transport caini, transport catei, transport caini international, transport catei international, transport pisici, transport pisici international, transport animale, transport animale de companie, transport caini anglia, transport caini germania, transport caini olanda, transport caini franta, transport caini belgia, transport caini pret, transport pisici germania, transport pisici anglia, transport animale anglia, transport animale germania, transport caini romania
Curs Valutar 28-03-2024 4.5892 lei 4.971 lei

 



A fost lansat Catalogul Persoanelor Fizice Autorizate click aici pentru detalii

ora exacta

Inele de logodna

Imobiliare, real estate

cosuri cadou Gourmetgift

Laronef

Contabilitate Constanta

service frigidere reparatii

Expert Contabil Constanta

Servicii curatenie Cluj

Deblocari usi metalice

Asfaltari Bucuresti

lac de pescuit cluj

Info, blog

reparatie frigidere Bucuresti

Curs Valutar E-ziare.ro


 
Contact & Despre noi
Politica de confidentialitate
SMART financial - © Smart Press
Stocheaza documente in cloud


« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol
Adaugat in data de 27-05-2007

Larisa Petrini, PR Director - Saatchi & Saatchi

Larisa Petrini, PR Director - Saatchi & Saatchi

Rubrica Omul din PR prezinta, pe SMARTfinancial, un dialog cu o persoana de succes din domeniul Relatii Publice. Intrebarile sunt standard, aceleasi in fiecare editie, cu accent pe succesul pe plan profesional, dar si pe diverse probleme specifice domeniului.

SMARTfinancial.ro: De ce ati ales domeniul PR si din ce an ati inceput sa lucrati in relatii publice?

Larisa Petrini: M-a atras latura sociala a meseriei, ideea ca intr-o zi, cu ajutorul instrumentelor incredibile pe care le foloseste PR-ul voi putea face ceva pentru categorii mai putin favorizate. Nu ma refer doar la batrani sau copii ci deopotriva la studenti, someri sau alte persoane motivate sa faca ceva dar incapabile sa finalizeze din cauza resurselor, contextului si...de ce nu, a norocului. Prefer in continuare proiectele cu componenta de marketing social si nu ezit sa adaug strategiilor de comunicare "haina de umanitate", chiar daca, uneori, datorita mentalitatii romanesti "non charity" acest loz se dovedeste a fi necastigator. Am inceput prin 2001 pe un proiect foarte ambitios de lansare a unei companii de top din industria farmaceutica. A urmat un an greu, in care mi-am dedicat zilele, noptile si de cele mai multe ori timpul liber job-ului de care mai apoi m-am indragostit.

SMARTfinancial.

ro: Cum vi se pare transformarea jobului de "om de PR" in Romania in ultimii ani, in contextul profesionalizarii mediului de afaceri?

Larisa Petrini: Mi se pare ca domeniul a evoluat semnificativ: au aparut companii de PR noi (atat locale cat si licente), am vazut campanii mai elaborate fata de anii precedenti, si, cu toate ca ducem lipsa de profesionisti suntem curtati masiv de studenti care sunt in continuare atrasi de acest domeniu.

SMARTfinancial.ro: Desi domeniul PR si domeniul mass-media sunt tangente, intre persoanele care lucreaza in aceste doua domenii exista uneori nemultumiri la nivelul relatiei de colaborare. Cum vedeti ca ar trebui sa fie aceasta relatie si cum lucrati in general cu mass-media?

Larisa Petrini: Depinde foarte mult de fiecare om de PR. Sunt persoane mai talentate sau pur si simplu mai carismatice si persoane care prefera varianta unei relatii reci cu presa in care totul se rezuma in a trimite un comunicat si a face un simplu follow up. Sigur si rezultatele sunt pe masura. Insa, in contextul unei prese romanesti in care redactorii sefi avertizeaza ca omul de PR e "cel mai mare dusman" al unui jurnalist (exemplu concret dat chiar de ei) sau numarul / calitatea articolelor editoriale sunt pentru anumite publicatii direct proportionale cu bugetele varsate in departamentul de vanzari cred ca efortul este mult mai mare pentru specialistul in comunicare.

SMARTfinancial.ro: Credeti ca o persoana care lucreaza in PR ar trebui sa comunice continuu cu jurnalistii, si dincolo de comunicate de presa si conferinte de presa?

Larisa Petrini: Da. Cu toate ca unii colegi de breasla nu sunt de aceeasi parere, cred mult in zicala "o mana spala pe alta si amandoua fata" in relatia cu presa. Stim cu totii ca omul de PR, asemeni avocatului, nu vinde intotdeauna produse / subiecte care-i fac placere sau in care crede cu adevarat. Apoi intervine povestea stiintifica pe care urmeaza sa o vinda, aplombul dar si un "istoric" in relatia cu jurnalistul. Acesta poate genera incredere, sinceritate si uneori, de ce sa nu fim sinceri, un "off the record" legat de competitie, un pranz sau un bilet la tenis...

SMARTfinancial.ro: Multe persoane considera ca PR-ul inseamna numai relatii cu media, iar companiile de PR contrazic in general acest lucru. Ce altceva mai trebuie sa faca un om din PR, chiar dincolo de lucrul cel mai vizibil - relatia cu presa?

Larisa Petrini: Strategie, planificare, munca administrativa, monitorizare, management de criza, follow up, evaluare, issue management, etc

SMARTfinancial.ro: Credeti ca PR-ul ar trebui sa fie un departament discret, invizibil pentru consumatorul final, sau sa se manifeste mai aproape de acesta?

Larisa Petrini: Prefer varianta initiala in care “papusarii” stau in culise si scot la rampa produse, companii sau persoane fara a-si face neaparat aparitia. Nu e nici necesar, nici de folos...

