|
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie |
|
|
Adaugat in data de 19-10-2009 |
Initiative a lansat Media Fact Book 2009
Alte stiri la aceasta categorie
"Varianta digitala a studiului este un tribut adus recesiunii dar mai ales online-ului în care noi vedem în continuare un mare potential. Chiar daca lucrurile nu s-au miscat conform asteptarilor în 2009, new media ramâne revelatia deceniului în publicitate. Sa nu uitam ca în 2008 piata online din România a înregistrat o crestere spectaculoasa de 70%. Dupa convulsiile crizei, piata se va reîntoarce cu si mai mare avânt catre digital", declara Octavian Popescu – Managing Director Initiative.
Dupa câtiva ani efervescenti, în 2008 piata româneasca înregistreaza o crestere de doar 12% (cea mai timida evolutie din 2003 pâna astazi), pentru ca anul acesta Media Fact Book sa prezinte o piata definita invariabil de scadere.
Astfel, conform reprezentantilor Initiative, se asteapta ca pâna la finele anului, piata TV sa scada cu circa 33% fata de valorile înregistrate în 2008, în timp ce printul va fi afectat de scaderi de peste 50%.
Radio-ul înregistreaza la rându-i o cadere abrupta de aproximativ 30%, în timp ce în outdoor regulile sunt facute de locatiile premium, singurele licitate de advertiseri - scaderea pentru acest mediu va gravita în jurul procentului de 35-40%.
Totusi, în ciuda scaderii, TV-ul ramâne cel mai atractiv mediu, catalizând bugete de aproximativ 225 de milioane de euro în 2009.
Fenomenul de nisare a canalelor media continua si în 2009, fiecare sector extinzându-si portofoliul cu branduri importante: se lanseaza site-ul de stiri www.realitatea.net, se lanseaza TVR3, TVR Info si GSP TV, în print se lanseaza GQ si MAX, precum si o serie de extensii de brand (Adevarul de sanatate, Adevarul de seara, Click pentru femei, Click pofta buna, Click sanatate). Radio ZU este cea mai importanta aparitie în "eter", în timp ce spatiul outdoor "se schimba la fata" prin lansarea Cocor Channel (prima fatada media din România si cel mai mare LED display din Europa) si a retelei ZOOM TV.
"Criza va determina supravietuirea mediilor care ofera flexibilitate, siguranta si acoperire contra unor costuri cât mai mici. Momentan, în topul clasamentului se afla televiziunea, atât gratie gradului ridicat de siguranta pe care îl prezinta, dar si datorita scaderii costurilor. Acest trend se va mentine si pe termen lung, chiar si dupa ce criza va începe sa se îndeparteze." încheie Popescu.
Conform reprezentantilor Initiative, valoarea pietei românesti de media în 2009 se va situa în jurul a 350 de milioane de euro.
Media Fact Book este singura lucrare de analiza a pietei românesti de media si publicitate, ghid editat anual de agentia Initiative din anul 1997.
|
|
» Adauga comentariul tau |
Comentarii |
|
|
Baskuito
Arati ca nepoata pe care n-au masletot-o niciodata?Mie o baba cu copii ei m-au invitat la ei in casa pentru niste sarmale, da ma credeau fugita de-acasa. Pe minema fascineaa faptul ca(in afara de porc, ofc), nimeni nu s-a mai dat la mine de vreo 2 ani juma,cu exceptia muncitorilor si-a mosilor. Si tot ei se dadeau si inainte la mine, rather than people my age. Cred ca e din cauza ca I'm an old lady inside.
|
Buy oem
XI5xWX I do`t see a feedback or the other coordinates from the blog administration!...
|
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie |
|
Recomanda aceasta pagina |
Daca considerati acest articol interesant il puteti recomanda unui prieten folosind formularul alaturat. |
|
|
|
|