transport caini, transport catei, transport caini international, transport catei international, transport pisici, transport pisici international, transport animale, transport animale de companie, transport caini anglia, transport caini germania, transport caini olanda, transport caini franta, transport caini belgia, transport caini pret, transport pisici germania, transport pisici anglia, transport animale anglia, transport animale germania, transport caini romania
Curs Valutar -- lei lei

 




A fost lansat Catalogul Persoanelor Fizice Autorizate click aici pentru detalii

ora exacta

avocat Timisoara avocati

cosuri cadou Gourmetgift

Contabilitate Constanta

service frigidere reparatii

Servicii seo

Expert Contabil Constanta

Transport caini

Tigara Electronica Smokemania

Deblocari usi metalice

ponturi pariuri sportive

Generator curent

BaniiNostri.ro

reparatie frigidere Bucuresti

Curs Valutar E-ziare.ro


 
Contact & Despre noi
Politica de confidentialitate
SMART financial - © Smart Press
gazduit de www.simpliq.ro


« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol
Adaugat in data de 17-05-2007

Cauza si efect in comertul electronic - de ce este nevoie de Asociatia Nationala pentru E-Commerce

Cauza si efect in comertul electronic - de ce este nevoie de Asociatia Nationala pentru E-Commerce

Daca taceai, filozof ramaneai, zice un proverb ce poate fi considerat motto al situatiei prezentate mai jos. La inceputul lunii mai, un post pe un blog corporatist a strabatut ca un fior tot comertul electronic romanesc. Un binecunoscut magazin online din tara noastra a gasit de cuviinta sa publice pe blogul companiei sale un sfat pentru clientii sai, numit "cum sa nu faci o cerere de oferta" si a declansat un val de reactii in principal din partea potentialilor clienti, dar nu numai. Analiza pe care o voi face in randurile de mai jos este cauzata de publicarea acestei insemnari pe blogul respectivului magazin virtual, de unde imi voi permite sa citez. Voi cita si opinii ale altor vorbitori prezentate pe bloguri inrudite cu domeniul comertului electronic, opinii foarte pertinente.

Capitolul 1. Emailul cu pricina
Cauza: trimiterea unui mail cu o cerere de oferta
Efect: reactia neprofesionista a unui angajat mai putin instruit in arta comunicarii

Clientul trimite un e-mail cu o cerere de oferta in care isi doreste sa afle informatii despre un produs relativ ieftin si o trimite in asa fel incat se pot citi toate adresele de e-mail ale magazinelor online destinatare. Magazinele se vor simti cumva sub presiune, deci probabil vor intra intr-o mica competitie si ii vor trimite oferte cat mai competitive pentru acel produs.

Angajatul de care vorbim publica pe blogul companiei sale o reactie prin care arata ca nu este de acord cu modul in care clientul a dorit sa afle informatii despre acel produs, pentru ca avea la dispozitie pe site toate informatiile necesare astfel incat putea face singur comparatiile de pret corespunzatoare.

Clientul este acuzat de "lene" de catre angajatul respectiv si pentru ca cererea de oferta era de aproximativ 850 lei si nu era de minim 5000 de euro, este expediat urgent sa citeasca un site de comparatii de preturi.

Ce trebuia sa faca in mod normal un angajat model al unui magazin virtual ideal: sa-i raspunda clientului pe e-mail sau pe telefon, dandu-i detaliile pe care le cerea in mail, facand practic o copiere a informatiilor publicate pe site-ul magazinului, multumindu-i pentru faptul ca le-a trimis o cerere de oferta, deci le-a dat ocazia sa castige, o suma mica ce-i drept, de pe urma vanzarii acelui produs.

Capitolul 2. Unde duce proasta planificare a dezvoltarii unui magazin online
Cauza: prea multe comenzi si prea putini oameni
Efect: "nu iti permiti sa raspunzi tuturor celor ce pun intrebari aiurea" - citat din raspunsul angajatului pe blogul respectiv

Asa cum am raspuns angajatului respectiv pe blog, consider ca o buna organizare si o planificare corecta a extinderii magazinului online ar putea reduce problemele de acest tip. Nu conteaza cate cereri ai pe zi, indiferent cum vin acestea, pe mail, prin telefon sau comenzi de pe site, atat timp cat te-ai pregatit din timp cu resursa umana corespunzatoare si ai sistemul informatic bine pus la punct pentru a pierde cat mai putin timp cu fiecare cerere. Cunosc magazine online unde se fac evaluari la fiecare luna si se angajeaza oameni in avans pentru a face fata cererilor de luna viitoare. Totul consta in planificarea corecta a bugetelor alocate dezvoltarii magazinului online.

