CSR, e-commerce, marketing, zambete, procente, bloguri, online, offline, ajutor din toate directiile si pentru toate directiile - acestea sunt ingredientele celei mai recente campanii initiate de magazinul online www.MarketOnline.ro. O campanie de responsabilitate sociala cu totul originala, sub brandul "1% pentru sute de zambete", este promovata de www.MarketOnline.ro timp de mai bine de o luna. Pentru detalii din interior, ziarul financiar exclusiv electronic www.SMARTfinancial.ro a discutat cu Mugur Cosmin Frunzetti, managing partner al Grifon Group, compania ce detine MarketOnline.ro.
SMARTfinancial.ro: Care este mecanismul exact al campaniei "1% pentru sute de zambete" si cum au venit ideile?
Mugur Frunzetti: "1% pentru sute de zambete" este o campanie de responsabilitate sociala ce presupune un ajutor colectiv - noi, clientii si oricine altcineva, pentru o cauza comuna: sute de zambete ale celor care au mare lipsa de asa ceva. Pe blogul MarketOnline sunt expuse prezentarile a trei fundatii cu proiecte consistente si un realizari certe. Oricine poate vota fundatia spre care sa se indrepte 1% din vanzari, la adresa www.marketonline.ro/blogrum/2008/02/04/1-pentru-sute-de-zambete/. Din vanzarile din perioda 6 februarie - 8 martie 2008, 1% se va directiona catre fundatia ce primeste cele mai multe voturi din partea publicului. Ideea a venit natural; anul trecut, in momentul campaniei Blogvertising, am licitat imediat ce am citit despre campanie si am stiut ca putem face si o fapta buna, nu numai sa investim in publicitate. Ne place mereu sa facem lucruri neconventionale, fapt ce se poate vedea in toate campaniile si miscarile noastre. Anul acesta, am considerat ca ar fi bine sa lansam o campanie de CSR prin care sa renuntam la o parte din venituri pentru a ajuta mai mult.
SMARTfinancial.ro: De ce o campanie de CSR, cu ce ajuta o astfel de campanie un magazin online?
Mugur Frunzetti: Dincolo de beneficiile de marketing, este vorba chiar de solidaritate sociala, pentru ca o campanie de CSR nu poate fi masurata pragmatic, ca succes, in bani, mai ales pentru o afacere asa cum este un magazin online. O campanie de CSR ajuta insa si la partea de branding - vrem sa ne pozitionam ca un magazin online cu servicii premium, preturi foarte bune, dar si cu o relatie foarte apropiata fata de clienti si de societate in general. Prietenia nu se poate cumpara cu publicitate si nici nu ne-am dorit doar sa vorbim, am considerat ca o astfel de relatie deschisa ne ajuta pe toti, cu fapte concrete. Campania promoveaza si o atitudine si speram sa atragem mai mult atentia si altor companii care nu se implica in astfel de demersuri, in ciuda succesului financiar. Cel mai important este ca stim ca ajutam, deci deja jumatate din succesul campaniei este asigurat, dincolo de statistici si indicatori ce tin de performanta financiara.
SMARTfinancial.ro: Cat de mult conteaza ajutorul blogurilor si al presei online si offline?
Mugur Frunzetti: Enorm. O campanie de CSR se bazeaza pe oameni pentru a imprastia mesajul. Iar o campanie de CSR pentru un magazin online inseamna o necesitate si mai mare de ajutor din partea publicului. Blogurile ne sunt aliatul principal, am fost placut impresionati de modul in care foarte multe bloguri importante au prezentat campania "1% pentru sute de zambete", o campanie care nu promoveaza direct MarketOnline. Presa este uneori mai putin interesata de campanii sociale, mai ales daca nu exista scandal, controverse, dezbateri aprinse. Ne bazam insa pe ajutorul mass-mediei serioase, fie ea online sau offline.
SMARTfinancial.ro: Cum au fost alese fundatiile propuse online?
Mugur Frunzetti: Mai intai a fost Google :) Am cautat fundatii serioase, cu o activitate ampla, care sunt prezente si online si ofera deci o transparenta ridicata. Apoi, ne-au interesat proiectele concrete, dincolo de vorbe. De asemenea, am dorit sa alegem si fundatii receptive, care comunica usor cu noi, deci care pot comunica cu oricine este interesat si care chiar pot schimba lucrurile in Romania, putin cate putin. Ne-a fost greu sa alegem doar trei fundatii, dar am construit campania astfel incat o fundatie aleasa de public, pe blogul nostru, 100% transparent, sa primeasca un ajutor consistent.
SMARTfinancial.ro: O singura fundatie va castiga, inseamna ca celelalte pierd totul, ca in orice concurs?
Mugur Frunzetti: Nu este un concurs clasic. Am promovat puternic toate cele trei fundatii alese, ba chiar i-am invitat pe cei interesati sa prezinte, pe blogul nostru, si alte fundatii care merita atentie. Pe foarte multe site-uri si bloguri au aparut astfel linkuri directe spre aceste fundatii, noi am promovat direct fundatiile. Mizam pe faptul ca le-am generat tuturor beneficii serioase de imagine si speram ca si altii vor cunoaste altfel activitatea respectivelor fundatii si vor face si donatii directe. Am vrut sa reamintim tuturor ca pot ajuta, oricum si oricat, trebuie doar sa se implice.
SMARTfinancial.ro: Exista o strategie de CSR pe termen lung, vom mai vedea donatii si in anii urmatori la MarketOnline?
Mugur Frunzetti: Campania de anul trecut ne-a facut sa simtim ce inseamna sa ajutam; si ne place. Ne dorim sa nu ne oprim aici, sa ajutam mai mult pe masura ce crestem mai mult. MarketOnline este o afacere, deci, normal, ne propunem sa fie una profitabila. Insa sunt diferite moduri in care poti face profit. Unul din ele este sa te multumesti cu mai putin si sa ajuti mai mult, este un sentiment care compenseaza diferenta de bani. Ne place sa credem ca vom propune comerului electronic din Romania si alte campanii de CSR in perioada urmatoare. Chiar de la inceputul prezentei campanii, 1% pentru sute de zambete, am colectat mai multe sfaturi, pareri si idei pe care le vom utiliza in viitor.
SMART financial - www.SMARTfinancial.ro ©
.