Turismul reprezinta 15% din totalul portofoliului SIF Transilvania, ceea ce face ca investitiile acordate acestui sector sa fie, pentru 2008, estimate la 50 milioane euro, a precizat Mihai Fercala, presedintele SIF Transilvania, citat de Rompres si www.SMARTfinancial.ro.
Baza hoteliera promovata de SIF Transilvania prin Transilvania Travel, reprezentata de cele 61 de hoteluri proprii cu 21.500 de locuri de cazare, a adus în primele opt luni ale lui 2007 o cifra de afaceri de circa 10,5 milioane de euro. Aceasta cifra reprezinta o crestere cu doua milioane de euro fata de perioada similara a anului 2006.
"Daca pentru anul 2006 cifra de afaceri ajunsese catre 12 milioane de euro, estimarile pentru 2007 depasesc 14 milioane de euro. În cifra de afaceri a Agentiei Transilvania Travel veniturile din baza hoteliera sunt cele determinante. 90 la suta din venituri sunt realizate din oferta hotelurilor detinute în tara de SIF Transilvania".
"Cele mai mari venituri, 60 la suta, sunt generate de hotelurile de pe Litoral, 30 la suta de cele din statiunile balneare si 10 la suta de cele din statiunile de munte si orasele de tranzit. La aceste venituri se adauga 10 la suta din totalul cifrei agentiei generate prin operarea destinatiilor externe.
Cele mai importante destinatii sunt pentru perioada de vara Turcia, Grecia, Egipt si Bulgaria, iar pentru sezonul de iarna Austria si Slovacia", a precizat Mihai Voicu, presedintele Transilvania Travel.
Din totalul clientilor Agentiei Transilvania Travel, 90 la suta sunt români, ei preferând Litoralul si statiunile balneare. Numarul turistilor straini este, în medie, de 5.000 anual. Majoritatea lor, circa 3.000, aleg statiunile Marii Negre, unde opteaza inclusiv pentru tratament balnear. Prin Transilvania Travel ajung în România turisti din Germania, Ucraina, Belarus, Republica Moldova.
Planul de investitii pentru 2008 prezentat de Mihai Fercala cuprinde pe lânga modernizarea hotelurilor din Tusnad, Baile Felix, Covasna si Oglinzi (judetul Neamt) si construirea de hoteluri noi. În acest sens se are în vedere constructia unui hotel de trei stele în Bucuresti, doua hoteluri noi în Tusnad si, posibil, la Oglinzi.
"Dorim sa creem propriul lant hotelier cu un brand propriu. Suntem atenti la alegerea segmentului de rentabilitate si de aceea apreciez ca Bucurestiul are prea multe hoteluri de lux si prea putine de trei stele. Constructia de hoteluri noi este optiunea de succes pentru turismul românesc deoarece modernizarea celor vechi înseamna investitii în spatii de cazare care nu mai corespund normelor internationale", a precizat Mihai Fercala.
Articol bazat pe un material furnizat de agentia de presa Rompres.
SMART financial - www.SMARTfinancial.ro ©
.