transport caini, transport catei, transport caini international, transport catei international, transport pisici, transport pisici international, transport animale, transport animale de companie, transport caini anglia, transport caini germania, transport caini olanda, transport caini franta, transport caini belgia, transport caini pret, transport pisici germania, transport pisici anglia, transport animale anglia, transport animale germania, transport caini romania
Curs Valutar -- lei lei

 




A fost lansat Catalogul Persoanelor Fizice Autorizate click aici pentru detalii

ora exacta

avocat Timisoara avocati

cosuri cadou Gourmetgift

Contabilitate Constanta

service frigidere reparatii

Servicii seo

Curierat rapid Bucuresti

Expert Contabil Constanta

Transport caini

Tigara Electronica Smokemania

Deblocari usi metalice

ponturi pariuri sportive

Generator curent

BaniiNostri.ro

reparatie frigidere Bucuresti

Curs Valutar E-ziare.ro


 
Contact & Despre noi
Politica de confidentialitate
SMART financial - © Smart Press
gazduit de www.simpliq.ro


« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol
Adaugat in data de 26-08-2007

Importanta echipei intr-un site de comert electronic

Importanta echipei intr-un site de comert electronic

Scopul acestui articol este acela de a angaja oamenii potriviti pentru clientii mei, magazine online. In fiecare toamna, si nu numai, angajatorii din sectorul comertului electronic se pregatesc pentru "nebunia din decembrie", momentul in care vanzarile o iau razna si clientii cumpara orice, chiar si ce nu se gaseste pe stoc. Anticipand acest moment, o parte din clientii mei ma roaga sa le caut forta de munca, oameni responsabili si care au abilitatile necesare de a lucra intr-un magazine virtual.

In acest moment caut oameni potriviti pentru: departamentul de vanzari (de la 2-3 oameni in sus), departamentul de documentare (minim 3 oameni), cel de logistica/curierat (la inceput 1), departamentul de gestiune/magazie (cel putin 1 om) si financiar-contabil (se poate externaliza), ca si pentru marketing-PR (cel putin 1 om) sau programare-dezvoltare web (2-3 oameni), si nu in ultimul rand pentru departamentul suport tehnic/service de diagnoza (porniti cu 1 om macar).

Daca ar fi sa acord o nota pentru a arata cel mai important angajat al unui magazin online, atunci as nota cu 10 site-ul acestuia. Este de departe cel mai important angajat al unui patron care administreaza un magazin virtual. Dar si cel mai disciplinat. Nici nu cere un salariu prea mare. Cu toate acestea, intretinerea si dezvoltarea lui necesita un efort supraomenesc din partea echipei de programare-dezvoltare, necesita o atentie deosebita din partea departamentului de marketing-strategie al magazinului, si nu in ultimul rand cere un buget considerabil din partea asociatilor-finantatorilor lui.

In esenta poti sa reduci la doua cuvinte un magazin online: costuri reduse.

Cum se obtin aceste costuri? Cu ajutorul unei aplicatii informatice, cu ajutorul comunicatiilor si prin intermediul Internetului se automatizeaza/se eficientizeaza cat mai multe dintre operatiile specifice unui magazin offline, unui magazin obisnuit. Acesta este reteta succesului magazinelor online, costurile reduse, o logistica foarte bine pusa la punct. Toate departamentele unui site de comert electronic sunt la fel de importante si unul fara celalalt nu vor reusi.

Departamentul de programare-dezvoltare web

Este important este sa ai o aplicatie informatica, back-end in limbajul celor care dezvolta site-uri de comert electronic, care functioneaza fara cusur si mai ales fara intrerupere. Asa ajungem la programator, la cel care intretine serverul si la web designer. O echipa care te ajuta atunci cand ai nevoie cel mai mult… sau nu. Un site de comert electronic nu se realizeaza si gata, ai terminat lucrul la el. Chiar daca il cumperi si compania dezvoltatoare ti l-a livrat in timp util ar trebui sa aveti grija sa semnati cu ei un contract de mentenanta sau de dezvoltare a site-ului pe cel putin 1 an de zile. Lucrul si la front-end si la back-end nu se termina niciodata. Veti avea nevoie de un programator, un administrator de retea/servere Linux/Windows si un web designer la cel mult dupa 4-6 luni dupa ce ati lansat site-ul pe piata.