SMARTfinancial.ro: Cum ar trebui sa se pregateasca cineva care doreste sa lucreze in PR? Ce lucruri conteaza cel mai mult in aceasta meserie si care sunt acele elemente care trebuie evitate?

Larisa Petrini: Cred foarte mult ca nu oricine e facut pentru aceasta meserie. Am avut colegi care, dupa cateva luni au renuntat spunand ca e mult diferit fata de ceea ce se asteptau si ca pur si simplu nu fac fata. Pare un paradox avand in vedere reputatia conform careia toata lumea se pricepe la PR si in general e foarte usor de facut. Sigur ca daca iti doaresti foarte tare sa faci asta (atentie sa stii cu ce se mananca) e clar ca ai cel putin cateva din urmatoarele calitati: curiozitate, energie, rabdare, diplomatie, aplomb, rapiditate, talent oratoric si scriitoricesc, leadership.

SMARTfinancial.ro: Credeti ca eficienta PR-ului intr-o companie ar trebui sa se masoare numai in vizibilitatea in mass-media sau ce alte elemente ar trebui luate in considerare la o eventuala analiza?

Larisa Petrini: Bineinteles ca nu. Conteaza la fel de mult felul in care influentezi direct sau indirect liderii de opinie, proprii angajati, investitorii sau actionarii companiei pentru care lucrezi. De asemenea “word of mouth” devine un instrument de PR din ce in ce mai important pentru cresterea vanzarilor.

SMARTfinancial.ro: Care sunt cele mai mari satisfactii pe care le-ati avut in meseria de "om de PR"?

Larisa Petrini: Oamenii cu care am lucrat (cei din echipa pe care o conduc – prezenti sau trecuti - si de care sunt mandra, dar si o parte din clienti), campaniile sociale si campania pentru Bucharest Francophone.

SMARTfinancial.ro: Cate ore munciti pe saptamana si cam cum arata o zi tipica de lucru?

Larisa Petrini: Aproximativ 50 de ore cu sau fara weekend inclus sau proiecte scrise acasa, pe genunchi. Sport, trafic, presa, ceai, agenda, prezentari, lunch, status, etc

SMARTfinancial.ro: Aveti timp si pentru viata personala? Cum procedati, delimitati ferm cele doua dimensiuni sau continuati sa va ocupati de partea profesionala si dincolo de programul de lucru?

Larisa Petrini: De aproape an mi-am impus sa am timp si pentru viata personala. In general e greu sa delimitezi cele doua dimensiuni in PR; jurnalistii sau clientii te pot suna si seara dupa program pentru anumite intrebari. De situatiile de criza nici nu mai pomenesc...

SMARTfinancial.ro: Cat de multa presa cititi / ascultati / vizualizati?

Larisa Petrini: Cat de multa posibil. Presa cotidiana, radio si TV zilnic, presa de beauty, life & style sau reviste de business in weekend cand am mintea odihnita si limpede.

SMARTfinancial.ro: Continuati sa mai invatati, mai cititi articole si carti de specialitate, mai participati la seminarii de specialitate?

Larisa Petrini: Intotdeauna. Un om care crede ca stie suficient nu are cum sa mai evolueze, nu-i asa?

SMARTfinancial.ro: Cat de mult se schimba lucrurile in PR de la an la an?

Larisa Petrini: Destul de mult dar inca nu suficient. Cu toate ca numarul agentiilor de PR a crescut, ducem lipsa de profesionisti si foarte putini dintre noi sunt dispusi sa-i profesionalizeze pe tineri studenti.

SMARTfinancial.ro: Aveti modele pe care le-ati urmat sau oameni de afaceri pe care ii admirati in mod deosebit?

Larisa Petrini: Da, dar nu pot sa spun ca i-am transformat in idoli. Imi place de exemplu Dan Ostahie: pentru consecventa, discurs, succes.

SMARTfinancial.ro: Unde va place sa calatoriti si in ce tari in care nu ati fost la momentul actual ati dori sa mergeti?

Larisa Petrini: Sunt iremediabil indragostita de Londra, Avignion si Brasov. Visez un Craciun la New York si o vara prelungita in Sudul Frantei.

SMARTfinancial.ro: Cat de importanta este echipa pentru a contoriza in final si succesul personal?

Larisa Petrini: Foarte importanta. De fapt nu cred ca acesta ti-l poti adjudeca decat in formula in care esti “one man show”.

SMARTfinancial.ro: Ce ati recomanda unui student, sa termine intai facultatea sau deja sa caute sa se angajeze intr-o companie si sa invete si din experienta? Sunt mai importante studiile sau experienta?

Laris Petrini: Ambele. Si tot ambele se pot face in paralel. Eu lucrez de la 18 ani si nu am avut decat de castigat din asta.

SMARTfinancial.ro: Cat de mult compania in care lucrati si intreaga dumneavoastra activitate depinde de computer si de internet?

Laris Petrini: 7-8 h pe zi. Uneori mai mult.

SMARTfinancial.ro: Ce anume faceati cu 10 ani in urma, din punct de vedere profesional?

Laris Petrini: Mi se oferea primul job. Oscilam serios intre a-l accepta sau a avea o viata studenteasca de huzur.

 

Interviu realizat de SMARTfinancial.
SMART financial - www.SMARTfinancial.ro
©

.


« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol

Recomanda aceasta pagina 
Daca considerati acest articol interesant il puteti recomanda unui prieten folosind formularul alaturat.
 


Newsletter SMARTfinancial


» reset
TVA
+TVA
» arhiva curs valutar