Banca Transilvania aniversează 20 de ani de activitate pe piata bancară. BT înseamnă acum una dintre cele mai mari trei bănci din România, cu 8,5% cotă de piată, 1,76 milioane de clienti, peste 6.000 de angajati si 550 de sedii în România si Italia.
Horia Ciorcilă, Presedintele Consiliului de Administratie al Băncii Transilvania, declară: “Povestea Băncii Transilvania a început cu 13 angajati si o sucursală, în Cluj-Napoca. BT a făcut istorie pentru că are în ADN spiritul atreprenorial. În plus, fiind o bancă locală, a avut dintotdeauna capacitatea de a actiona rapid si de a-si optimiza permanent modelul de business. Multumesc tuturor celor care au stiut că doar ÎMPREUNĂ, făcând echipă, avem sinergiile necesare pentru a reusi: fondatori, actionari, clienti, angajati si parteneri”.
Banca Transilvania a fost fondată de un grup de oameni de afaceri din Cluj-Napoca, cu un capital social de 2 miliarde lei. Doi dintre fondatori fac parte inclusiv din actualul Consiliul de Administratie al băncii: Horia Ciorcilă - Presedinte si Radu Palagheanu - Membru.
La început de drum, banca a fost orientată spre domeniul IMM si a a avut în vedere dezvoltarea afacerii în zona Cluj. Într-o etapă ulterioară, Banca Transilvania s-a dedicat inclusiv retailului si s-a extins în judetele din Transilvania. În perioada 2003 – 2008 a deschis peste 500 de sedii în întreaga tară, devenind una dintre institutiile bancare cu una dintre cele mai extinse retele de unităti din România. În 2003, BT a devenit Grupul Financiar Banca Transilvania. Strategia de business BT se bucură de sustinerea unor actionari internationali puternici, cum sunt BERD si IFC - Banca Mondială.
În repetate rânduri, Banca Transilvania a fost deschizător de drumuri pe piata bancară, prin proiecte precum: listarea la Bursa de Valori Bucuresti, în premieră pentru o bancă din România (1997); este prima bancă din lume care a oferit serviciul de transfer de bani Western Union prin intermediul bancomatului (2010); prima bancă din tară care a lansat serviciul de transfer de bani Western Union prin Internet Banking (2012), respectiv prin Mobile Banking (2013). BT este singura bancă din România care nu a transferat portofolii în alte tări.
“Îndrăzneti, optimisti si inovatori – asa am fost noi, la Banca Transilvania, în acesti 20 de ani” adaugă Horia Ciorcilă.
Banca Transilvania se clasează printre cele mai puternice 50 de branduri românesti, conform clasamentului realizat de revista BIZ, în 2013. În plus, tot începând cu 2013, BT se numără printre Superbrands România 2013.
Banca Transilvania aniversează cei 20 de ani printr-o serie de initiative, de la campanii interne si externe, întâlniri cu stakeholderii, competitie de cros, până la actiuni de CSR..