transport caini, transport catei, transport caini international, transport catei international, transport pisici, transport pisici international, transport animale, transport animale de companie, transport caini anglia, transport caini germania, transport caini olanda, transport caini franta, transport caini belgia, transport caini pret, transport pisici germania, transport pisici anglia, transport animale anglia, transport animale germania, transport caini romania
Curs Valutar -- lei lei

 




A fost lansat Catalogul Persoanelor Fizice Autorizate click aici pentru detalii

ora exacta

avocat Timisoara avocati

cosuri cadou Gourmetgift

service frigidere reparatii

Curierat rapid Bucuresti

Tigara Electronica Smokemania

ponturi pariuri sportive

reparatie frigidere Bucuresti

Curs Valutar E-ziare.ro


 
Contact & Despre noi
Politica de confidentialitate
SMART financial - © Smart Press
gazduit de www.simpliq.ro


« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol
Adaugat in data de 28-10-2012

4 din 5 trotuare din Romania sunt amenajate cu beton sau asfalt, ceea ce aduce multe dezavantaje

4 din 5 trotuare din Romania sunt amenajate cu beton sau asfalt, ceea ce aduce multe dezavantaje

In acest moment, în România, 4 din 5 zone pietonale sau parcări publice sunt amenajate cu beton sau asfalt, în ciuda problemelor pe care aceste materiale le aduc chiar şi pe termen scurt. În ţările vestice însă, betonul sau asfaltul nu mai sunt folosite pentru astfel de zone de peste 10 ani, potrivit Symmetrica, liderul pieţei locale de pavele şi borduri.

„Cu toate că betonul şi asfaltul prezintă numeroase probleme încă din prima perioadă de folosire, circa 80% din proiectele publice de amenajare a trotuarelor şi parcărilor folosesc astfel de produse”, a declarat Sebastian Bobu, Director Executiv al Symmetrica.

Potrivit afirmaţiilor sale, principalul motiv pentru care procentul este atât de ridicat este lipsa de informare a autorităţilor locale, acestea neştiind care sunt problemele unei astfel de amenajări şi nici care sunt alternativele mult mai avantajoase din punct de vedere al raportului calitate – preţ.

„Chiar şi aşa, în ultimii ani am observat o schimbare în bine şi tot mai multe oraşe au fost reabilitate, prin proiecte demarate cu fonduri europene, folosindu-se pavele convenţionale sau ecologice, acestea din urmă permiţând amenajarea zonelor unde se doreşte şi vegetaţie”, a mai spus Sebastian Bobu. Acesta a adăugat că, treptat, proiectele publice de reabilitare a zonelor pietonale şi parcărilor vor fi realizate folosindu-se materiale adecvate, precum pavelele.

Potrivit afirmaţiilor sale, în cazul proiectelor private de tip industrial, comercial sau rezidenţial, 50% dintre amenajări se fac cu asfalt sau beton. În ceea ce priveşte amenajarea de alei în cazul locuinţelor private, gradul de adopţie al pavelelor a crescut în ultimii ani până la 80%, fapt ce arată că proprietarii au înţeles importanţa folosirii de produse adecvate.

Amenajarea trotuarelor şi parcărilor cu beton sau asfalt se traduce prin costuri ridicate pe termen lung.

Astfel, betonul şi asfaltul sunt predispuse la crăpături în momentul schimbărilor de temperatură sau expunerii la greutăţi foarte mari. Pavelele însă, rezistă la îngheţ şi, în funcţie de grosime, suportă presiuni ridicate.

„Dacă un trotuar din beton sau asfalt are o durată de viaţă de maxim 10 ani, unul pavat are o durabilitate ce ajunge şi la 20 de ani. Astfel, investiţia în pavare este mult mai avantajoasă”, a mai spus Sebastian Bobu. Acesta a subliniat că raportul calitate preţ este mai bun în cazul pavelelor, ţinând cont că preţul pe metru pătrat este acelaşi în cazul unei pavări, ca şi în cazul folosirii de asfalt sau beton.

Un alt dezavantaj al betonului / asfaltului este faptul că nu poate fi refolosit. Dacă apare necesitatea realizării de reparaţii în subteran, betonul sau asfaltul trebuie sparte şi nu mai pot fi folosite. În cazul pavării, este suficient ca pavelele să fie îndepărtate şi apoi remontate.

„Asfaltul este un produs petrolier, ce conţine o cantitate mare de substanţe toxice, care nu întrunesc norme ecologice, în timp ce pavelele se află la polul opus, fiind produse cu elemente naturale – ciment, piatră, apă etc.  În plus, cu pavele ecologice se pot amenaja zone în care se doreşte şi menţinerea vegetaţiei”, a mai spus Bobu.

Dincolo de toate acestea, zonele betonate sau asfaltate sunt inestetice. Pe de altă parte însă, pavelele pot fi alese în mai multe forme sau culori, creând un ambient plăcut.

Principalul criteriu ce trebuie să stea la baza alegerii pavelelor este destinaţia zonei pavate. Astfel, grosimea pavelelor se alege de 4 - 6 cm, pentru traficul pietonal, sau de 8 – 10 cm, în cazul traficului auto.

Un alt criteriu este tipul de culoare aleasă, sau chiar combinaţiile de culori, pentru a crea din punct de vedere estetic un ambient plăcut. La fel de importantă este folosirea de pavele ecologice, care permit creşterea controlată de vegetaţie.

Symmetrica este o companie 100% românească, producătoare de pavele, borduri şi rigole vibropresate pietonale şi carosabile, într-o gamă variată de forme şi culori. Aceasta a fost înfiinţată în 1994 de Florentina-Mihaela Stanciu şi Florin-Cristinel Stanciu.

Prima fabrică Symmetrica a fost inaugurată în 1999 la Vereşti, judeţul Suceava, urmată apoi de unităţile de producţie de la Podu Iloaiei, judeţul Iaşi (2010), Bolintin Vale, în apropiere de Bucureşti (2011) şi Prejmer, judeţul Braşov (2012).

Principalele proiecte pentru care Symmetrica a livrat pavele şi borduri se numără Arena Naţională, parcul balnear din staţiunea Vatra Dornei, magazine Carrefour, Lidl, Penny Market, parcări cu pavele ecologice în Bucureşti etc. De asemenea, produsele companiei au fost folosite pentru reabilitatea de străzi, trotuare şi parcuri ecologice din întreaga ţară.

.


« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol

Recomanda aceasta pagina 
Daca considerati acest articol interesant il puteti recomanda unui prieten folosind formularul alaturat.
 


Newsletter SMARTfinancial


» reset
TVA
+TVA
» arhiva curs valutar