Departamentul de documentare

Este important sa ai un site de comert electronic, nu un schelet, o super aplicatie informatica dar care e lipsita de continut. Unul dintre departamentele critice ale magazinului online este departamentul de documentare, unde lucreaza de dimineata pana seara tarziu o echipa formata din cel putin patru "documentaristi", asta la magazinele care au realizat importanta acestei echipe. Nu am vazut prea multe fete in aceste echipe, desi unele magazine au incercat sa angajeze si fete, dar… baietii au o pasiune pentru tehnica, pentru ce e nou si se plictisesc mai greu in fata sutelor de produse ce asteapta sa fie documentate. La documentare nu te plictisesti niciodata, nu vei simti niciodata rutina, desi asa pare la prima vedere, caci vei intalni mereu probleme noi, produse noi, specificatii noi, furnizori noi cu care vei lucra, aspecte tehnice noi. Mai mult, departamentul de documentare este si o poarta catre o cariera mai indelungata in magazinul online, el fiind o rampa de lansare spre vanzari, spre marketing, spre tehnic/service, sau de ce nu spre programare-dezvoltare. Foarte multi dintre cei care au trecut prin documentare si apoi au ajuns in vanzari, au ajuns acolo cu un bagaj urias de cunostinte despre produsele pe care le are site-ul de comert electronic, si cu abilitatile de a se ajuta singuri in pre-vanzare.

Departamentul de vanzari

Este important sa ai ai o echipa de vanzari, inima magazinului online, motorul acestuia. Ei impreuna cu marketingul vor putea sa propulseze site-ul tau de comert electronic printre cei care conteaza, acei 2% de care pomeneam acum ceva vreme (va trebui sa re-editez acel articol, lucrurile s-au schimbat mult). Ei vor asigura bugetele necesare dezvoltarii mai lente sau mai accelerate a site-ului, ei te vor ajuta sa aduci mai putini bani de acasa dupa un an de zile. Un om de vanzari bun este diferit de un operator de sales, cum poate la inceput ati angajat. Diferenta dintre un vanzator si un operator este aceea ca vanzatorul cauta solutii la nevoile clientului, pe cand un operator de sales, ce au multe din magazinele care nu conteaza, vinde, sau mai bine zis nu vinde, ce vede in fata ochilor pe comanda din site. Diferenta dintre un vanzator bun si un operator de sales este aceea ca el isi suna clientii dupa un timp pentru a-i intreba daca sunt multumiti de produsul/serviciul oferit, operatorii sunt prea ocupati sa faca asta. Cel mai bun vanzator este site-ul! Dar, nu uita de training (te ajuta si furnizorii), de team-building, si nu uita sa formezi vanzatori buni chiar daca la inceput ai angajat operatori de sales.

Departamentul de logistica-aprovizionare-livrare

Este important sa poti livra si aproviziona produsele pe care le vand colegii de la vanzari, si pe care le-au documentat corect colegii de la departamentul corespunzator. Este uneori critic sa ajunga la timp sa livreze marfa unui client care sta tocmai in celalat capat al Bucurestiului, mai ales cu ambuteiajele din capitala. Iti trebuie oameni de incredere pe care sa te poti baza ca aduc marfa la sediu si ca o livreaza corect la client. Iti trebuie oameni descurcareti care stiu sa vina cu marfa repede inapoi, dupa ce au reusit sa scape de coada de la furnizor, sau sa ocoleasca semafoarele. Un curier care stie sa vorbeasca clientului si sa aseze cu grija produsul pe masa din sufrageria a acestuia face de 100 de ori mai mult decat un site bine facut. Curierul reprezinta contactul direct al site-ului cu clientul, in masura in care acestia din urma nu aleg sa vina la sediu sa isi ridice produsele.

