transport caini, transport catei, transport caini international, transport catei international, transport pisici, transport pisici international, transport animale, transport animale de companie, transport caini anglia, transport caini germania, transport caini olanda, transport caini franta, transport caini belgia, transport caini pret, transport pisici germania, transport pisici anglia, transport animale anglia, transport animale germania, transport caini romania
Curs Valutar 28-03-2024 4.5892 lei 4.971 lei

 



A fost lansat Catalogul Persoanelor Fizice Autorizate click aici pentru detalii

ora exacta

Inele de logodna

Imobiliare, real estate

cosuri cadou Gourmetgift

Laronef

Contabilitate Constanta

service frigidere reparatii

Expert Contabil Constanta

Servicii curatenie Cluj

Deblocari usi metalice

Asfaltari Bucuresti

lac de pescuit cluj

Info, blog

reparatie frigidere Bucuresti

Curs Valutar E-ziare.ro


 
Contact & Despre noi
Politica de confidentialitate
SMART financial - © Smart Press
Stocheaza documente in cloud


« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol
Adaugat in data de 21-10-2007

Comertul electronic, de la gaina cu 3 picioare la un business cu viitor - interviu exclusiv Andrei Radu, Link2eCommerce

Comertul electronic, de la gaina cu 3 picioare la un business cu viitor - interviu exclusiv Andrei Radu, Link2eCommerce

Gala Premiilor in eCommerce a fost in 2007 un eveniment complex, cu ecouri puternice in media si in mediul e-commerce, starnind un interes foarte mare, dovada a cresterii interesului fata de comertul electronic. Gala reprezinta de fapt o initiativa a Link2eCommerce, singura revista dedicata exclusiv comertului online. Andrei Radu, omul din spatele Galei si al Link2eCommerce, unul dintre promotorii ecommerce in Romania, a discutat cu ziarul financiar exclusiv electronic www.SMARTfinancial.ro despre Gala Premiilor in eCommerce, dar mai ales despre starea si problemele comertului electronic in Romania.

SMARTfinancial.ro: Fiind singurul eveniment exclusiv dedicat comertului electronic, cat de mult a reusit Gala Premiilor in eCommerce sa sprijine domeniul, cat de mult a reusit sa mediatizeze comertul online?

Andrei Radu: Mi-e greu sa raspund. Gala Premiilor in eCommerce este "puiul" meu, deci iti dai seama ca sunt subiectiv... Cred ca cel mai bun instrument de masurare a eficientei este reactia celor care au fost in sala si comentariile care au aparut in presa si pe bloguri. Din acest punct de vedere, Gala a fost un succes care ne-a depasit si noua asteptarile.



La ora 19 trebuia sa imi incep speechul, dar am mai intarziat 5 minute stand de vorba cu oamenii din online-ul romanesc, lucru care se intampla undeva la un etaj inferior fata de sala in care se desfasura evenimentul. In momentul in care am zis "ok, e timpul sa incepem", m-am chinuit inca 5 minute sa ajung in sala pentru ca scara de acces era plina de cei care nu gasisera un scaun liber. E funny cand strigi: "hello... eu sunt cel care trebuie sa deschida Gala. Imi faceti si mie loc, va rog?".

Revenind la intrebare, nu pot sa spun exact in ce masura am contribuit la promovarea comertului electronic si la sprijinirea acestei piete. Cu siguranta, insa, ca intr-un fel sau altul am facut-o, dar numai industria este indreptatita sa dea un "verdict". Majoritatea reactiilor au fost de tipul: "Gala Premiilor in eCommerce bate Internetics"; am primit felicitari pentru organizare, transparenta si obiectivitate, pentru atmosfera prietenoasa care a marcat Gala, pentru modul excelent in care a decurs, pentru premiera adusa in procesul de jurizare cu testele de Usability despre care s-a tot vorbit. Dar bineinteles ca au fost si pareri negative sau comentarii precum: "Mare filosofie Gala lu` Peste" sau "un eveniment fara autoritate in domeniu si, deci, egal cu zero". Nu poti multumi pe toata lumea si chiar ar fi anormal sa primesti doar laude.

Strict din punctul meu de vedere, Gala si-a atins scopul in totalitate pentru ca a devenit deja un instrument de raportare in comertul electronic, un eveniment in care se decerneaza premii pe merit (in baza cifrelor oferite de RomCard sau in functie de decizia unui juriu specializat). Ne-am bucurat de aproximativ 170 de participanti, oameni de elita din online-ul romanesc si din industria bancara. Am avut un public extrem de receptiv si deloc scortos, s-a discutat liber despre problemele pietei si s-au aplaudat amical performantele celor premiati. Ne-am bucurat de participarea Visa, First Data, RomCard, ASIROM, Orange Romania, a bancilor procesatoare de plati, a reprezentantilor DotCommerce si ePayment, a magazinelor virtuale, agentiilor de publicitate, furnizorilor de produse, a blogarilor si a presei.

