|
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie |
|
|
Adaugat in data de 13-07-2014 |
Cifra de afaceri din spatiile de retail in Romania, una dintre cele mai mari rate de crestere prognozate pentru 2014
Alte stiri la aceasta categorie
Studiu GfK privind situatia spatiilor comerciale la nivel European11 iulie 2014 - GfK a lansat un studiu - analiză a scenei de retail european, cuprinzând cele mai recente evolutii si prognoze pentru 2014. Indicatorii de piată evaluati de GfK pentru un total de 32 de tări europene sunt: puterea de cumpărare, cifra de afaceri aferenta retailului din spatiile comerciale si ponderea cheltuielilor populatiei în retail din cheltuielile totale. De asemenea, GfK oferă o prognoză asupra cifrei de afaceri aferente retailului din spatiile comerciale pentru 2014 si tendintele în evolutia preturilor.
"Unele trenduri foarte interesante continuă să caracterizeze peisajul de retail european", explică Dr. Gerold Doplbauer, retail expert GfK. "În general, 2013 a fost un an în care avântul economic a încetinit, marcat de încetinirea ritmului de crestere aputerii de cumpărare. Prin urmare, comertul a suferit pierderi. Cifra de afaceri aferenta retailului din spatiile comerciale a scăzut vizibil datorită cresterii preturilor. Cu toate acestea, pentru 2014 anticipăm o crestere economică accelerată în Europa, precum si o stabilizare a situatiei din Grecia si Europa de Sud. Retailul european va profita de această dezvoltare, dar efectele vor varia de la tară la tară în mod substantial."
Mai jos sunt câteva dintre principalele concluzii ale studiului:
- Puterea de cumpărare:. Puterea medie de cumpărare pe cap de locuitor in 2013 la nivelul celor 28 tări membre UE a fost de 15.017 € anual. Cu o crestere de numai +0.6% în 2013, puterea de cumpărare a rămas în urmă în mod semnificativ în comparatie cu anii anteriori.
Cele mai mari scăderi s-au înregistrat în Grecia (-8%), Cipru (-7%), în Cehia si Slovenia (câte -2%). Puterea de cumpărare a scăzut din nou anul trecut si în Italia si Spania. Cu toate acestea, o cresterea usoară este asteptată în aceste tări anul acesta.
Cele mai mari rate de cretere a puterii de cumpărare s-au înregistrat în România, Scandinavia si tările baltice. Germania de asemenea a avut o crestere peste medie, de +2.5%. Cifra de afaceri din închirierea si vânzarea de spatii comerciale în 2013: În 2013, cifra de afaceri realizată din spatii comerciale a stagnat la aproximativ 3.1 trilioane € (-0,1%), în cele 32 de tări analizate. Pierderi au suferit Grecia (-8%), Cipru (-5%), Olanda (aproape -4%), Spania (-3,5%) si Italia (mai bine de -3%). În topul celor mai mari piete de retail din Europa care nu au fost afectate se numără în continuare Rusia, urmată de Franta si de Germania. România se află printre statele care se bucură decresteri semnificative cu +4,9% alături de tările baltice (+5,3%) sau Polonia (+5,1%).
- Prognoza cifrei de afaceri aferente retailului din spatiile comerciale pentru 2014: Cresterea comertului online pune presiune asupra formatelor de retail traditional în toată Europa. De aceea, GfK anticipează o crestere moderată pentru acestea din urmă, de 0.6% (în medie) pentru tările UE în 2014. Printre fruntasi se numără România (+4,3%) si tările baltice (+4.8 - 5.9%). GfK se asteaptă ca situatia retailului să înceapă să se stabilizeze anul acesta în special în statele europene cu economia greu afectată.
Ponderea cheltuielilor populatiei în retail în 2013: Această proportie a scăzut din nou în 2013 la nivelul tărilor membre UE; cota este în prezent la aproape 31%. Motivele pentru acest declin sunt legate de cresterea costurilor pentru energie, facturile de întretinere si activităti de petrecere a timpului liber. Ponderea cheltuielilor populatiei în retail este scăzută în special în Italia (aproape 27%) si Grecia (25%), ca urmare a crizei economice. Economiile puternice din Germania, Marea Britanie si Elvetia detin o pondere a cheltuielilor populatiei în retail de sub 29%. Motivul principal pentru acest procent redus sunt veniturile mai mari, din care o proportie relativ mică este suficientă pentru a acoperi nevoile de bază.
- Suprafata de spatiilor comerciale pe cap de locuitor: Cele 32 de tări analizate au beneficiat în 2013 de o suprafată de vânzare de 1.11 m2, pe cap de locuitor, ceea ce înseamnă o crestere de aproape 2% fată de valoarea din 2012. Cea mai mare crestere a avut loc în tările nordice si est europene: Finlanda, Bulgaria, România si Estonia. Prin contrast, suprafata de vânzare a scăzut în unele tări, în special în Grecia. Germania a pierdut de asemenea la acest capitol anul trecut, ca urmare a închiderii a numeroase magazine cu produse de amenajări pentru locuinte. Cu toate acestea, suprafata de vânzare pe cap de locuitor în Germania este în crestere datorită declinului populatiei..
|
|
» Adauga comentariul tau |
Comentarii |
|
|
high quality backlinks
99t0TZ Im obliged for the article.Really thank you! Keep writing.
|
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie |
|
Recomanda aceasta pagina |
Daca considerati acest articol interesant il puteti recomanda unui prieten folosind formularul alaturat. |
|
|
|
|