Revista Capital, saptamanal economic si financiar, a lansat suplimentul Francize de top, realizat in colaborare cu firma de consultanta CHR Consulting, informeaza Rompres citata de ziarul financiar electronic www.SMARTfinancial.ro.
Catalogul prezinta 126 de modele de afaceri "la cheie", grupate in cinci domenii de activitate: imbracaminte si accesorii (23 de francize), alimentatie (23), comert specializat (17), constructii & decoratiuni interioare (sapte), servicii (56).
"Acest supliment trebuie privit ca un ghid util celor care vor sa intre in afaceri sub umbrela unui brand international sau local, mergând pe mâna unui antreprenor care a dovedit ca poate lansa o afacere de succes", a declarat Iulian Bortos, redactor-sef la Capital.
Noul supliment contine o analiza a evolutiei pietei francizelor din România, in 2006, a domeniilor preferate de cei care doresc sa investeasca intr-o astfel de afacere, precum si informatii despre taxele specifice francizei, segmentarea francizelor internationale prezente pe piata autohtona.
Din cele cinci miniclasamente, cititorii pot afla care sunt cele mai extinse francize românesti, dar si cele mai puternice francize autohtone, retelele cu cele mai rapide expansiuni, precum si cele mai ieftine si cele mai scumpe francize.
Octavian Radu si Vicentiu Zorzolan (Debenhams, Esprit, Springfield, Otto si Women'Secret), Malin Malineanu (Best Western), Dacian Demian (Terranova), Gergana Diaconu (Versace, Camel Active) si Rozalia Kozmari (Daylight Donuts, Broaster Chicken) spun in exclusivitate povestea intrarii lor in sistemul de franciza si impartasesc din experienta pe care au acumulat-o conducând o astfel de afacere.
De asemenea, suplimentul prezinta si un top international, care cuprinde 24 dintre cele mai importante francize din lume. Clasamentul a fost realizat luându-se in calcul cinci parametri: numarul de tari in care brand-urile sunt prezente, numarul de unitati existente (proprii si francizate), nivelul investitional, experienta francizorului si notorietatea brandului. Ponderea aferenta acestor criterii a fost urmatoarea: 25 la suta, 20 la suta, 15 la suta, cinci la suta si 35 la suta.
"Astazi, in lume, peste 4.900 de sisteme de afaceri au generat cel putin câte zece francize per sistem. La nivelul tarilor celor mai dezvoltate, franciza genereaza peste 40 la suta din cifrele de afaceri din comert", a declarat Razvan Blid, managing partner CHR Consulting.
Editat in 50.000 de exemplare, suplimentul "Francize de top 2007" va fi distribuit doar impreuna cu editia din 21 iunie a revistei Capital.
Articol bazat pe un material furnizat de agentia de presa Rompres.
SMART financial - www.SMARTfinancial.ro ©
.