grunig declara: "Consider ca domeniul relatiilor publice se gaseste intr-o acuta nevoie de conceptualizare, de gandire teoretica. Este nevoie de cercetare pentru a intelege ce sunt relatiile publice, ce aduce acest domeniu organizatiilor si societatii, care sunt valorile centrale ale domeniului."

Evenimentele PR Week sunt sustinute de Institute for Public Relations, Vodafone Romania, sponsor fondator, de sponsorii Pfizer, Alexandrion Group, BRD Groupe Societe Generale, InBev Romania, Grafica & Tipar, Moll Romania, Media Image, Netbridge, Metromind si de partenerii media: Money Channel, Cotidianul, Business Standard, Money Express, Revista Cariere, Markmedia.ro, Wall-Street si Comunicatemedia.ro.

Forum for International Communications este o organizatie non-guvernamentala care cultiva in mediul comunicatorilor profesionisti standardele etice si de performanta ale profesiei de relatii publice. Din 2003, fundatia organizeaza Romanian PR Award, impus drept cel mai important eveniment de recunoastere a excelentei in domeniul comunicarii de afaceri din Romania. In martie 2006, fundatia a initiat programul CSR Romania cu scopul de a promova bunele practici in domeniul responsabilitatii sociale corporatiste.

SMART financial - www.SMARTfinancial.ro ©