transport caini, transport catei, transport caini international, transport catei international, transport pisici, transport pisici international, transport animale, transport animale de companie, transport caini anglia, transport caini germania, transport caini olanda, transport caini franta, transport caini belgia, transport caini pret, transport pisici germania, transport pisici anglia, transport animale anglia, transport animale germania, transport caini romania
Curs Valutar 18-04-2024 4.6739 lei 4.9754 lei

 



A fost lansat Catalogul Persoanelor Fizice Autorizate click aici pentru detalii

ora exacta

Inele de logodna

Imobiliare, real estate

cosuri cadou Gourmetgift

Laronef

Contabilitate Constanta

service frigidere reparatii

Expert Contabil Constanta

Servicii curatenie Cluj

Deblocari usi metalice

Asfaltari Bucuresti

lac de pescuit cluj

Info, blog

reparatie frigidere Bucuresti

Curs Valutar E-ziare.ro


 
Contact & Despre noi
Politica de confidentialitate
SMART financial - © Smart Press
Stocheaza documente in cloud


« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol
Adaugat in data de 13-05-2007

Nora Ionita - Managing Director, Lowe PR

Nora Ionita - Managing Director, Lowe PR Rubrica Omul din PR prezinta, pe SMARTfinancial, un dialog cu o persoana de succes din domeniul Relatii Publice. Intrebarile sunt standard, aceleasi in fiecare editie, cu accent pe succesul pe plan profesional, dar si pe diverse probleme specifice domeniului.

SMARTfinancial.ro: De ce ati ales domeniul PR si din ce an ati inceput sa lucrati in relatii publice?

Nora Ionita: Suna banal dar este adevarat: domeniul PR m-a ales pe mine. Exista conjuncturi, coincidente, momente care te pun, toate, pe un drum: asta mi s-a intamplat mie in anul 2000, cand am primit o oferta tentanta de la o organizatie americana din cadrul USAID. Mi-a placut ca limba de comunicare era engleza, ca imi faceam singura strategia de comunicare si ca invatam ceea ce putini au ocazia, chiar si acum, dupa sapte ani, si anume sa fac lobby si advocacy la nivelul tarii, cu specialisti americani.

SMARTfinancial.ro: Cum vi se pare transformarea jobului "om de PR" in Romania in ultimii ani, in contextul profesionalizarii mediului de afaceri?

Nora Ionita: Aici am o problema legata de contextul profesionalizarii mediului de afaceri. M-am tot gandit in ultimul timp, caci simteam ca exista o problema care se acutizeaza si, dupa ce am combatut situatia cu un bun prieten, am ajuns la concluzia ca ritmul afacerilor a luat-o cu mult inaintea profesionalizarii.
Asa ajungem sa ne trezim cu directori de departamente, cu brand manageri, cu sefi peste sefi care sunt baieti si fete de 20, 21, hai, 22 de ani, cu facultatea abia terminata, sau chiar in ani terminali, fara niciun pic de experienta (nu aveau cand s-o capete) dar care, in penuria de oameni, se remarca prin ambitie si inteligenta. Asa ca putem vorbi de transformarea jobului de PR in contextul inundarii mediului de afaceri cu studenti care iau decizii. Greu de tot.

SMARTfinancial.ro: Desi domeniul PR si domeniul mass-media sunt tangente, intre persoanele care lucreaza in aceste doua domenii exista uneori nemultumiri la nivelul relatiei de colaborare. Cum vedeti ca ar trebui sa fie aceasta relatie si cum lucrati in general cu mass-media?

Nora Ionita: Am lucrat in presa opt ani inainte sa intru in domeniul relatii publice si sunt foarte putine companii de PR cu care am comunicat. Cert e ca tinteam direct la sursa, nu prea vedeam de ce trebuie sa trec prin PR: contactam direct persoana cu care vroiam sa discut, imi stabileam singura intalnirea si rareori dadeam inapoi textul pe care il scriam, doar cand aveam eu insami nelamuriri sau vroiam ceva in plus fata de ce adunasem ca informatie pana la acel moment. De partea cealalta, din compania de PR, evident ca trebuie sa ai un control fin asupra materialelor pe care le scriu jurnalistii, dar asta pentru ca vrei sa te asiguri ca imaginea pe care o doreste clientul este cea corecta. Nu sunt de acord nici cu clientii care insista sa-si vada textul sau conditioneaza de acest lucru prezenta lor in presa si nici cu oamenii de PR care cer cu insistenta textul “pentru aprobarea clientului”. Odata acceptat dialogul cu presa, clientul nu trebuie decat sa fie atent ce spune, sa foloseasca aceasta oportunitate de a spune ce crede, sa priveasca presa ca pe un prieten. Iar daca jurnalistul distorsioneaza informatia sau este de rea-credinta, atunci, da, insistam sa avem un dialog si sa lamurim situatia.

