Video News Network - crestere exponentiala in 2009
Video News Network (VNN), singura platforma de stiri video online din România, a înregistrat, în 2009, o crestere exponentiala a website-urilor partenere, reusind sa atraga în mai putin de un an de la lansarea sa peste 150 de website-uri premium în retea si cumulând astfel o audienta totala de peste 7 milioane de vizitatori unici.

"În anul curent, fata de alte companii, noi am avut doua provocari în plus: este un start-up business, lansat la sfârsitul lui 2008 si, pe lânga aceasta, a trebuit sa fim- si suntem în continuare- într-un proces continuu de educare a pietei, având în vedere ca solutiile pe care le propunem sunt destul de noi pentru mediul online din România. Platforma VNN a fost însa foarte apreciata, atât pentru continutul de stiri video furnizat, cât si pentru valorificarea acestuia din punct de vedere al publicitatii", a aratat Alexandru Dicu, fondatorul VNN.

Platforma Video News Network reprezinta o solutie completa atât pentru furnizorii de stiri video care doresc o alternativa la monetizarea clasica, cât si pentru website-urile de informare care au nevoie de acest tip de continut. Nu în ultimul rând, VNN reprezinta o modalitate foarte eficienta de comunicare pentru consumatorii de publicitate online.

Prin intermediul website-urilor afiliate, în fiecare moment, platforma Video News Network (VNN) furnizeaza utilizatorilor de internet cele mai noi si relevante stiri video, realizate astfel încât sa furnizeze informatiile.

într-un timp cât mai scurt, adaptat dinamicii mediului online. Stirile video furnizate de VNN sunt împartite pe domenii de interes, acestea putând fi accesate în site-urile partenere folosindu-se o platforma de streaming de ultima generatie.

Printre cele peste 150 de website-urile afiliate la platforma Video News Network se afla ROL.ro, Hotnews.ro, Cotidianul.ro, Stirilocale.ro, Banknews.ro, Money.ro, Standard.ro, Ziua.ro etc, reteaua urmând sa se dezvolte si în perioada urmatoare.

"Am ales înca de la început sa ne axam doar pe stirile video premium, iar agentia de presa NewsIn a reprezentat furnizorul ideal pentru noi, deoarece este prima si singura agentie de stiri din România care ofera flux video destinat atât statiilor TV, cât si mediului online. În plus, în luna septembrie a acestui an, am lansat un proiect pilot cu cel mai mare grup de stiri financiare si date din lume, Thomson Reuters, în vederea furnizarii mediului online românesc a fluxului de stiri video din economia globala. Bineînteles ca am avut în vedere sa asiguram traducerea acestora în limba româna, folosind în acest sens o tehnologie ce ne permite sa asiguram continuitatea si exactitatea informatiilor", a precizat Alexandru Dicu.

În interiorul unei stiri video, pot fi inserate spoturi publicitare, astfel încât reclama poate fi adresata direct unui utilizator interesat de un anumit subiect. În plus, advertiserii platesc doar daca video ad-ul este vazut, ceea ce permite un control total al bugetului. Un alt element esential pentru un advertiser îl constituie posibilitatea acestuia de a-si targeta audienta dupa website, domeniul de interes al stirii, ora difuzarii, tara, judetul etc.

Printre clientii VNN se numara Romtelecom, Vodafone, Banca Transilvania, Banca Româneasca, Blue Air, Accor Services, Samsung, HBO, Hormann, Rosia Montana, Saxo Bank, Volksbank etc.

"Potentialul pietei de publicitate video online din România este în prezent de circa 2.000.000 Euro/ an (Rate Card), fiind evidenta cresterea acestui segment de piata atât la nivel mondial, cât si în România", a aratat Alexandru Dicu. Pentru 2010, VNN vizeaza un volum de vânzari de publicitate de minim 1 milion Euro (Rate Card), fata de aproape 300.000 Euro în anul curent, având în vedere si alte solutii de promovare pe care le va lansa în curând. "În plus, avem în vedere consolidarea parteneriatului cu Thomson Reuters, precum si extinderea platformei în alte tari din Europa", a precizat Alexandru Dicu