transport caini, transport catei, transport caini international, transport catei international, transport pisici, transport pisici international, transport animale, transport animale de companie, transport caini anglia, transport caini germania, transport caini olanda, transport caini franta, transport caini belgia, transport caini pret, transport pisici germania, transport pisici anglia, transport animale anglia, transport animale germania, transport caini romania
Curs Valutar -- lei lei

 




A fost lansat Catalogul Persoanelor Fizice Autorizate click aici pentru detalii

ora exacta

avocat Timisoara avocati

cosuri cadou Gourmetgift

Contabilitate Constanta

service frigidere reparatii

Expert Contabil Constanta

Veggy.ro - vegan blog

Servicii curatenie Cluj

Transport caini Anglia

Deblocari usi metalice

Asfaltari Bucuresti

lac de pescuit cluj

Info, blog

reparatie frigidere Bucuresti

Curs Valutar E-ziare.ro


 
Contact & Despre noi
Politica de confidentialitate
SMART financial - © Smart Press
gazduit de www.simpliq.ro


« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol
Adaugat in data de 28-03-2008

Alexandru Paius, Senior Partner, Image - interviu exclusiv

Alexandru Paius, Senior Partner, Image - interviu exclusiv

Rubrica Omul din PR prezinta, pe SMARTfinancial, un dialog cu o persoana de succes din domeniul Relatii Publice. Intrebarile sunt standard, aceleasi in fiecare editie, cu accent pe succesul pe plan profesional, dar si pe diverse probleme specifice domeniului.

SMARTfinancial.ro: De ce ati ales domeniul PR si din ce an ati inceput sa lucrati in relatii publice?

Alexandru Paius: Foarte sincer, am ales relatiile publice dintr-o intimplare. Totul a inceput in 1996, eram ziarist, si am fost implicat intr-un proiect de PR, cumva fara voia mea sau mai bine zis fara sa realizez exact ca asta se numeste relatii publice. Mi-a placut insa foarte tare, m-am documentat si am hotarit ca asta vreau sa fac in continuare. Astfel ca, incepind cu anul 1997, m-am dedicat profesiei de relatii publice.

SMARTfinancial.ro: Cum vi se pare transformarea jobului de "om de PR" in Romania in ultimii ani, in contextul profesionalizarii mediului de afaceri?

Alexandru Paius: Este clar o transformare in "mai bine".

Clientii inteleg mai bine ce nevoi de comunicare au si asta se reflecta si in brief-urile tot mai exacte pe care le primim de la ei. Oamenii de comunicare, fie de la agentii, fie de la client au o abordare mai profesionista a lucrurilor. Este foarte important pentru noi ca toti oamenii implicati in acest proces sa inteleaga clar obiectivele sau rezultatele pe care le pot urmari printr-un proiect de relatii publice. Industria in care lucram se profesionalizeaza, asta este evident, chiar daca mai sint inca multe de facut pentru a ne compara cu tarile cu experienta in domeniu.

SMARTfinancial.ro: Desi domeniul PR si domeniul mass-media sunt tangente, intre persoanele care lucreaza in aceste doua domenii exista uneori nemultumiri la nivelul relatiei de colaborare. Cum vedeti ca ar trebui sa fie aceasta relatie si cum lucrati in general cu mass-media?

Alexandru Paius: Nemultumiri sau reprosuri intre cele doua bresle au fost si probabil ca vor fi intotdeauna. Nu se intimpla numai in Romania, ci si in acele tari unde exista o deja o traditie in domeniul comunicarii. Iar eu as spune ca nici una dintre parti nu detine dreptatea absoluta. O relatie profesionista intre jurnalisti si oamenii de PR se bazeaza pe incredere si respect reciproc. Trebuie sa fie o relatie de parteneriat si nu una de prietenie, asa cum este inca inteleasa pe la noi. Omul de PR este cel care livreaza catre presa informatii relevante, conform cerintelor sau nevoilor jurnalistilor si care trebuie sa tina cont intotdeauna de profilul si specificitatea suportului media caruia i se adreseaza. Avem astfel misiunea de a intelege foarte bine un anumit mediu, dar si nevoile si specificul clientilor nostri. Pe de alta parte, avem asteptarea ca jurnalistul sa reflecte in mod corect, nepartinitor un anumit subiect si sa dovedeasca o intelegere profunda a domeniului in care activeaza.