SMARTfinancial.ro: Credeti ca o persoana care lucreaza in PR ar trebui sa comunice continuu cu jurnalistii si dincolo de comunicate de presa si conferinte de presa?

Nora Ionita: Da, evident ca PR-ul inseamna mult mai mult decat comunicate de presa si conferinte de presa. Intrebarea aceasta imi intareste convingerea ca trebuie sa incercam mai mult, noi, oamenii din PR sa ne facem inteleasa menirea. Si da, comunicarea cu jurnalistii ar trebui sa fie mentinuta in afara evenimentelor in care clientii nostri au ceva de comunicat.

SMARTfinancial.ro: Credeti ca PR-ul ar trebui sa fie un departament discret, invizibil pentru consumatorul final, sau sa se manifeste mai aproape de acesta?

Nora Ionita: Pentru consumatorul final, PR-ul trebuie sa fie prezent doar ca efect. Nu cred ca pe cumparatorul de produse Electrolux il intereseaza faptul ca Lowe PR a creat o campanie dedicata valorilor Electrolux, de exemplu.

SMARTfinancial.ro: Cum ar trebui sa se pregateasca cineva care doreste sa lucreze in PR? Ce lucruri conteaza cel mai mult in aceasta meserie si care sunt acele elemente care trebuie evitate?

Nora Ionita: Raspunsul ca la carte ar fi: du-te domnule la scoala, invata teorie, fa practica si dupa aia intri intr-o companie de PR. Realitatea arata ca oameni buni de PR vin din domenii diferite. In final conteaza inclinatia, talentul, ca in orice meserie, de fapt. Si ce am adaugat eu in ultimul timp pe lista calitatilor, sunt cultura generala, care se face incet, din scoala generala (deci cu mult inainte sa stii ce ajungi) si banalul “cei sapte ani de acasa”. Incultura si lipsa de educatia sunt cele mai deranjante realitati. Cu toate celelalte te descurci, daca vrei sa investesti in cineva. Dar sa dai timpul inapoi nu se poate.

SMARTfinancial.ro: Credeti ca eficienta PR-ului intr-o companie ar trebui sa se masoare numai in vizibilitatea in mass-media sau ce alte elemente ar trebui luate in considerare la o eventuala analiza?

Nora Ionita: Eficienta PR-ului depinde de scopul final al clientului: in functie de asta, eficienta poate fi cantarita si evaluata. Este insa extrem gresit sa calculezi eficienta in cm patrati de articole care, mai departe, sunt transformati in bani conform rate-cardurilor publicatiilor respective. Daca ar fi sa accept sa numeri ceva, caci clientul are si el nevoie de acea "accountability", as numara mai degraba cititorii publicatiei si as verifica afinitatea publicului meu tinta la mesajul transmis. Cu alte cuvinte, da, este bine sa stii ca te-au citit cat mai multi oameni, dar conteaza si cine sunt acestia. Practic, calitatea mesajului este data de cat de bine ai tintit in comunicare.

SMARTfinancial.ro: Care sunt cele mai mari satisfactii pe care le ati avut in meseria de "om de PR"?

Nora Ionita: Traiesc din satisfactii: ca sunt parte din cea mai buna echipa de pe piata, cand clientul innoieste contractul, cand acelasi client iti spune: ai facut o treaba excelenta, la finalul fiecarui eveniment de presa (sau nu) cand simt ca a fost bine, ca sa citez micile noastre gimnaste cu declaratia lor de dupa medalia de aur: “important este ca noi ne-am facut treaba”, cand ma intalnesc cu oameni interesanti, cand castigam un pitch, cand facem brainstorminguri si ne vin idei bune.

SMARTfinancial.ro: Cate ore munciti pe saptamana si cam cum arata o zi tipica de lucru?

