Peste 360 de contracte de franciza se semneaza anual în Romania, au anuntat recent consultantii în franciza în cadrul seminarului cu tema "Cum sa-mi deschid o afacere în franciza în domeniul comertului nealimentar", organizat de Camera de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti (CCIB), în colaborare cu Asociatia Retelelor de Franciza din Romania (ARFR).
Cifra de afaceri realizata în 2005 în Romania din afacerile de franciza se ridica la 800 milioane euro, din care 28 la suta au fost obtinuti din activitati de retail (comert cu amanuntul), a declarat Dania Steiner, director de strategie la CHR Consulting, citata de Rompres si www.SMARTfinancial.ro.
Chiar daca nu reprezinta o garantie a succesului, sansele ca o afacere în franciza sa reuseasca în primii ani de activitate sunt mult mai mari decât în cazul celorlalte tipuri de firme. Conform opiniei exprimate de Razvan Bild, director CHR Consulting, sase din zece afaceri francizate vor supravietui în medie dupa trei ani, în timp ce la restul firmelor mici si mijlocii începatoare rata medie se reduce la
doua din zece.
Printre cele mai importante avantaje comparative amintite de participantii la seminar se numara preluarea unui brand, sprijinul permanent si constant din partea francizorului si a întregii retele de franciza, transferul de know-how (cunostinte specifice) si trainingul asigurat, o lista de furnizori agreati si posibilitatea de a cumpara de la acestia la preturi negociate de francizor, politica de marketing si de promovare la nivelul întregii retele.
Sursa: Rompres & SMART financial - www.SMARTfinancial.ro ©
.