transport caini, transport catei, transport caini international, transport catei international, transport pisici, transport pisici international, transport animale, transport animale de companie, transport caini anglia, transport caini germania, transport caini olanda, transport caini franta, transport caini belgia, transport caini pret, transport pisici germania, transport pisici anglia, transport animale anglia, transport animale germania, transport caini romania
Curs Valutar 29-03-2024 4.6085 lei 4.973 lei

 



A fost lansat Catalogul Persoanelor Fizice Autorizate click aici pentru detalii

ora exacta

Inele de logodna

Imobiliare, real estate

cosuri cadou Gourmetgift

Laronef

Contabilitate Constanta

service frigidere reparatii

Expert Contabil Constanta

Servicii curatenie Cluj

Deblocari usi metalice

Asfaltari Bucuresti

lac de pescuit cluj

Info, blog

reparatie frigidere Bucuresti

Curs Valutar E-ziare.ro


 
Contact & Despre noi
Politica de confidentialitate
SMART financial - © Smart Press
Stocheaza documente in cloud


« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol
Adaugat in data de 30-03-2009

Noi stim ce vindem, nu mutam colete - Bogdan Socol, managing partner SigmaNET.ro

Noi stim ce vindem, nu mutam colete - Bogdan Socol, managing partner SigmaNET.ro

Pe o piata de comert electronic specializat in IT extrem de aglomerata, dar unde jucatorii mari sunt destul de putini, in ultima perioada un nou brand de specialitate a inceput sa comunice mai agresiv: www.sigmanet.ro isi propune o felie mai mare din piata, in conditiile in care criza financiara face aceasta piata mult mai flexibila. Unele magazine dispar, altele sunt preluate, altele isi pierd din credibilitate in urma problemelor financiare, altele se consolideaza. SigmaNET isi propune sa profite de oportunitatile anului 2009 si sa urce in esalonul in care evolueaza brandurile online de top. "Noi stim ce vindem, nu mutam colete", spune Bogdan Socol, managing partner SigmaNET.ro, intr-un interviu acordat in exclusivitate publicatiei de business www.SMARTfinancial.ro.

Care este istoricul brandului SigmaNET in mediul online si cum se pozitioneaza magazinul pe piata de e-commerce?

Bogdan Socol: SigmaNET este un brand cu traditie pe piata romaneasca de IT&C dar in acelasi timp si un brand nou, pe piata comertului electronic. Dupa 5 ani de la infiintarea companiei Sigma Design Co SRL in 1994, am inregistrat domeniul SigmaNET.ro in 1999, si apoi un an mai tarziu ne-am facut aparitia in mediul online.

La inceput SigmaNET a fost doar un site de prezentare a produselor ce le comercializam, o simpla brosura online. In anul 2004 a avut loc transformarea SigmaNET.ro in magazin online.

In momentul de fata SigmaNET se numara printre cele mai importante magazine online din Romania, si, fara a ne lauda, suntem unul din cele doua magazine online romanesti care detin si un showroom. Avem strategii bine gandite pentru a ne mentine intr-o pozitie cat mai buna in piata.

Pozitionarea noastra pe piata de e-commerce este aceea de "magazin online cu interactiune specifica magazinelor offline". Preturile produselor sunt cele caracteristice unui magazin online, adica mici, dar spre deosebire de un magazin exclusiv online, clientii nostri pot interactiona direct cu produsele pe care le cumpara, le pot testa direct in magazinul nostru fizic, pot plati cu cardul in magazin, pot alege direct in magazin un alt produs pe care sa-l ridice imediat, in caz ca cel comandat nu a corespuns exigentelor. Avem si stocuri sa sustinem aceste afirmatii. Ne place sa spunem ca "noi stim ce vindem, nu mutam colete!".

In prezent, dupa disparitia unor magazine online importante, clientii isi aleg sursa de cumparaturi online si in functie de notorietatea magazinului, de recenziile pozitive sau de lipsa unor critici puternice pe forumuri si bloguri. Cat de mult este avantajat SigmaNET de aceasta tendinta?

Bogdan Socol: Din acest punct de vedere putem spune ca SigmaNET are un mare plus fata de restul magazinelor online. Suntem prezenti in viata clientilor nostri fideli de 14 ani. Datorita experientei acumulate de-a lungul anilor, SigmaNET si-a respectat clientii intotdeauna oferindu-le servicii de calitate si preturi corecte, motiv pentru care numarul acestora a crescut intr-un ritm constant.