Nora Ionita: Ziua incepe cam tarziu. Nu a fost intotdeauna asa, dar inca micutul Radu, un an si opt luni, a inteles foarte bine cum trebuie sa ma tina in casa, asa ca "evadarea" de acasa dureza uneori si o ora. In consecinta, recuperez stand seara mai tarziu. Se fac zece ore. Douasprezece. Cand plecam acasa la ora 6.30, cand teoretic se termina programul, ne simtim cu totii vinovati, este un job care nu se termina niciodata, totul e sa stii sa lasi pe maine ce nu mai ai timp sa faci azi.

SMARTfinancial.ro: Aveti timp si pentru viata personala? Cum procedati, delimitati ferm cele doua dimensiuni sau continuati sa va ocupati de partea profesionala si dincolo de programul de lucru?

Nora Ionita: Daca inainte ma confundam cu jobul si asta pentru ca am avut norocul ca intotdeauna sa fac cu placere ceea ce fac (si mai sunt si zodie de om caruia ii place munca, adica Taur), acum, dupa venirea pe lume a lui Radu, am inceput sa le despart: las grijile in cladirea companiei si intru pe usa acasa cat pot de detasata. Iar la serviciu incerc (am zis ca incerc, nu ca si reusesc!) sa vorbesc cat mai putin despre cat de destept este copilul meu. Si de frumos. Si special. Si minunat.

SMARTfinancial.ro: Cat de multa presa cititi / ascultati / vizualizati?

Nora Ionita: Nu citesc presa atat cat as vrea. Citesc pe diagonala ca sa fiu informata si citesc ce ma intereseaza profesional. Si daca imi incape pe mana o revista, o "desfiintez": de la layout, la articole, la titluri, la tipul de hartie, fotografii si caption-ul lor. Este defect profesional, caci ani de zile am lucrat in presa, facand si refacand reviste. Ascult in masina acelasi post de radio. Incerc sa aleg si altceva, dar ma intorc mereu la acelasi. Ma uit cu disperare la Seinfeld. Am prieteni care au deja colectia tuturor episoadelor, deci cand pierd o serie de doua, sun sa aflu ce am pierdut si sa ma asigur ca le voi putea vedea. Si ma mai uit la stiri. Si la cate un film, dar imi zboara mintea.

SMARTfinancial.ro: Continuati sa mai invatati, mai cititi articole si carti de specialitate, mai participati la seminarii de specialitate?

Nora Ionita: Citesc din ce in ce mai putin. Ma bucur sa pot dormi, caci – uite ca iar povestesc de copil – de cand s-a nascut Radu, nu prea mai stiu ce inseamna sa dormi noaptea. Nici ziua. La seminarii ma jur mereu ca o sa particip. De curand a avut loc o manifestare care a avut in centru PR-ul: am promis ca particip si nu am reusit. Data viitoare. In schimb, vineri, acum, nu pot sa scap si nici sa dau inapoi, colegii de la Lowe & Partners m-au invitat sa le facem un training de PR. Asta este un lucru minunat, caci in grupul nostru de companii exista clienti care isi doresc campanii complete, deci "fratii" de la client service trebuie sa inteleaga cat mai limpede ce putem oferi.

SMARTfinancial.ro: Cat de mult se schimba lucrurile in PR de la an la an?

Nora Ionita: Nu stiu daca se schimba lucrurile sau ma schimb eu. Poate ca amandoua, dar nu am un sistem de referinta acum; nu am un punct fix fata de care sa fac masuratori: cred ca am evoluat cu totii: oamenii de PR, oamenii de afaceri, presa.

SMARTfinancial.ro: Aveti modele pe care le-ati urmat sau oameni de afaceri pe care ii admirati in mod deosebit?

Nora Ionita: "Modele" este mult spus. M-a ajutat Dumnezeu si nu mi-a dat ceea ce se cheama invidie sau dorinta de a fi in locul cuiva. Asa ca nu pot spune modele, caci nu copiez pe nimeni, dar ma bucur cand apare cineva care ma inspira, care imi poate arata un alt mod de a gandi sau a vedea lucrurile. M-au inspirat mult invatatoarea mea din clasele primare, profesorul de rusa Eugen Noveanu, Bob Kincey si multumesc aceluiasi Dumnezeu ca nu sunt ca altii (aici nu dau nume, caci nu e frumos). Sotul meu m-a cucerit prin inteligenta, umor si o mare cantitate de informatii de cultura generala: apelez la el pentru orice dubiu legat de: geografie, istorie, literatura, matematica (acuma nu ma considerati snoaba, dar de exemplu ne distram odata incercand sa refacem lista creatorilor de manuale de matematica si fizica din copilaria noastra: Gheba, Olivotto, Petrica si Rusu). Iar balanta in ceea ce fac este mama mea: cand iau o decizie sau ma aflu intr-o situatie, ma intreb ce ar zice mama, ce ar crede si, in functie de asta, stiu unde ma aflu. Nu mai spun ca daca o sun imi da cele mai minunate sfaturi. Simple, clare, usor de urmat.
Am noroc.