SMARTfinancial.ro: Credeti ca o persoana care lucreaza in PR ar trebui sa comunice continuu cu jurnalistii, si dincolo de comunicate de presa si conferinte de presa?

Alexandru Paius: Categoric. Comunicatele sau conferintele de presa sint doar evenimente punctuale. Trebuie sa existe o comunicare constanta, pentru ca aceasta relatie este in beneficiul ambelor parti. Jurnalistii au permanent nevoie de informatii, iar omul de PR este de fapt un facilitator, este cel care il poate ajuta pe ziarist cu informatii, chiar posibile subiecte. Relatia dintre ei se bazeaza pe principiul win/win, adica fiecare dintre parti isi vede de fapt interesul, iar cistigatorul final ar trebui sa fie consumatorul de media. Dincolo de aceasta, pentru omul de PR este important sa cunoasca bine profilul, obiceiurile, nevoile, interesele jurnalistilor cu care claboreaza.

SMARTfinancial.ro: Multe persoane considera ca PR-ul inseamna numai relatii cu media, iar companiile de PR contrazic in general acest lucru. Ce altceva mai trebuie sa faca un om din PR, chiar dincolo de lucrul cel mai vizibil - relatia cu presa?

Alexandru Paius: Relatia cu presa este cel mai vizibil instrument de PR si pentru ca este usor cuantificabila pe termen scrut. Si de multe ori, clientii confunda obiectivele relatiilor publice cu prezenta imediata in media. PR-ul are ca obiectiv de fapt notorietatea si reputatia, iar media relations este doar unul din instrumentele prin care poti sa realizezi asa ceva. Relatiile publice insemana comunicare cu toate publicurile clientului, in cazul unei companii stakeholders. Iar instrumentele de comunicare pot fi extrem de diferite, in functie de obiectivele pe care si le propune respectiva companie, de valorile pe care le adopta, de specificul segmentului de public targetat.

SMARTfinancial.ro: Credeti ca PR-ul ar trebui sa fie un departament discret, invizibil pentru consumatorul final, sau sa se manifeste mai aproape de acesta?

Alexandru Paius: Este chiar imposibil sa fii discret, pentru ca trebuie sa interactionezi cu publicul caruia te adresezi. In mod normal este o relatie de comunicare bilaterala. Trebuie sa cunosti si sa analizezi publicul cu care urmeaza sa comunici pentru a avea o abordare cit mai exacta. Si in domeniul nostru, ca si in advertising sau media spre exemplu, este esential ca inainte de toate sa faci o analiza foarte exacta a target-ului caruia te adresezi. Fie ca te adresezi consumatorului unui produs sau actionarilor unei companii, trebuie sa cunosti comportamentul, nevoile, preferintele si dorintele acestora.

SMARTfinancial.ro: Cum ar trebui sa se pregateasca cineva care doreste sa lucreze in PR? Ce lucruri conteaza cel mai mult in aceasta meserie si care sunt acele elemente care trebuie evitate?

Alexandru Paius: In primul rind trebuie sa fie o persoana sociabila, cu abilitatea de a interactiona usor cu oameni foarte diferiti si din diverse domenii de activitate. Creativitatea, inclinatia catre documentare si research si abilitatea de a se exprima clar atit verbal, cit si in scris sint esentiale. De asemenea, este important sa fie o persoana cu initiativa, care ia usor decizii si rezolva problemele. Ca si pregatire, recomand urmarea unor studii de specialitate, fie in cadrul unei dintre facultatile de comunicare, fie cursuri tinute de specialisti din acest domeniu. O alta recomandare pe care o fac tinerilor de fiecare data cand am ocazia este aceea de a se implica inca din primii ani de facultate in ONG-uri, competitii, de a participa la evenimente care ii aduc mai aproape de munca propriu-zisa in relatiile publice. Tocmai de aceea suntem prezenti, pentru al doilea an la rand, la Olimpiadele Comunicarii, unde partenera mea, Iulia Tanase, este membru al juriului pentru proba de Relatii Publice.

SMARTfinancial.ro: Credeti ca eficienta PR-ului intr-o companie ar trebui sa se masoare numai in vizibilitatea in mass-media sau ce alte elemente ar trebui luate in considerare la o eventuala analiza?