Lipsa comentariilor negative din online-ul romanesc zdruncinat de atatea falimente si preluari de magazine online, la serviciile noastre, si numele SigmaNET care a ramas nepatat timp de atatia ani au facut din noi un comerciant serios si stabil. Avem doar trei comentarii negative pe bloguri sau forumuri, dar chiar si acestea au fost solutionate in mod favorabil. Le puteti cauta si le puteti citi.

Sa nu uitam ca de la inceputul anului unele magazine online au fost preluate si noii proprietari au cumparat doar domeniul web si baza de date, garantiile clientilor fiind lasate de izbeliste. Noii proprietari nu au vrut sa se lege la cap cu aceste probleme si aceasta politica arata de fapt dezinteresul profund fata de problemele clientului, ca sa nu vorbesc de drepturile acestuia.

Este "fun" sa culegi doar avantajele unui magazin online defunct, dar parerea noastra este ca fara respectarea clientului, nicio afacere nu poate creste, nu se poate dezvolta. Dupa cum spunea Lincoln "Poti minti un om toata viata sau poti minti toata lumea doar o singura data, dar nu poti minti toata lumea... toata viata."

Noi avem la ora actuala o campanie de preluare a garantiilor magazinelor online defuncte, chiar si pentru acelea care au fost preluate dar pentru care clientilor nu li s-au preluat si garantiile. Facem acest lucru din respect pentru clienti, chiar daca nu sunt clientii nostri. Noi stim ce vindem, nu doar mutam cutii, si intotdeauna au cui se adresa daca au nevoie de sfaturi, indiferent daca este vorba de o memorie, un televizor sau un server multiprocesor.

Concret, ce isi propune sa ofere SigmaNET prin aceasta campanie de implicare in rezolvarea garantiilor si care a fost reactia pietei?

Bogdan Socol: SigmaNET isi doreste sa ajute clientii care au probleme cu garantiile si nu mai au cui sa se adreseze pentru ca magazinele de la care au cumparat au falimentat datorita preturilor foarte mici din piata. Vrem sa ajutam oamenii care au ajuns in impas cu garantiile si vrem sa atragem atentia ca goana dupa pretul cel mai mic din piata atrage riscuri mari. "Scumpul mai mult pagubeste", dupa cum spune romanul.

Nu dorim sa profitam de falimentul acestor magazine online pentru a ne face reclama, cei care cu adevarat au profitat sunt cei care au cumparat domeniul web si baza de date fara a prelua si garantiile, asa cum s-a speculat prin piata, ci doar profitam de faptul ca avem o relatie foarte buna cu furnizorii, pentru ca platim facturile la timp, dar si cu centrele de service autorizat. Intotdeauna clientul a fost in centrul atentiei noastre, dar pana acum nu am comunicat eficient acest lucru, clientul SigmaNET facand parte dintr-un club ceva mai exclusivist datorita lipsei noastre de comunicare. Am decis sa comunicam mai bine in acest an.

Concurenta pe zona e-commerce de IT&C, electronice si electrocasnice este foarte puternica. Care credeti ca va fi efectul actualei crize financiare in acest domeniu?

Bogdan Socol: Piata este aglomerata in domeniul IT&C, insa criza isi va pune serios amprenta asupra acestei zone. Doar cei mai buni vor rezista. Doar cei care au inteles ca a vinde IT&C nu inseamna a muta cutii de colo-colo. Cei care sunt cu adevarati pasionati, cei care stiu in detaliu ceea ce vand si au interactionat cu produsele, cei care sunt capabili sa acorde suport clientilor, cei care ofera solutii nu poze de produs, aceia vor avea succes si vor trece criza.

Acele magazine care vor dori sa vanda cu pretul cel mai mic de pe piata nu vor avea sperante. Vor fi nevoite sa inchida. Serviciile de calitate, increderea si respecul fata de client vor conta foarte mult in acest an.

Magazinele traditionale vor avea cel mai mult de suferit. Si asta pentru ca practica adaosuri de minim 15% , media fiind de aproximativ 25 - 30%, in conditiile in care nu ofera mai nimic in plus fata de un magazin online ce are si showroom, unde adaosul mediu este in jur de 8%. Singura diferenta in offline este imaginea construita cu bugete enorme in reclame TV, radio etc. Un om destept alege un pret corect si un suport decent. Asta incercam sa facem noi la SigmaNET.

