Optimism: eMAG vizeaza 100 milioane euro pentru 2010
eMAG, cel mai mare magazin online din România, a anuntat planurile pentru 2010 şi un obiectiv ambiţios, de atingere a unei cifre de afaceri de 100 milioane euro, echivalentul estimat al pieţei din 2009 în care a activat. Începând cu luna ianuarie a acestui an, Iulian Stanciu este alături de echipa eMAG, în calitate de director general. "După 10 ani de distribuţie, am găsit o nouă provocare. Comerţul online este un domeniu foarte interesant şi cu potenţial mare de creştere", declară Iulian Stanciu.

În 2010, piaţa de retail IT&C, electronice şi electrocasnice va înregistra, în opinia reprezentanţilor eMAG, o creştere uşoară anul acesta, cu 10 procente, după corecţia extrem de severă de anul trecut. Mediul online va cunoaşte însă o ascensiune mai pregnantă, cu 40%, în principal datorită creşterii naturale provenite din rata mai mare de penetrare a Internetului şi migrării consumatorilor către mediul online, precum şi datorită maturizării jucătorilor din piaţă care vor adăuga valoare serviciilor oferite şi vor contribui la sporirea încrederii în achiziţiile online.

"Pentru eMAG, ne aşteptăm la o creştere accelerată şi profitabilă a afacerii anul acesta, ţintind o cifră de afaceri de 100 de milioane de euro. Avem o bază foarte puternică pe care să construim: suntem stabili financiar, suntem susţinuţi de o echipă foarte bună, avem un sistem informatic performant şi un brand valoros. Plecând de la acest fundament solid, cifra pe care o vizăm anul acesta este foarte accesibilă, mai ales că lunile ianuarie şi februarie au avut un debut foarte bun", declară Radu Apostolescu, director de marketing eMAG.

Planurile de investiţii din 2010 includ deschiderea a cel puţin 3 showroom-uri, în puncte cheie, cu acoperire geografică mare - un model care se estimează a fi la fel de eficient ca până acum (în 2009 s-a tradus în vânzări de 25.000 EUR/mp de showroom şi în acumularea unui important capital de încredere local).

Un segment important unde eMAG vizează creştere anul acesta este cel corporate, unde un plus de valoare îl aduc serviciile personalizate - account management, trasport gratuit şi preferenţial, acordare de discount-uri la volume importante de achiziţii, acordare facilă de termene de plată.

Compania va continua să ofere beneficii majore pentru toţi clienţii - cea mai mare gamă de produse din categoriile ofertate, un stoc de produse foarte diversificat, eficient dimensionat şi cu o viteză foarte bună de reîmprospătare, transport gratuit la domiciliu, indiferent de valoare şi destinaţie, plata cash la livrare, precum şi serviciul exclusiv de returnare a produselor în 30 de zile de la achiziţie - ExtraGaranţia de Retur.

eMAG a încheiat anul 2009 cu o cifră de afaceri de 64 milioane euro, cu 12% sub nivelul anului 2008. Evoluţia la nivel de an nu a fost una liniară, vânzările oscilând de la scădere cu 40% (luna mai), la creştere cu 35% (luna decembrie) în comparaţie cu lunile similare din 2008.

"2009 a fost un an atipic, greu predictibil, încheiat de noi cu o uşoară scădere raportându-ne la anul anterior. În condiţiile unei scăderi dramatice, cu 40 de procente, a pieţei în care activăm, de retail IT&C, electronice şi electrocasnice, rezultatul nostru este unul bun per ansamblu, reuşind să creştem cota de piaţă şi având profit", declară Radu Apostolescu, director de marketing eMAG.

Segmentul care a înregistrat cele mai mari vânzări este cel al laptopurilor şi netbook-urilor, punctul forte, dintotdeauna, al eMAG. Pe acest segment, compania şi-a păstrat poziţia de lider în vânzările din România, atingând la sfârşitul anului o cotă de piaţă de 20%, conform raportului Gfk.

Categoria cu cea mai mare creştere a fost cea a electronicelor, cu aproximativ 2.000 de LCD TV-uri vândute pe lună la sfârşitul anului, dar şi cu vânzări în creştere pe produsele conexe – media playere, sisteme home cinema.

O categorie des accesată, unde eMAG şi-a dublat cota de piaţă, a fost şi cea a smartphone-urilor. Alte produse cu evoluţii notabile au fost cele din segmentul foto-video. Conform raportului Gfk, eMAG a atins la sfârşitul anului o cotă de 10% pe aceste categorii.