Parlamentul a aprobat la Strasbourg includerea activitatilor de transport aerian în sistemul de comercializare a cotelor de emisie de gaze cu efect de sera în cadrul Comunitatii. Parlamentul exclude posibilitatea unor derogari pentru zborurile de Stat, însa cere unele derogari pentru zborurile militare.
O gestionare a traficului aerian mai eficienta poate conduce la diminuarea consumului de carburant cu pâna la 12 % si poate contribui, astfel, la reducerea emisiilor de CO2.
Prin urmare, proiectele "Cerul unic european" si SESAR ar trebui puse în aplicare cât mai repede si cât mai eficient posibil.
Este în special de datoria institutiilor comunitare si a Statelor Membre sa întreprinda actiuni neîntârziate si ferme, consultând îndeaproape utilizatorii spatiului aerian implicati, în vederea stabilirii unor blocuri de spatiu aerian functionale, a unor blocuri de spatiu aerian flexibile si a unei utilizari flexibile a spatiului aerian.
Sectorul aviatiei are un anumit impact asupra climei mondiale, datorita emisiilor de CO2, de oxizi de azot, de vapori de apa si de particule de sulfat si funingine.
Comitetul interguvernamental pentru schimbarile climatice a estimat ca impactul total al sectorului aviatiei este, în prezent, cu între doua si patru ori mai mare decât efectul exclusiv al emisiilor de CO2 din trecut.
Studii de cercetare comunitare recente arata ca impactul total al sectorului aviatiei ar putea fi de doua ori mai mare decât numai impactul CO2.
SMART financial - www.SMARTfinancial.ro ©
.