Departamentul de gestiune-magazia

Este important sa stii in orice moment unde este fiecare produs. De ce? Costa! Fiecare produs ratacit costa! Exista un remediu, angajarea unui gestionar, unui magazioner in prima faza. Stiu ca multi dintre administratorii magazinelor online considera ca nu vor lucra cu stoc, ci vor folosi stocul furnizorului. Este foarte bine daca reusesc. Dar, din nefericire, produse returnate vor exista totdeauna. Si stocul va creste, si va creste daca nu veti vinde repede ce aveti pe stoc. Stornarile la furnizor nu va ajuta decat intr-o mica masura, pentru ca vor inceta colaborarea cu voi daca veti exagera in a trimite inapoi produsele cumparate din cauza unui client care s-a razgandit. Deci va trebuie un spatiu minim de depozitare, si implicit un om care sa manipuleze produsele, sa introduca facturile de intrare in sistem si facturile de iesire de asemenea. El este gestionarul, este cerberul, este acel om de incredere care nu da un produs fara semnatura si care stie in permanenta pe ce raft sau in ce masina se afla un anume produs.

Departamentul de suport tehnic-service de diagnoza

Este important sa aveti un departament care se ocupa de produsele defecte aduse inapoi de clienti. Indiferent cat de mult ati negocia cu furnizorii sa aduceti doar marfa de calitate, intotdeauna unde exista padure de stejari vor exista si uscaturi. Calitatea marfii vandute nu va depinde de dumneavoastra ci de producator, dar rapiditatea cu care veti rezolva un client nemultumit si pe care il veti transforma intr-unul fericit va depinde de acest departament de suport tehnic, service de diagnoza. Este poate unul din cele mai criticate servicii ale magazinelor online pe Internet, pe forumuri, pe bloguri. Nu cred ca exista magazin online care sa nu aiba cel putin un post pe internet care sa critice departamentul de service, si implicit angajatii de acolo. Aici va trebuie angajati rezistenti la stres, amabili, oameni care prin tonul vocii lor aduc pace si calm, poate un zambet pe fata clientului nemultumit. Va trebuie oameni care stiu ce fac, care au studii corespunzatoare si mai ales care au abilitatile sa umble sa desfaca si sa faca produsele la loc. Nu uitati ca acum in conditiile noile legi garantia nu mai exista, dar legiutorul ne spune sa rezolvam intr-un timp rezonabil deficientele de neconformitate aparute. Acest timp depinde de oamenii de la service, si nu cred ca v-ati dori sa apareti pe bloguri sau in forumuri ca fiind cel mai prost magazin online.

Departamentul de marketing-PR

Doar doua randuri mai scriu acum despre ultimul - sarind peste financiar-contabil, care il veti putea externaliza, dar care este barometrul afacerii dvs. - dar nu cel din urma departament al unui site de comert electronic. Cel de marketing si PR. Este mintea acestui magazin, asa cum toti oamenii din firma repzinta sufletul. El este care uneori prin calcule reci stabileste directia de urmat pentru magazin. Oamenii de acolo urmaresc cu atentie miscarile magazinelor concurente, miscarile producatorilor si ale furnizorilor. Va trebuie oameni destepti, oameni care sa fie argint viu. De rapoartele pe care vi le pune la dispozitie acest departament depind deciziile dumneavoatra strategice. Tot de ei depind si relatiile mai bune sau mai putin bune cu furnizorii in ceea ce priveste promovarea produselor. Este un departament fara de care nu v-ati putea deosebi de ceilalti concurenti de pe piata.

Liviu Taloi, www.SiteAudit.ro, partener SMARTfinancial.ro

SMART financial - www.SMARTfinancial.ro ©

.


 » Adauga comentariul tau Comentarii 
 
 
» adauga
Eddie
That's way more clever than I was expecting. Tnhaks!
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol

Recomanda aceasta pagina 
Daca considerati acest articol interesant il puteti recomanda unui prieten folosind formularul alaturat.
 


Newsletter SMARTfinancial


» reset
TVA
+TVA
» arhiva curs valutar