transport caini, transport catei, transport caini international, transport catei international, transport pisici, transport pisici international, transport animale, transport animale de companie, transport caini anglia, transport caini germania, transport caini olanda, transport caini franta, transport caini belgia, transport caini pret, transport pisici germania, transport pisici anglia, transport animale anglia, transport animale germania, transport caini romania
Curs Valutar 18-04-2024 4.6739 lei 4.9754 lei

 



A fost lansat Catalogul Persoanelor Fizice Autorizate click aici pentru detalii

ora exacta

Inele de logodna

Imobiliare, real estate

cosuri cadou Gourmetgift

Laronef

Contabilitate Constanta

service frigidere reparatii

Expert Contabil Constanta

Servicii curatenie Cluj

Deblocari usi metalice

Asfaltari Bucuresti

lac de pescuit cluj

Info, blog

reparatie frigidere Bucuresti

Curs Valutar E-ziare.ro


 
Contact & Despre noi
Politica de confidentialitate
SMART financial - © Smart Press
Stocheaza documente in cloud


« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol
Adaugat in data de 18-03-2007

Conferinta online - o tehnica tot mai utilizata in PR-ul romanesc

Conferinta online - o tehnica tot mai utilizata in PR-ul romanesc

Comunicarea online se dezvolta din ce in ce mai mult - mai intai au fost site-urile de communicate de presa online, blogurile personale, cele de specialitate si cele corporate. Mai nou, si conferinta de presa online a devenit o realitate, fiind testata de companii precum ARBOmedia si UPC. Jurnalistii se inregistreaza si participa la o conferinta live pe internet, PR-ul clasic se transforma intr-o comunicare mediata de internet, din care lipseste contactul direct. Conferintele online prezinta atat avantaje, cat si dezavantaje, atat pentru compania organizatoare, cat si pentru jurnalisti.

Unul dintre punctele forte ale acestui tip de comunicare este economia de timp. Jurnalistul poate participa in aceeasi zi la mai multe conferinte, care pot fi si consecutive, atat timp cat are acces la internet. Timpul nu mai reprezinta o problema, jurnalistul se poate "deplasa" virtual de la un eveniment la altul. Transmiterea informatiilor dintr-un loc mai indepartat nu va mai intalni niciun impediment, iar jurnalistul va fi prezent oriunde in lume.

Un alt beneficiu adus de aceast tip de comunicare este posibilitatea ca la o conferinta sa participe un numar nelimitat de jurnalisti.

Internetul este deschis tuturor utilizatorilor lui, astfel ca orice jurnalist poate lua parte la conferinta online. Accesul la o conferinta online poate fi unul deschis tuturor - jurnalisti, persoane specializate sau clienti.

"Ideea conferintei on-line este valoroasa in sensul economiei de timp si de resurse - ambii parametrii fiind importanti si de ne-neglijat. Dar, ca toate lucrurile bune care, conform lui Murphy, or sunt imorale, ori ilegale, ori ingrasa, doza recomandata- sa spunem- pare a fi o combinatie intre off-line si on line. Raportul stabilit direct este de asemenea valoros- pentru ca permite personalizarea relatiei, experienta directa, completarea informatiilor pe mai multe nivele. Permite de asemenea, din punct de vedere tehnic asigurarea unor necesitati ca cea mentionata: ilustratie, sincron etc", comenteaza, pentru SMARTfinancial.ro, Crenguta Rosu, Managing Partner la DC Communication.

In cazul in care compania organizatoare nu solicita inregistrarea jurnalistilor si nu face o verificare avansata, atunci conferinta de presa va deveni o simpla conferinta care se poate adresa si consumatorului, nu numai jurnalistului. Conferinta online ramane o comunicare inaintata exclusiv jurnalistilor, si nu o comunicare intre PR-isi si clientii companiei. Accesul oricarui utilizator al internetului la o astfel de conferinta poate uneori prejudicia comunicarea companiei

Spatiul este nelimitat, si totodata neconditionat comparativ cu o conferinta clasica, ce se desfasoara intr-o sala mica in care incap 20-100 de jurnalisti. Nici deplasarea nu va mai reprezenta un obstacol pentru jurnalisti, iar compania nu trebuie sa mai suporte alte costuri legate de transport sau de protocol. O economie obtinuta in mod direct, insa o posibila pierdere ca si consistenta a comunicarii...