Punctul culminant al Galei a constat in prezentarea testelor de uzabilitate asupra magazinelor inscrise in competitie, la care am lucrat nenumarate nopti impreuna cu Liviu Taloi de la www.SiteAudit.ro. Detinatorii de site-uri prezenti la eveniment si-au vazut propriile magazine testate de utilizatori obisnuiti (ii multumesc lui Cristi si Alinei pentru ca au acceptat rolul de "cobai") care incercau sa cumpere un produs. Este extrem de important sa analizezi reactia potentialului client, sa il urmaresti efectiv cat de usor sau de dificil navigheaza in site-ul tau, unde se incurca si cum ai putea sa iti retusezi site-ul astfel incat sa facilitezi procesul de cumparare.

Am rasplatit performantele bancilor emitente sau acceptatoare in sistemul de securitate 3D Secure, am premiat magazinele online care stiu sa faca business si reprezentantii presei care, prin articolele documentate si muncite cu simt de raspundere, contribuie la promovarea pietei. Dar, poate cel mai important aspect, este ca am demonstrat transparenta decernarii acestor premii. Cred, sincer, ca Gala Premiilor in eCommerce a avut, are si va avea un aport tot mai mare la dezvoltarea online-ului romanesc.

SMARTfinancial.ro: Link2eCommerce se implica continuu in sprijinirea comertului electronic, cum anticipati evolutia comertului electronic in anul 2008 in Romania?

Andrei Radu: Link2eCommerce este singura publicatie tiparita din Romania dedicata exclusiv comertului electronic si activitatilor adiacente, dar acest lucru nu ne-a facut sa ne culcam pe o ureche si am incercat tot timpul sa sprijinim piata, asa cum am putut mai bine. Gala Premiilor in eCommerce nu este singurul eveniment pe care l-am organizat si care a targetat aceasta industrie. Cu siguranta iti amintesti conferintele Doing Business Online, cand SMARTfinancial scria live ce se discuta in sala la momentul respectiv.

Ca revista, ne-am "nascut" aproape simultan cu e-commerce-ul romanesc si am simtit pulsul pietei in toate momentele prin care a trecut. Am asistat la un inceput firav in anul 2004, am scris articole entuziaste in vara lui 2005 cand toata lumea era exaltata de cifrele procesate (doar in iunie 2005 s-au procesat 9,5 milioane USD), ne-am intristat cand organizatiile emitente de carduri au restrictionat activitatea de cross border si cand ne-am trezit din nou, la inceputurile firave din 2004. Daca anul 2005 s-a incheiat cu 44 milioane USD - suma procesata online cu cardul, 2006 a adus doar 9,5 milioane EUR. Dar bilantul din 2006 a reprezentat un comert electronic pur romanesc, adica tranzactii efectuate de pe carduri in lei in magazinele online autohtone. Cel putin, am aflat atunci unde ne pozitionam.

2007 va fi un an surpriza in comertul electronic. Este anul in care recordul din 2005 va fi doborat, preconizandu-se un volum total procesat de aproximativ 50 de milioane USD - si asta fara cross-border. Sunt convins ca in 2008 vom depasi cu brio pragul de 100 de milioane USD rezultati din plata online cu cardul. Personal, mizez chiar pe aproape 150 de milioane USD, tinand cont de tendinta de triplare a volumului procesat de pe parcursul acestui an.

SMARTfinancial.ro: Cat de mult se implica bancile in prezent in comertul electronic si ce asteptari exista in piata privind evolutia platilor online?

Andrei Radu: Din pacate, bancile nu fac absolut nimic. Nu exista nici macar o urma de implicare in piata, desi am asistat la speech-uri pompoase prin care reprezentantii departamentelor de carduri isi exprimau optimismul si sprijinul pentru piata de comert electronic. Nu erau decat vorbe in vant, specifice bancarilor.

Imi pare rau sa vad ca bancile romanesti nu sunt vizionare si mizeaza doar pe castigul imediat fara sa aiba o strategie de viitor. Daca acum sunt profitabile creditele, mergem pe credite. Daca mai tarziu, va fi profitabil comertul electronic, vom investi in el. Este politica de a te intoarce in functie de cum sufla vantul... Nu spun ca ar trebui sa aloce bugete imense de promovare, dar sunt instrumente care le stau la indemana si care nu implica niciun cost suplimentar, ci doar bunavointa si un pic de creier... Am propus unei banci la un moment dat ca pe extrasele de cont pe care oricum le trimit lunar posesorilor de carduri, sa scrie cateva randuri despre cum iti poti folosi cardul pentru a plati online. "Mda... este o idee buna... ne mai gandim" - exact asta a fost reactia. Sincer, am plecat scarbit.

Cred ca, pana la urma, piata se va autoreglementa. Nu poti sa astepti sa investeasca altii bani in promovare, nici macar initiativele guvernamentale nu dau rezultate. Bancile, cel putin, ar trebui sa inteleaga ca nu e suficient sa emiti carduri ca un maniac. Sa inteleaga ca nu mai traim in "Epoca de Aur" in care conta doar cantitatea de grau la hectar. Este important ca acele carduri sa fie folosite, sa fie active, nu doar sa ne mandrim cu faptul ca aproape jumatate din populatia tarii are un plastic in portofel. Dar fiecare pasare pe limba ei piere. Si cand spun asta, ma gandesc deja la lucruri care se intampla, nu la povesti: PayPal a venit in Romania. PayPal e vizionar. Si PayPal va incasa banii bancilor romanesti.