Sigur, din ce in ce mai multi proprietari de magazine isi dau seama ca aceasta afacere, desi este de un potential exploziv, necesita un buget destul de mare pentru dezvoltare, pentru a deveni unul dintre primii competitori pe piata de comert electronic, in special pe nisa produselor IT, unde avem un lider puternic.

Capitolul 3. Documentarea gresita pe site si efectele ei
Cauza: informatii eronate si contradictorii pe pagina produsului
Efect: e-mail din partea clientului pentru lamurirea anumitor detalii

Tot la capitolul proasta planificare asistam in ultimul timp la o tratare cu superficialitate a informatiilor publicate pe site cu privire la produsele comercializate. O echipa de documentare a produselor foarte buna reprezinta practic o conditie necesara pentru ca site-ul si compania respectiva sa aiba o imagine profesionista. Inchipuiti-va ce spune un client cand gaseste o informatie in descrierea comerciala a produsului si doua randuri mai jos gaseste in specificatiile tehnice o informatie ce contrazice ce a citit mai sus. Este absolut normal sa nu mai aiba incredere in informatia citita si sa intrebe pentru a se lamuri.

Mai mult, nu toti utilizatorii citesc ce scrie pe pagina produsului, existand mai multe tipuri de comportamente ale utilizatorilor. Sunt cei literati care de fapt scaneaza pagina in cateva secunde, si cei mai putin literati care vor citi tot ce scrie pe acea pagina si daca intr-un anumit moment se incurca, vor abandona cautarea.

Ionut Oprea spune pe blogul sau: "Aud adesea o presupunere gresita fata de utilizatorul de internet: ca daca un anume text exista undeva pe un site, atunci e musai ca va fi citit, si daca nu l-a citit atunci utilizatorul musai e lenes, sau are un handicap".

S-a vorbit mult pe netul romanesc, si se va mai vorbi, despre uzabilitate, despre acea stiinta care face o pagina de produs spre exemplu, accesibila unui utilizator mediu. Asa cum zice si Ionut, utilizatorul are dreptul sa fie lenes, sa nu citeasca tot ce scrie pe acea pagina si sa-si doreasca o experienta de cumparare diferita de cea a clientului obisnuit ce cumpara si pune in cos fara sa puna intrebari suplimentare.

Toate aceste optimizari, uzabilitatea site-ului si eventual o ergonomie a butoanelor costa magazinul online in efortul sau de a deveni accesibil pentru cat mai multi potentiali clienti. Si echipa de documentare trebuie si ea platita mai bine, sa nu faca greseli prea multe. Vorbim de bani, bani pe care ii refuzi in momentul in care refuzi sa comunici corect cu un potential client. Vorbim de bani pe care ii castigi greu pentru ca adaosul mediu in sectorul IT al magazinelor online oscileaza undeva in jurul a 5% din pretul produselor comercializate.

Capitolul 4. Dezvoltarea unui magazin online costa
Cauza: adaosuri mici pentru castigarea unei felii mai mari din piata
Efect: neimplementarea platii online si a altor functionalitati

Asa cum bine remarca un vorbitor pe unul din bloguri, probabil angajat si el la magazinul cu pricina, "mns vrea plata cu cardu la cel mai ieftin magazin din ro. Plata cu cardul presupune comisioane de 4,5 % la procesatorul de carduri. So, ai vrea sa ai toate preturile mai mari cu 4,5%?" - toate magazinele online se plang de acest comision mare la plata cu cardul.

Cat costa implementarea platii cu cardul de credit / debit? Daca e vorba de acest 4.5%, si daca vorbim in acest moment de o rata de sub 5% din totalul cifrei de afaceri lunare care se face prin plata cu cardul in acest moment pe comertul electronic romanesc, atunci vom observa ca desi vei pierde in cazul celor 5% produse vandute, per ansamblu vei castiga la capitolul imagine, iar pe viitor, in urma cresterii vanzarilor si a increderii in magazin vei putea ajusta treptat marjele astfel incat sa-ti acoperi si comisionul. Mai mult, prin cresterea treptata a numarului de comenzi onorate cu plata prin card, vei putea negocia in scurt timp un comision mai bun pentru magazinul tau.