SMARTfinancial.ro: Unde va place sa calatoriti si in ce tari in care nu ati fost la momentul actual ati dori sa mergeti?

Nora Ionita: Imi place sa calatoresc. Am fost in Europa destul de mult, voit si calculat. Si n Statele Unite tot mult, cu noroc si necalculat. Mi-ar placea sa vad Japonia. Si Noua Zeelanda.

SMARTfinancial.ro: Cat de importanta este echipa pentru a contoriza in final si succesul personal?

Nora Ionita: Singura care imi da echilibru si siguranta este echipa. Nu pot exista in domeniul asta singura. Iar acum, slava Domnului, sunt parte dintr-o echipa de calitate, profesionista, entuziasta, cu umor, unita. O placere!

SMARTfinancial.ro: Ce ati recomanda unui student, sa termine intai facultatea sau deja sa caute sa se angajeze intr-o companie si sa invete si din experienta? Sunt mai importante studiile sau experienta?

Nora Ionita: Eu una am lucrat in presa din anul al II-lea de facultate si mi-a fost foarte bine. Fiecare stie ce vrea si ce situatia are in momentul espectiv. Este bine sa faci practica mult, ca sa imbini teoria cu realitatea. Si sa intri incet, incet in paine.

SMARTfinancial.ro: Cat de mult compania in care lucrati si intreaga dumneavoastra activitate depinde de computer si de internet?

Nora Ionita: Foarte mult. Dar ce intrebare este asta? De exemplu, pentru ca ideile mele, pe care cu bucurie le astern acum, sa ajunga la dvs. folosesc computerul, apoi emailul accesand Internetul.

SMARTfinancial.ro: Ce anume faceati cu 10 ani in urma, din punct de vedere profesional?

Nora Ionita: Acum zece ani, deci in martie 1997, eram inca la ziarul Ziua, responsabil cu prima si ultima pagina. Iar in septembrie urma sa plec pentru o provocare fantastica la ora aceea pentru mine: Ringier scotea o revista pentru femei, cu un concept romanesc si cu brainstorming romano-elvetian. Avea sa se numeasca Unica si sa prinda radacini adanci.

Interviu realizat de SMARTfinancial.
SMART financial - www.SMARTfinancial.ro
©.


 » Adauga comentariul tau Comentarii 
 
 
» adauga
crorkz matz
W5a53w I really enjoy the blog post.Thanks Again. Much obliged.
crorkservice
vltXvY Say, you got a nice post.Much thanks again. Fantastic.
cheap seo services
1Iv9Uv Great blog.Much thanks again. Want more.
awesome seo
58k8MB Muchos Gracias for your post.Really looking forward to read more. Fantastic.
seo cheap
TM5YRl Thanks again for the blog. Will read on...
check it out
F9WE3z Hey, thanks for the article. Will read on...
seo for cheap
wN5P7o Thanks a lot for the post.Much thanks again. Awesome.
nice site here
M38Z8t Muchos Gracias for your post.Much thanks again. Keep writing.
awesome things!
rdm5ug Thank you for your blog post.Thanks Again. Much obliged.
smashing top seo
bXFW6B Major thankies for the blog post. Want more.
only for 5 dollars
kFfuxM Very informative article. Fantastic.
seo service
AUSEp6 Really appreciate you sharing this blog post.Thanks Again. Keep writing.
Jhun
Due to reading your itrnenet site, I made a decision to create my own , personal. Id never been thinking about keeping a blog until I saw how fun yours was, i quickly was inspired!
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol

Recomanda aceasta pagina 
Daca considerati acest articol interesant il puteti recomanda unui prieten folosind formularul alaturat.
 


Newsletter SMARTfinancial


» reset
TVA
+TVA
» arhiva curs valutar