Una dintre cele mai importante schimbari din Romania in ultimii 5 ani a fost expansiunea internetului in mediul rural. S-au dezvoltat atat retelele fixe, cat mai ales cele mobile.
Serviciile de internet au devenit mai ieftine, iar populatia tanara din satele si comunele Romaniei a reusit sa se conecteze alaturi de cealalta jumatate a tarii - cea din mediul urban.
Din punct de vedere economic si social, acest lucru are o importanta majora. Romanii din mediul rural devin mai informati, pot comunica mai bine, se pot dezvolta profesional si au si alte oportunitati in afara de cele legate de agricultura.
De asemenea, cei cu afaceri in agricultura pot gasi mai usor furnizori si clienti, pot afla mai multe informatii si pot sa-si comande online diverse materiale.
Important este si faptul ca e-commerce-ul a ajuns si in mediul rural. Daca pentru retaileri acest lucru inseamna o piata noua si vanzari mai mari, pentru oamenii din mediul rural se traduce prin oportunitati de achizitionare a produselor la care altfel ar fi avut foarte greu acces.
Magazinele online reprezinta un ajutor pentru cei din toate zonele tarii.
Produsele pentru copii sunt printre cele mai comandate, caci reprezinta o nevoie majora in contextul in care acestea sunt destul de limitat disponibile in mediul offline.
Familiile pot cumpara in prezent online produse pentru bebelusi si copii, de la suzeta si pana la carucior de copil sau imbracaminte. Se pot alege inclusiv produse premium, de calitate superioara, asa cum sunt cele din gama de produse Avent de la Philips.
Se pot cumpara din farmacii, insa intr-o varietate foarte redusa si la costuri destul de mari. Hipermarketurile nu sunt la indemana tuturor, astfel ca magazinele online profita de aceasta nisa. Clientii pot comanda produse extrem de usor. Alegand biberoane sau tetine Avent spre exemplu, acestea vor sosi prin curier, iar plata se poate face inclusiv la livrare.
.