transport caini, transport catei, transport caini international, transport catei international, transport pisici, transport pisici international, transport animale, transport animale de companie, transport caini anglia, transport caini germania, transport caini olanda, transport caini franta, transport caini belgia, transport caini pret, transport pisici germania, transport pisici anglia, transport animale anglia, transport animale germania, transport caini romania
Curs Valutar 29-03-2024 4.6085 lei 4.973 lei

 



A fost lansat Catalogul Persoanelor Fizice Autorizate click aici pentru detalii

ora exacta

Inele de logodna

Imobiliare, real estate

cosuri cadou Gourmetgift

Laronef

Contabilitate Constanta

service frigidere reparatii

Expert Contabil Constanta

Servicii curatenie Cluj

Deblocari usi metalice

Asfaltari Bucuresti

lac de pescuit cluj

Info, blog

reparatie frigidere Bucuresti

Curs Valutar E-ziare.ro


 
Contact & Despre noi
Politica de confidentialitate
SMART financial - © Smart Press
Stocheaza documente in cloud


« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol
Adaugat in data de 18-01-2009

Deutsche Bahn si SNCF, doi giganti care se confrunta

Deutsche Bahn si SNCF, doi giganti care se confrunta
 Alte stiri la aceasta categorie
Compania germana de cai ferate Deutsche Bahn (DB) si cea franceza SNCF isi fac una alteia concurenta acerba, noul mar al discordiei fiind reprezentat de dorinta
Deutsche Bahn de a deveni actionar la Eurostar, lucru pe care francezii nu-l accepta, scrie ziarul Frankfurter Allgemeine.

"Deutsche Bahn are din punct de vedere strategic un interes firesc sa detina o parte din circulatia feroviara catre Anglia", a afirmat seful cailor ferate germane, Hartmut Mehdorn. În acest scop au fost duse discutii informative cu Ministerul britanic de resort, partea britanica fiind chiar interesata sa-si vânda actiunile de la concernul mixt Eurostar, operat in comun de SNCF, caile ferate de stat belgiene (SNCB) si de caile ferate britanice (British Rail).

Actiunile detinute de British Rail, intre timp privatizat, se afla acum in posesia companiei Eurostar UK Ltd. Cele trei societati opereaza trenurile Eurostar pe tronsoanele profitabile de mare viteza dintre Paris, Bruxelles si Londra. Britanicii insa, spre deosebire de SNCF si SNCB, inregistreaza pierderi, datorate mai ales costurilor pentru noul tronson de legatura intre zona de coasta si capitala britanica.

Deutsche Bahn este interesata in special de obtinerea licentei pentru traversarea tunelului, asadar de accesul catre circulatia de mare viteza din Anglia. Interesul nedisimulat al germanilor i-a speriat pe francezi, seful SNCF, Guillaume Pepy, care indeplineste totodata si functia de presedinte al Eurostar, permitându-si inainte de Craciun sa arunce primele ''proiectile'' in momentul in care, in fata jurnalistilor, l-a acuzat pe Mehdorn, cu care colaboreaza pe tronsoanele Paris-Frankfurt si Paris-Stuttgart, de neloialitate, adaugând totodata ca nu este nevoie de un nou actionar.

Mehdorn nu a intârziat sa dea replica, afirmând ca francezii cred despre tronson ca ar fi domeniul lor, Deutsche Bahn fiind de alta parere.
Mehdorn a mai aratat insa ca este prea devreme pentru a vorbi despre intentii reale, deocamdata fiind sondate sansele existente, fara a avea loc inca negocieri. Conform zvonurilor, participatia la Eurostar ar costa intre 1 si 1,5 miliarde euro, bani pe care concernul german, dupa o privatizare partiala esuata, nu-i are la dispozitie.

Conflictul in jurul Eurostar este doar unul din multele care divizeaza cele doua mari concerne feroviare ale Europei. Conflictul a escaladat de curând in urma unui document comun trimis de Mehdorn si de seful cailor ferate italiene, Ferrovie dello Stato (FS), Mauro Moretti, Comisiei Europene, in care cei doi manageri se plâng de perturbari in materie de concurenta si cer o deschidere a cailor ferate franceze pâna in 2012.

Pentru deschiderea tronsoanelor de lung parcurs din interiorul cailor ferate franceze nu a fost stabilit un termen, in timp ce circulatia transfrontaliera urmeaza sa fie lasata la liber, din 2010. Francezii au apreciat documentul drept semn al lipsei de solidaritate. Cele doua companii sunt concurente in materie de transport de marfuri si circulatie feroviara regionala. Din acest motiv, Deutsche Bahn se arata iritata de faptul ca SNCF se foloseste in strainatate de avantajele concurentei libere, in timp ce Franta ramâne in mare parte inchisa concurentei.

Subsidiara SNCF Keolis, spre exemplu, este activa in Germania din 1999, impreuna cu concernul mixt Veolia companiile feroviare franceze detinând o cota de 5 la suta din piata feroviara germana, cu o cifra de afaceri de 350 milioane euro. În Italia, SNCF participa cu 20 la suta la consortiul italian NTV, care face concurenta fostului monopolist FS.

Deutsche Bahn ar dori sa opereze de aceeasi maniera in Franta. În disputa legata de circulatia feroviara regionala de la Bordeaux, tribunalul a decis recent licitarea din nou a unui contract atribuit SNCF, dat fiind ca anuntarea licitatiei publice s-a facut intr-un ziar putin cunoscut. Tensiuni exista si la nivelul circulatiei marfurilor, unde concurenta este posibila deja iar Deutsche Bahn ii rapeste SNCF din cota de piata, prin intermediul subsidiarei sale EuroCargoRail. În ciuda disputelor, compania comuna Alleo nu este afectata, accentueaza ambele parti.

Deutsche Bahn a intrat insa in defensiva, dat fiind ca trenurile ICE intre Paris si Frankfurt sunt foarte des scoase din circulatie pe consideratii tehnice, trebuind sa fie inlocuite de TGV-uri, unul din motive reprezentându-l faptul ca pietrisul de pe calea ferata provoaca deteriorari ICE-urilor germane joase. O alta chestiune delicata este si aceea a cooperarii pe tronsonul dintre valea Rinului si valea Ronului, unde Deutsche Bahn a anuntat ca vrea sa se implice.

Material furnizat de Agentia de Presa AGERPRES.


 » Adauga comentariul tau Comentarii 
 
 
» adauga
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol

Recomanda aceasta pagina 
Daca considerati acest articol interesant il puteti recomanda unui prieten folosind formularul alaturat.
 


Newsletter SMARTfinancial


» reset
TVA
+TVA
» arhiva curs valutar