O conferinta online are numeroase avantaje, dar in acelasi timp trebuie sa reziste si unor inconveniente. Cel mai important dezavantaj este lipsa unui contact face to face si obtinerea unui feedback spontan, insotit de kinezica jurnalistului, vitala in orice fel de comunicare. Intrebarile adresate online nu vor avea acelasi efect si nici nu vor obtine aceleasi raspunsuri ca cele puse direct persoanelor din compania organizatoare. Comunicarea este mediata si nu directa, se elimina orice posibilitate de dialog coerent.

Prezenta unui jurnalist in fata monitorului unui calculator nu inseamna si atentia totala a acestuia pentru conferinta de presa. El poate aparea online, dar nimeni nu poate garanta implicarea sa in actul de comunicare.

Informatia transmisa prin conferinta online isi poate pierde intelesul daca ea nu este insotita si de un contact direct intre jurnalistii prezenti si reprezentantii companiei care isi expun noutatile. Vor lipsi discutiile de la persoana la persoana dintre jurnalisti si oficialii companiei sau specialistii in PR ai acesteia, care au loc de obicei si dupa incheierea conferintei. Legaturile se rup, caracterul social se pierde, iar posibilitatea receptarii unui mesaj gresit este mult mai mare in cazul unei conferinte de presa online.

"Poate ca solutia este oferirea unui "simultan" on line si off line. Astfel, cei care nu pot sa se deplaseze pot avea optiunea on-line in vreme ce, pentru cei care prefera contactul direct, se poate asigura cadrul necesar. Este posibil, ma gandesc, ca norma pentru comunicarile relativ uzuale- brief-uri, actualizari ale informatiilor curente, "business as usual" sa capete forme on-line, in vreme ce momentele mai deosebite sa fie tratate off-line- pentru a putea fi posibile explicatii mai detaliate, pentru a putea lua "pulsul" interlocutorului, pentru a trata mai in profunzime temele", a mai spus Crenguta Rosu.

Prezenta televizunilor, a camerelor de filmat sau a fotoreporterilor este un alt factor important de care nu poate beneficia o conferinta online. O comunicare bazata pe internet nu poate fi una sigura suta la suta, intrucat ambii actori - companiile si jurnalistii- sunt conditionati de functionarea ireprosabila a internetului.

In dauna unei comunicari directe, conferinta de presa reprezinta totusi o solutie de viitor pentru un PR virtual, eficient si rapid. Este greu de anticipat o eliminare definitiva a conferintelor clasice, insa conferinta online apare ca o completare a comunicarii obisnuite dintre jurnalist si companie.

Conferinta online poate rezolva situatii in care stiri de ultima ora trebuie transmise urgent sau momentele in care jurnalistul nu se poate deplasa intr-un anumit loc, intr-un timp scurt.

"Intr-o alta nota, mai filozofica, ma voi referi la textul trimis de unul dintre colegii jurnalisti atunci cand am anuntat realizarea unei arhive on-line de press releasuri, in sensul sprijinirii documentarii. Il citez, fara sa dau numele, intrucat nu i-am cerut permisiunea: "Iata cum, incet-incet, calculatorul il inlatura pe om din viata sa. Priveste in viitor! Ce vezi? Eu vad cum voi sta la soare prin Caraibe, in timp ce computatorul meu va scrie stiri pt site, va face niuzleterele saptamanale, va comite editoriale, se va certa cu calculatoarele de la alte firme care reclama greseli in articolele noastre si cu calculatoarele companiilor care refuza sa dea informatii". El ne descrie o viata spre care tindem si pe care trebuie sa ne gandim cat anume ne-o dorim - probabil ca amatorii de SF au deja cateva hint-uri", a subliniat reprezentata companiei de PR DC Communication.

 

Iulia Rosu, Redactor SMARTfinancial

SMART financial - www.SMARTfinancial.ro ©

.


 » Adauga comentariul tau Comentarii 
 
 
» adauga
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol

Recomanda aceasta pagina 
Daca considerati acest articol interesant il puteti recomanda unui prieten folosind formularul alaturat.
 


Newsletter SMARTfinancial


» reset
TVA
+TVA
» arhiva curs valutar