Alexandru Paius: Probabil ca orice specialist de relatii publice isi doreste sa-i fie evaluata munca pe baza unei cercetari. In cele mai multe cazuri obiectivele relatiilor publice, care se refera adesea la cresterea notorietatii, construirea unei anumite imagini etc. sint greu cuantificabile. Acesta e motivul pentru care cercetarea realizata inainte si dupa terminarea unui proiect este cea mai pertinenta metoda de evaluare. Chiar si in lipsa unui research, recomandarea pe care noi la Image o facem clientilor este ca intotdeauna sa stabilim de la inceput niste obiective clare pentru proiectul pe care il vom derula si de asemenea, niste metode de evaluare agreate de amble parti, agentie si client. Vizibilitatea in media trebuie si ea masurata, problema se pune atunci cind unii dintre clienti fac asta prin deja celebra "advertising value equivalent", adica cuantificarea articolele aparute in preturi de advertising, ceea ce este complet gresit. In mod evident, se compara mere cu pere, ca sa nu mai vorbim ca este dovedit faptul ca "valoarea" unui articol, in termeni de impact si credibilitate, este cu mult mai mare decit a unei machete publicitare. In alte tari se practica deja de mult timp sistemul numit "media impressions", care este de fapt tirajul ziarului, ponderat cu difersi factori de impact (prezenta mesajelor, foto, logo, pozitionare, ton etc.)

SMARTfinancial.ro: Care sunt cele mai mari satisfactii pe care le-ati avut in meseria de "om de PR"?

Alexandru Paius: Este o mare satisfactie sa vezi ca un brand sau o mare companie are rezultate bune si datorita eforturilor si ideilor echipei noastre. Dar cea mai mare satisfactie pentru mine este ca de 13 ani am reusit sa mentinem Image in topul agentiilor de PR din Romania.

SMARTfinancial.ro: Cate ore munciti pe saptamana si cam cum arata o zi tipica de lucru?

Alexandru Paius: In fiecare zi lucrez de obicei circa 10-12 ore. Imi place sa imi rezerv weekend-urile celor dragi mie: ma joc si ies in parc cu baiatul meu sau plec din Bucuresti cu prietenii. E drept ca lucrurile nu functioneaza intotdeauna astfel; exista si perioade mai aglomerate cind depasesc acest numar de ore saptamanal si muncesc si in weekend. Imi incep diminetile la 8:00 am. Urmeaza o ora de tabieturi: mic dejun, o doza consistenta de informatie, esentiala de altfel pentru meseria de PR (stiri si obligatoriu revista presei). La briou primul lucru pe care il fac este sa rasfoiesc ziarele, verific corespondenta si imi stabiliesc agenda zilei. Ziua de lucru se imparte intre intalniri cu clienti sau partneri, discutii sau sedinte cu oamenii din agentie, aprobari de bugete sau proiecte catre clienti. La prinz, de cele mai multe ori, iau masa cu partneri de afaceri, iar seara particip la diverse evenimente, atunci cand este cazul. Tot la sfarsitul zilei imi stabilesc prioritatile pentru a doua zi si incerc sa urmaresc talk show–urile de la TV.

SMARTfinancial.ro: Aveti timp si pentru viata personala? Cum procedati, delimitati ferm cele doua dimensiuni sau continuati sa va ocupati de partea profesionala si dincolo de programul de lucru?

Alexandru Paius: Consider ca oricat de solicitat ai fi la serviciu, oricata pasiune ai depune in profesia ta, trebuie sa-ti faci timp si pentru alte activitati. Cred cu convingere in teoria echilibrului si a complementaritatii intre planurile personal si profesional. Doar astfel poti sa te consideri o persoana implinita pe deplin.

SMARTfinancial.ro: Cat de multa presa cititi / ascultati / vizualizati?

Alexandru Paius: Cit de multa se poate. Informatia este esentiala in domeniul relatiilor publice. Trebuie sa intelegi si sa cunosti foarte bine climatul, cultura si obiceiurile pietei in care iti desfasori activitatea. Trebuie sa fii la curent cu toate noutatile din economic, social si chiar politic. Cred ca inca multi specialisti din industrie urmaresc doar stirile care au legatura cu piata clientului pentru care lucreaza, insa nu este suficient.

SMARTfinancial.ro: Continuati sa mai invatati, mai cititi articole si carti de specialitate, mai participati la seminarii de specialitate?

