Radisson - cel mai mare brand hotelier de clasa superioara din Europa
Deţinând 170 de hoteluri şi un total de 38.079 de camere pe întregul continent, reţeaua Radisson, care reuneşte Radisson Blu şi Radisson Edwardian, a devenit cel mai mare brand hotelier de lux, surclasând brandul Hilton International (146 de hoteluri şi 37.806 camere) precum şi Marriott (86 de hoteluri şi 20.806 camere), potrivit „Top 10 Branduri de Lux în Europa” realizat de MKG Hospitality, Paris.

„Suntem mândri să ne situăm pe prima poziţie, aceasta fiind rezultatul dezvoltării strategice şi ambiţioase a activităţii noastre, al campaniilor creative de marketing şi conceptelor inovatoare privind serviciile oferite în cadrul hotelurilor noastre”, a declarat Olivier Jacquin, Senior Vice President Marketing, Sales & Distribution în cadrul Grupului Rezidor, cel care administrează reţeaua Radisson Blu în Europa.

Lanţul de hoteluri Radisson Blu (numit anterior Radisson SAS), care oferă o gamă completă de servicii la cel mai înalt nivel, este cunoscut la nivel mondial pentru arhitectura contemporană şi designul modern. În colaborare cu arhitecţi şi designeri renumiţi precum Adam D. Tihany, Matteo Thun sau François Champsaur, Radisson Blu a creat imobile spectaculoase precum Radisson Blu Hotel din Frankfurt, cu faţada rotundă din sticlă, Radisson Blu Hotel din Zurich, cu un turn spectaculos pentru depozitarea sticlelor cu vin chiar în centrul lobby-ului, sau Radisson Blu Le Metropolitan Hotel din Paris, cu un aspect urban minimalist şi suplu. Sub sloganul “Yes I Can!”, Radisson Blu oferă clienţilor săi concepte de servicii unice - printre acestea camere Business Class cu automate de cafea Nespresso, spălătorie cu servicii în regim de urgenţă în numai 3 ore, mic-dejun “grab & run” pentru cei care se trezesc foarte devreme, conexiune internet de mare viteză în toate camerele şi săli de conferinţe ultramoderne incluse în cele mai bune oferte pentru turismul de tip MICE (meetings, incentives, conferences and exhibitions) din Europa.

Lansat iniţial ca un lanţ hotelier clasic pentru oamenii de afaceri, de-a lungul timpului Radisson Blu şi-a diversificat portofoliul. „În marile aeroporturi din Europa, noi redefim conceptul hotelurilor de aeroport, iar în destinaţiile populare de vacanţă precum Dubrovnik (Croaţia), Cesme(Turcia), Monastir şi Djerba (Tunisia) am dezvoltat complexuri hoteliere de tip spa de înaltă clasă”, explică Olivier Jacquin.

Radisson Blu continuă să-şi extindă portofoliul în Europa – printre cele mai recente inaugurări se numără primul hotel Radisson Blu din Madrid. Însă vedeta anului 2010 va fi hotelul Radisson Royal Hotel din Moscova, care urmează să fie inaugurat în luna mai. Cunoscut sub numele de „Hotel Ukraina”, clădirea face parte din legendarii zgârie-nori sovietici ai lui Stalin „Seven Sisters” („Cele şapte surori”). Hotelul va oferi 506 camere şi 38 apartamente de lux, restaurante de primă clasă, inclusiv cine exclusiviste pe vapoare de croazieră pe râu, şi o colecţie unică de artă, care va cuprinde 1.200 de picturi originale realizate de renumiţi artişti ruşi de la începutul secolului XX.

În România, primul hotel Radisson a fost deschis în septembrie 2008. Hotelul Radisson Blu din Bucureşti este cel mai mare hotel de cinci stele din România şi cel mai mare hotel Radisson din Europa de Est. Chiar din primul an de funcţionare, hotelul Radisson Blu din Bucureşti s-a impus ca un reper în industria ospitalităţii din România, confirmând valorile binecunoscute ale brandului: facilităţi exclusiviste, calitate impecabilă a serviciilor, design inovator şi ambianţă elegantă, menite să răspundă celor mai exigente cerinţe.

Poziţia de lider pe care Radisson Blu a câştigat-o piaţa ospitalităţii din România este confirmată şi de cele trei  prestigioase distincţii obţinute la doar câteva luni de la deschidere. Radisson Blu Bucureşti a fost desemnat " Hotelul anului 2008" în Europa de Sud-Est în cadrul Galei SEE Real Estate Awards, a primit trofeul " Hotelul anului 2009 în România" din partea HRB Expert Hospitality Forum şi a fost inclus în categoria " Brands to Watch" din cadrul prestigiosului program Business Superbrands Romania. 

În primul an de funcţionare, hotelul Radisson Blu a fost gazda unor evenimente de amploare la nivel naţional şi regional, cum ar fi Reuniunea poliţiilor capitalelor europene, Hi Fi Arena, CISCO Expo, GIE Gas Infrastructure.

De asemenea, hotelul Radisson Blu din Bucureşti a avut onoarea să găzduiască nume celebre, printre care membri ai unor familii regale europene, cum ar fi moştenitorul tronului Spaniei, Prinţul Felipe de Asturias şi Prinţesa Letizia de Asturias, Prinţesa Maxima a Olandei şi Sarah Ferguson, Ducesa de York. Radisson Blu se poate mândri şi cu nume faimoase ale showbiz-ului care i-au trecut pragul: Madonna, Snoop Doggy Dog, Patricia Kaas, James Blunt, Morcheeba, Vonda Shepard, Richard Bona, Eliane Elias, Chick Corea, Stanley Clarke, Lenny White, Mike Stern şi Branford Marsalis.

Situat pe Calea Victoriei, hotelul dispune de 424 de camere, dintre care 301 de camere standard, 74 de camere din clasa business, 10 camere pentru persoane cu dizabilităţi şi 39 de apartamente.  Hotelul Radisson Blu din Bucureşti pune la dispoziţia oaspeţilor 4 restaurante şi 3 baruri, un centru de conferinţe de 1.500 mp, un centru de fitness de peste 2.600 mp, o piscină acoperită şi o curte interioară cu piscină încălzită, un jacuzzi exterior pentru 50 de persoane. Hotelul găzduieşte mai multe magazine de lux ale unor branduri renumite şi cel mai mare casino din România, Platinum Casino.

Hotelul Radisson Blu din Bucureşti face parte din reţeaua Radisson Hotels & Resorts, marca premium a grupului hotelier Rezidor. 

Radisson Blu este marca premium a grupului hotelier Rezidor, unul dintre primele 5 grupuri la nivel mondial în domeniul hotelier şi printre cele cu cea mai rapidă expansiune din lume. Din grupul Rezidor mai fac parte lanţurile hoteliere Park Inn, Country Inn, Regent şi Missoni. Radisson Blu (până în 2009, Radisson SAS) a luat fiinţă în 1994, când SAS International Hotels (SIH), divizia hotelieră a companiei aeriene scandinave SAS, şi-a unit forţele cu brandul Radisson în Europa, Orientul Mijlociu şi Africa (EMEA). Noul brand de hotel rezultat, cu o personalitate extrem de bine conturată, a crescut rapid şi s-a impus la nivel mondial promovând spiritul de inovaţie, o arhitectură unică, soluţii  îndrăzneţe de design şi servicii de cea mai înaltă calitate. SAS a vândut divizia hotelieră şi în noiembrie 2006 Rezidor a lansat oferta publică iniţială (IPO) pentru listarea la Bursa din Stockholm.