Conform legislatiei actuale valabile in Romania cu privire la comertul la distanta, clientii persoane fizice care cumpara produse din magazine online au dreptul de a le returna in maxim 10 zile de la primire, fara a fi necesara invocarea unui motiv. Altfel spus, ai comandat o pereche de cizme si nu ti se potrivesc sau pur si simplu nu iti place cum iti vin cand le probezi? Le poti returna destul de simplu, fara emotii ca cererea ti-ar putea fi respinsa.
Evident, exista niste reguli, pentru ca legea trebuie sa-i protejeze si pe comercianti de eventuale abuzuri ale clientilor. In primul rand, pot fi returnate doar produse care pot fi revandute. De exemplu, nu se pot returna produse de lenjerie intima (din motive de igiena), produse software sau consumabile - comerciantul nu va putea sa vanda altui client un cartus de imprimanta care a fost deja inceput.
De asemenea, produsele returnate trebuie sa fie exact in starea initiala - sa nu aibe urme de uzura si sa vina in ambalajul original, cu absolut toate componentele, accesoriile, alaturi de alte ambalaje interioare, ghiduri de utilizare, garantie daca este cazul. Nu, nu este ok sa returnezi o pereche de pantofi sau o rochie dupa ce le-ai purtat (in general, exista urme de uzura, nu este acelasi lucru ca la o simpla probare).
Garantia de retur nu este valabila pentru achizitiile facute de persoane juridice.
Departamentele de marketing ale magazinelor online au flexibilitatea de a oferi clientilor o garantie extinsa a returului: pot permite returul in 15, 30 de zile sau chiar mai mult, daca doresc. De asemenea, comerciantii pot accepta retururi si de la companii, daca precizeaza acest lucru pe website, in termenii si conditiile cu privire la returnare.
Aceasta garantie ajuta foarte mult piata de imbracaminte si incaltaminte online, caci aici clientii sunt in general reticenti: Daca nu mi se va potrivi? Daca nu imi sta bine? Daca nu va avea aceeasi culoare cum mi se pare ca are in poza? Clientii au mai multa incredere sa comande online, iar acest lucru evident ca ajuta industria de profil, magazinele serioase care isi doresc sa faca un business pe termen lung, cu cat mai multi clienti multumiti. Magazinele ce vand ghete de dama si alte produse pentru femei, spre exemplu balerini, pantofi sport sau cizme de dama, reusesc astfel sa atraga clientii nu doar prin preturi, ci si prin servicii si garantii post-vanzare..