Alexandru Paius: Intotdeauna imi fac tip si pentru asta. PR-ul este o industrie care evolueaza permanent, apar abordari si tehnici noi. Sint membru in toate organizatiile sau asociatiile de PR relevante, fie ca practician, fie in numele agentiei pe care o reprezint Image. Particip la toate intilnirile sau forumurile industriei si sint abonat la toate publicatiile de specialiatate, din Romania sau de afara.

SMARTfinancial.ro: Cat de mult se schimba lucrurile in PR de la an la an?

Alexandru Paius: Destul de mult. Cel putin in Romania unde industria de relatii publice evolueaza de la un an la altul, in special in sensul profesionalizarii serviciilor oferite.

SMARTfinancial.ro: Aveti modele pe care le-ati urmat sau oameni de afaceri pe care ii admirati in mod deosebit?

Alexandru Paius: Nu am neaparat un model, insa prin natura meseriei am cunoscut foarte multe persoane deosebite de la care am avut ce sa invat. In PR intri permanent in contact cu multe persoane si ai sansa sa cunosti oameni valorosi.

SMARTfinancial.ro: Unde va place sa calatoriti si in ce tari in care nu ati fost la momentul actual ati dori sa mergeti?

Alexandru Paius: Imi place sa calatoresc, sa vad locuri noi. Mi-ar placea sa ajung in Africa de Sud sau in Brazilia.

SMARTfinancial.ro: Cat de importanta este echipa pentru a contoriza in final si succesul personal?

Alexandru Paius: Munca de relatii publice este in mare parte munca de echipa - proiectele sunt cel mai adesea foarte complexe si presupun cooperarea intre mai multe departamente, cum ar fi: Client Service, Productie, Creatie... Fiecare are contributia sa la un proiect si pe baza acesteia putem evalua munca fiecarui om din agentie. Si fiecare membru al echipei Image are de invatat din experienta celorlalti. Pentru mine personal, succesul echipei pe care o conduc inseamna succesul Image si imi indica faptul ca munca noastra de management, a mea si a partenerei mele, Iulia, da roade.

SMARTfinancial.ro:
Ce ati recomanda unui student, sa termine intai facultatea sau deja sa caute sa se angajeze intr-o companie si sa invete si din experienta? Sunt mai importante studiile sau experienta?

Alexandru Paius: Cu siguranta ca ambele aspecte - studiile si experienta - sunt importante pentru dezvoltarea unei cariere in PR. Am avut si am in continuare angajati care isi desfasoara in studiile in paralel cu job-ul la Image. Am vazut de asemenea oameni care au preferat sa termine o facultate, eventual si un masterat, inainte de a se angaja. Este cu siguranta o chestiune de optiune si de prioritizare. Personal, cred ca studiile sunt importante si nu recomand nimanui sa renunte la acestea. Pe de alta parte, este esential ca inainte de a te angaja in domeniul relatiilor publice sa fi avut un minim contact cu acestea. Iar astazi, tinerii au o multime de oportunitati: evenimente si concursuri de profil, profesori care activeaza in acest domeniu, realizarea unui stagiu de practica.

SMARTfinancial.ro: Cat de mult compania in care lucrati si intreaga dumneavoastra activitate depinde de computer si de internet?

Alexandru Paius: Intr-o foarte mare masura. La noi se instaureaza un fel de criza daca nu avem internet sau nu functioneaza e-mail-ul cateva ore. In primul rand, comunicam in mare parte cu clientii si colaboratorii nostri pe e-mail. In al doilea rand, folosim internetul pentru a ne documenta, a citi mass-media, bloguri. Internetul este o sursa de informatie fantastica, fara de care nu cred ca am putea sa ne desfasuram activitatea. Citeodata imi amintesc cum arata munca la Image fara internet pe vreamea cind nu exista asa ceva in Romania si mi-e aproape imposibil sa realizez cum reuseam sa ne descurcam.

SMARTfinancial.ro: Ce anume faceati cu 10 ani in urma, din punct de vedere profesional?

Alexandru Paius: In 1998 am inceput sa lucram pentru Coca-Cola Romania. A fost primul client de talie internationala, care este si astazi in portofoliul Image.

Interviu realizat de SMARTfinancial.
SMART financial - www.SMARTfinancial.ro
©

.


« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol

Recomanda aceasta pagina 
Daca considerati acest articol interesant il puteti recomanda unui prieten folosind formularul alaturat.
 


Newsletter SMARTfinancial


» reset
TVA
+TVA
» arhiva curs valutar