Ceea ce vreau sa spun acum este ca foarte multe magazine online, nu numai cel la care se face referire pe blog, cad in gresala promovarii pretului cel mai mic, uitand ca pretul si respectiv adaosul sunt motoarele care ii vor sustine in dezvoltarea site-ului. In 2-3 ani, preturile nu vor mai conta pentru ca ele vor fi aceleasi, si utilizatorii se vor indrepta catre cei care ofera servicii de calitate, cum ar fi raspunsul la mailuri de genul celui care a declansat aceasta polemica, deci sfatul meu este sa promovati serviciile oferite, nu preturile oferite.

Capitolul 5. Clientul nostru, stapanul nostru...
Cauza: clientul a fost tratat necorespunzator
Efect: clientul a cumparat de la alt magazin online

Ca sa nu ma lungim discutia prea mult, am sa dau citire catorva dintre cuvintele clientului publicate pe acel blog: "Asadar, eu zic ca este cazul sa punem punct, oricum eu nu voi mai strica arcurile la tastatura pe acest subiect, dar cred ca modul in care am fost tratat, repet, de parca as fi comis cea mai mare nelegiuire, ma face sa cred ca mai trebuie sa curga multa apa pe ….ce vreti dvs., pana cand clientul, oricum ar fi el, informat sau mai putin informat, de la oras sau de la tara, cu studii medii sau superioare, initiat in lucrul cu internetul sau nu (desigur nu prost crescut sau nepoliticos), va fi respectat, tratat cu atentie si atras catre cumpararea produsului".

Un alt utilizator a scris pe blog: "Site-ul unei companii are rol de mediu de informare. Daca unui client nu i se pare usor de folosit, suficient de informativ etc dar e interesat sa cumpere - o sa incerce altfel. Merge in magazin sau da mail sau pune mana pe telefon. […] Pana la urma l-a cumparat de la cei care i-au raspuns, nu de la cei care au fost prea ‘lenesi’ sa incropeasca un mail scurt cu doua randuri de detalii sau un numar de telefon".

Incheiere
Cauza: o incredere mica a internautilor romani in magazinele online autohtone
Efect: implementarea unor standarde promovate de ANEC

In urmatoarea perioada Asociatia Nationala pentru E-Commerce (ANEC) va promova in randurile utilizatorilor precum si a proprietarilor de magazine un set de standarde care sa creasca increderea utilizatorilor români in folosirea site-urilor de comert electronic romanesc.

Vom promova o Marca de Incredere ce va implica din partea magazinelor online respectarea cu strictete a mai multor seturi de reguli, inclusiv in ceea ce priveste comunicarea cu clientul. Venind in sprijinul magazinelor online ANEC va initia un dialog intre furnizori si magazine, si va aloca resurse magazinelor online aflate la inceput de drum.

Personal cred in obiectivele acestei asociatii si mai ales cred in utilitatea unui set de reguli care sa guverneze sectorul comertului electronic romanesc. Cred ca dupa aplicarea acestuia, romanii vor avea o incredere mai mare in magazinele online, ceea ce va duce la marirea profitului acestora din urma.

 

Liviu Taloi, www.SiteAudit.ro, partener SMARTfinancial.ro

SMART financial - www.SMARTfinancial.ro ©

.


 » Adauga comentariul tau Comentarii 
 
 
» adauga
Charita
Domnule Tudose, habar n-aveti ce vorbiti. Faptul ca v-ati renomacdat nu inseamna ca nu faceti spam. Aveti decenta sa cititi legea, sa cititi ce zic si altii si o sa va lamuriti.Hai sa va invat un minim bun-simt: daca dumneavoastra cumparati banere sau anunturi adwords, mie imi plac si dau click, asta se cheama reclama. Daca, in schimb, ma bombardati cu mailuri si-mi bagati pe gat niste servicii, asta e spam.In ce priveste termenul taran, nu faceam referire la popularia rurala, pentru care am tot respectul, ci foloseam termenul ca pe o insulta. In nici un caz nu apreciam munca dumneavoastra. In ce priveste aceasta munca a dumneavoasta, imi pare (oarecum) rau s-o vad irosita. E ca si cum iti faci casa si apoi urinezi de pe acoperis in vazul lumii.
ARMO
Aceaste standarde sunt deja definite de Asociatia Romana a Magazinelor Online - ARMO- si sunt respectate de catre membrii acesteia.
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol

Recomanda aceasta pagina 
Daca considerati acest articol interesant il puteti recomanda unui prieten folosind formularul alaturat.
 


Newsletter SMARTfinancial


» reset
TVA
+TVA
» arhiva curs valutar