IT&C, fashion, beauty, home & deco si auto sunt industriile care au generat cele mai multe livrări pentru companiile de curierat românesti în 2014, si care vor continua, în 2015, să sustină peste 50% din business-ul curierilor de pe piata locală, arată datele DPD România, unul dintre cei mai importanti jucători de pe piata de coletărie si curierat expres din România.
Potrivit informatiilor DPD, mare parte din industriile care influentează decisiv curieratul românesc activează în comertul electronic, sector care a crescut constant în ultimii ani si care va continua, inclusiv anul acesta, să aibă cel mai mare impact asupra afacerilor curierilor.
Perioadele cele mai încărcate ale anului pentru curieri coincid cu vârfurile de vânzări din e-commerce, care au loc toamna, cu sărbătorile de Crăciun, Paste, intervalul 1-8 Martie si, mai nou, Valentine’s Day.
„Comertul online, este, fără niciun dubiu, cel mai mare generator de business pentru curierii români si va continua să aducă cele mai mari volume. Sectoarele IT&C, fashion si beauty vor rămâne, cel mai probabil, liderii cumpărăturilor online, însă observăm o apetentă tot mai mare pe zona produselor home & deco si hobby”, declară Alin Gherman, Director Comercial al DPD România.
Astfel, circa 25% din totalul livrărilor DPD realizate în 2014 au fost generate de IT&C, 20% - Fashion si Beauty, respectiv 15% de zona de home & deco si hobby.
În ceea ce priveste volumul de colete livrate de compania de curierat în perioadele cu vârfuri de vânzări, acesta poate creste cu până la 50% - 60%.
Comertul online influentează puternic inclusiv livrările internationale. În cazul DPD România, cele mai multe colete trimise de români în străinătate sunt expediate de Crăciun, de Paste si, în ultimii ani, de Black Friday, "sărbătoarea de shopping" devenind un al treilea vârf al expeditiilor în afara tării prin DPD România.
Prin comparatie, în Bulgaria, tara cea mai apropiată de România, cu cele mai multe similitudini din punct de vedere economic, piata de curierat e sustinută, în ordine, de segmente precum industria usoară, servicii (telecomunicatii, asigurări, avocatură), e-commerce si industria alimentară.
DPD România este parte a DPDgroup, lider european în curieratul rutier. În România, DPD se află în top 3 companii de curierat. Prin tehnologia inovatoare, cunoasterea pietei locale si cele 2 servicii Predict si Pickup, DPD România oferă cea mai bună experientă de livrare atât expeditorilor cât si destinatarilor.
Cu o echipă de peste 500 de angajati si francizori, si având acces la o retea europeană de 16.000 de sedii Pickup, DPD România livrează anual 4,8 milioane de colete.
DPDgroup este reteaua de livrare colete a GeoPost, care a înregistrat vânzări de 4,9 miliarde € în 2014. GeoPost este holding-ul detinut de Grupul francez La Poste..