SMARTfinancial.ro: Cat de interesata este mass-media de comertul electronic in prezent si ce rol are aceasta in miscarile din piata?

Andrei Radu: Acum cativa ani, presa nu scria decat de fraude si de hackeri. Erau subiectele preferate ale jurnalistilor si subiectele care le aduceau audienta sau cititori in functie de mediul prin care transmiteau mesajul. Bineinteles ca, prin aceste miscari "inteligente", nu au facut altceva decat sa-i sperie pe potentialii utilizatori si clienti. Cine auzea de Internet si de cumparaturi online, isi scuipa in san si isi facea cruce privind comertul electronic ca pe un iad al hotilor care se desfatau cu banii furati.

Astazi, ma bucur sa vad articole pertinente si chiar incurajatoare. Tot mai multi ziaristi au inceput sa trateze e-commerce-ul cu simt de raspundere, vazand ca cifrele cresc periodic si dandu-si seama ca online-ul reprezinta viitorul. Este adevarat si am spus-o tot timpul: se intampla si fraude. Si in viata de zi cu zi suntem furati in mijloacele de transport, in piata sau pe strada. Este o realitate. Dar asta nu inseamna ca vom iesi la cumparaturi fara bani in buzunar, la fel cum nu inseamna ca e-commerce-ul va disparea pentru ca mai putin de 1% din utilizatori sunt fraudati. Jurnalistii care abordeaza subiecte de acest gen pentru o frauda nesemnificativa, intamplata odata la X interval de timp, nu fac altceva decat sa cada in ridicol. Sunt exact ca cei care scriau odinioara despre gaina cu 3 picioare sau batrana careia i-a crescut un usturoi in ureche...

Din fericire, acest tip de ziaristi e pe cale de disparitie. Majoritatea au inceput sa trateze subiectul e-commerce intr-un mod profesionist, obiectiv si bine documentat, fapt care cu siguranta va contribui la dezvoltarea pietei. Suntem formatori de opinie. Este normal sa influentam, intr-un fel sau altul, publicul receptor si ma bucur ca in ultima perioada aceste influente sunt pozitive. Am colegi de breasla la Cotidianul, Ziarul Financiar, Business Magazin, Adevarul etc. pentru care am tot respectul si imi face o deosebita placere sa le citesc articolele.

SMARTfinancial.ro: Ce tip de informatii ofera revista Link2eCommerce antreprenorilor, celor ce doresc sa investeasca in comertul electronic?

Andrei Radu: Am gandit structura Link2eCommerce pe un perete din sufrageria mea unde am lipit o multime de coli pe care notam toate ideile care ne treceau prin cap. Am considerat piata de comert electronic un motor compus din "n" piese si am incercat sa atingem fiecare componenta in parte prin a-i livra informatia de care are nevoie. E destul de simplu cand feliezi piata: "Am un magazin online. Trebuie sa vand produse. De unde le iau? De la un furnizor" - OK, deci trebuie sa livrez informatie interesanta pentru furnizori. "Vreau sa ma promovez. Trebuie sa apelez la o agentie de publicitate online" - OK, agentiile de publicitate sunt un alt target. "Vreau sa implementez plata online" - procesatorii de plati trebuie "atinsi" etc.

Antreprenorii au reprezentat principalul target al Link2eCommerce. De ce? Pentru ca oferindu-le informatie, ii incurajam sa intre in business si, astfel, contribuiam la dezvoltarea pietei. Drept pentru care antreprenorii au avut intotdeauna o sectiune a lor in care ii invatam cum se face un site, cat ii costa, care sunt lucrurile "ascunse" pe care trebuie sa le ia in calcul, cum isi aleg procesatorul de plati, cum trebuie sa isi construiasca un business plan, cum sa se promoveze si lista poate continua. Inclusiv evenimentul Doing Business Online a fost dedicat antreprenorilor.

Toti cei care vor sa intre in comertul electronic, au acces gratuit si in orice moment, la articolele noastre daca acceseza www.link2ec.ro. Sunt lucruri interesante, scrise de specialisti si care ii pot ajuta cu adevarat. Cel mai mult ma bucura mail-urile in care un necunoscut imi multumeste pentru articolele scrise si pentru sfaturile oferite in ele, spunandu-mi: "Am tinut cont de articolele dvs. si citesc cu regularitate Link2eCommerce. Acum am un magazin online care a inceput sa vanda. Va multumesc!".

 

Interviu realizat de SMARTfinancial.
SMART financial - www.SMARTfinancial.ro
©

.


 » Adauga comentariul tau Comentarii 
 
 
» adauga
Elbebesitoh
This has made my day. I wish all poitnsgs were this good.
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol

Recomanda aceasta pagina 
Daca considerati acest articol interesant il puteti recomanda unui prieten folosind formularul alaturat.
 


Newsletter SMARTfinancial


» reset
TVA
+TVA
» arhiva curs valutar