Clientul magazinelor online va fi mai putin afectat de criza datorita faptului ca face parte din categoria oamenilor cu venituri medii si mari, este o persoana bine informata si apropiata de tehnologie. Solutia iesirii din criza este investitia in tehnologie, pentru ca este singura modalitate de a reduce costurile. O solutie automatizata, hardware si software, este mai eficienta decat un angajat atata vreme cat executa niste task-uri automate, standardizate, urmeaza niste proceduri. Este ceea ce vom propune clientilor nostri corporate pentru acest an. S-ar putea ca in 2009 sa aiba loc o revolutie asemanatoare cu introducerea masinii cu aburi in industrie, acum mai bine de 200 de ani.

Cum au evoluat vanzarile SigmaNET in primele 3 luni din 2009, in conditiile in care, in ciuda crizei, preturile nu au putut scadea prea mult in lei, datorita cresterii cursului valutar la inceput de an?

Bogdan Socol: In IT&C pretul in lei nu a fost niciodata de referinta. Doar cel in USD si EUR. Desi decembrie nu a fost un "best-seller" datorita "bugetarilor" care nu au mai avut bani de cheltuit, precum si a "end-userilor" care au fost putin speriati de mass-media vis-a-vis de criza, totusi ultima luna din anul 2008 a fost mai buna decat noiembrie si octombrie. In ianuarie am inregistrat vanzari mai mari decat in luna decembrie, iar in februarie am depasit cu aproximativ 25% vanzarile din ianuarie. Anul acesta ne-am bucurat cand in 20 martie am depasit vanzarile totale din februarie, dar asta nu este un motiv sa ne culcam pe o ureche. Este un an dificil, insa abordat cu grija si cu respect fata de client, vom reusi sa crestem cifra de afaceri si in acest an.

Criza nu a afectat numarul vanzarilor. Acestea au crescut dar intr-un ritm mai lent fata de 2008. Pe retail, in showroom, am inregistrat o scadere a cumparaturilor din impuls, realizate pe criterii emotionale, lumea fiind mai focalizata vis-a-vis de banii cheltuiti. Pe segmentul corporate, care s-a scindat in doua fractiuni complet diferite din punct de vedere al investitiilor, am inregistrat o evolutie pozitiva. Firmele care au ales varianta conservarii si limitarii investitiilor, cu siguranta vor pierde o importanta cota de piata, pe care sincer, nu cred ca o vor mai recastiga vreodata. In schimb jucatorii, cei care acum investesc in tehnologie si au un plan clar de dezvoltare, vor avea un succes garantat.

Ce isi propune SigmaNET in 2009 la nivel de vanzari, dar si la nivel de promovare si branding?

Bogdan Socol: Anul 2009 este un an al "tuturor posibilitatilor". Ne indreptam catre o perioada a comunicarii din ce in ce mai agresiva, clientii nu au timp suficient pentru ei insisi, motiv pentru care vor cauta metode de eficientizare a timpului. Iar SigmaNET va fi acolo unde sunt si ei oferindu-le aceste solutii de eficientizare a proceselor de lucru.

 

Interviu realizat de www.SMARTfinancial.ro

.


 » Adauga comentariul tau Comentarii 
 
 
» adauga
Douglas
ca o parte destul de mare din prmelboa e tocmai in natura afacerii magazinului care a creat sistemul de afiliere Daca acel site vinde produse care se gasesc pe alte zeci de situri si in magazine normale, nu pare chiar asa de potrivit ca sa fii afiliat. Daca ar avea produse care se gasesc numai la acel site, sau care sunt destul de greu de gasit in alte locuri, da, ar fi mai bine.Un magazin online de IT sau de bilete de avion nu prea ofera ceva special, sunt multe altele cu aceleasi chestii de vanzare. Din toate exemplele date la buddha, mie mi s-a parut interesant din punctul asta de vedere CaptainGo.Ce ma conteaza e si modul in care arata reclama propriu-zisa. De exemplu la FunGift e doar un text care nu spune mare lucru: FunGift.ro Magazin online de cadouri . La eMag ai un produs anume cu pret si foto. Daca scrii un review la un produs, poti sa pui acolo(sper) reclama exact la produsul despre care ai scris. Spune mult mai mult decat o imagine cu logo-ul magazinului sau un rand de text neinteresant.
Nibby
A wonderful job. Super helpful informaiton.
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol

Recomanda aceasta pagina 
Daca considerati acest articol interesant il puteti recomanda unui prieten folosind formularul alaturat.
 


Newsletter SMARTfinancial


» reset
TVA
+TVA
» arhiva curs valutar