transport caini, transport catei, transport caini international, transport catei international, transport pisici, transport pisici international, transport animale, transport animale de companie, transport caini anglia, transport caini germania, transport caini olanda, transport caini franta, transport caini belgia, transport caini pret, transport pisici germania, transport pisici anglia, transport animale anglia, transport animale germania, transport caini romania
Curs Valutar -- lei lei

 




A fost lansat Catalogul Persoanelor Fizice Autorizate click aici pentru detalii

ora exacta

avocat Timisoara avocati

cosuri cadou Gourmetgift

Contabilitate Constanta

service frigidere reparatii

Expert Contabil Constanta

Veggy.ro - vegan blog

Servicii curatenie Cluj

Transport caini Anglia

Deblocari usi metalice

Asfaltari Bucuresti

lac de pescuit cluj

Info, blog

reparatie frigidere Bucuresti

Curs Valutar E-ziare.ro


 
Contact & Despre noi
Politica de confidentialitate
SMART financial - © Smart Press
gazduit de www.simpliq.ro


« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol
Adaugat in data de 14-10-2007

Simona Bogdan, PR Manager, Genesys Systems - interviu exclusiv

Simona Bogdan, PR Manager, Genesys Systems - interviu exclusiv

Rubrica Omul din PR prezinta, pe SMARTfinancial, un dialog cu o persoana de succes din domeniul Relatii Publice. Intrebarile sunt standard, aceleasi in fiecare editie, cu accent pe succesul pe plan profesional, dar si pe diverse probleme specifice domeniului.

SMARTfinancial.ro: De ce ati ales domeniul PR si din ce an ati inceput sa lucrati in relatii publice?


Simona Bogdan: Totul a pornit din intamplare. Stiu ca poate suna a cliseu, dar interesul meu nu a fost niciodata PR-ul si mai degraba eram atrasa de Advertising. Am luat contact cu acest domeniu in anul 2000, ca Asistent intr-o firma de Relatii Publice si organizare de evenimente.

SMARTfinancial.ro: Cum vi se pare transformarea jobului de "om de PR" in Romania in ultimii ani, in contextul profesionalizarii mediului de afaceri?

Simona Bogdan: Mai sunt multe de facut, mai sunt multi oameni de format, in adevaratul sens al relatiilor publice, nu doar scrierea de comunicate de presa sau organizarea unui eveniment cu presa. Piata se maturizeaza, intr-adevar, nevoile companiilor cresc tot mai mult si tot mai multe companii devin din ce in ce mai constiente de "puterea" relatiilor publice si acest lucru nu poate decat sa bucure specialistii din relatii publice.



SMARTfinancial.ro: Desi domeniul PR si domeniul mass-media sunt tangente, intre persoanele care lucreaza in aceste doua domenii exista uneori nemultumiri la nivelul relatiei de colaborare. Cum vedeti ca ar trebui sa fie aceasta relatie si cum lucrati in general cu mass-media?


Simona Bogdan: Cred ca succesul relatiei consta intr-o comunicare directa si permanenta. Daca PR-ul contacteaza omul de presa numai cand are nevoie, atunci nu se poate considera o "relatie", ci mai degraba o fortare de a comunica la nevoie, lucru care evident nu va functiona pe termen lung. Incerc pe cat posibil si pe cat imi permit proiectele, sa mentin o comunicare permanenta cu mass-media, chiar si in lipsa proiectelor. De multe ori, impreuna cu acestia am gasit subiecte interesante de colaborare, care ulterior s-au si concretizat.

SMARTfinancial.ro: Credeti ca o persoana care lucreaza in PR ar trebui sa comunice continuu cu jurnalistii, si dincolo de comunicate de presa si conferinte de presa?


Simona Bogdan: Absolut, si ei pot fi o sursa de inspiratie in multe dintre proiectele viitoare, sunt multi jurnalisti extrem de creativi in domeniu, iar un ochi obiectiv asupra imaginii companiei pe care o reprezinta omul de PR respectiv este mereu binevenit.

SMARTfinancial.ro: Multe persoane considera ca PR-ul inseamna numai relatii cu media, iar companiile de PR contrazic in general acest lucru. Ce altceva mai trebuie sa faca un om din PR, chiar dincolo de lucrul cel mai vizibil - relatia cu presa?


Simona Bogdan: Exista intr-adevar multe persoane care gandesc asa. Din pacate, acest lucru se datoreaza si lipsei educatiei in domeniu. Un plan de PR complex, pe termen lung, implicand toate mediile de comunicare moderne, nu numai presa clasica, este unul dintre cele mai importante proiecte in companie. Pe marginea acestui plan, se dezvolta imaginea companiei, se promoveaza brandul sau chiar produsele comercializate sau produse de aceasta. Evenimentele sunt un alt punct important al omului de PR, organizarea acestora variind de la domeniu la domeniu, dar intotdeauna trebuind sa fie deosebite, cu spirit creator si inovativ.

SMARTfinancial.ro: Credeti ca PR-ul ar trebui sa fie un departament discret, invizibil pentru consumatorul final sau sa se manifeste mai aproape de acesta?


Simona Bogdan: PR-ul nu trebuie niciodata sa fie invizibil, in nicio companie. Chit ca este departament distinct sau integrat in departamentul de marketing, uneltele de PR nu trebuie sa fie niciodata ignorate, ba mai mult, ar trebui folosite cat mai des cu putinta si mai ales in relatia cu consumatorul final.

SMARTfinancial.ro: Cum ar trebui sa se pregateasca cineva care doreste sa lucreze in PR? Ce lucruri conteaza cel mai mult in aceasta meserie si care sunt acele elemente care trebuie evitate?

Simona Bogdan: Relatia cu oamenii este foarte importanta. Un "must-have" al oamenilor de PR este asadar o buna relatie inter-umana, sa aibe interese in multe domenii, sa fie tot timpul in pas cu ce se intampla nou in zona de business, dar si cu noile medii de comunicare care se dezvolta de la an la an. Trebuie evitate anumite practici precum indisponibilitatea prelungita in a fi contactat de jurnalisti, pasivitatea in raspunderea la anumite taskuri, intarzierile prelungite in comunicare, mai ales in situatiile de criza.


SMARTfinancial.ro: Credeti ca eficienta PR-ului intr-o companie ar trebui sa se masoare numai in vizibilitatea in mass-media sau ce alte elemente ar trebui luate in considerare la o eventuala analiza?

Simona Bogdan: Desi efectele PR-ului se vad intr-un timp mai lung si sunt mai greu de cuantificat, o analiza trebuie sa contina si vizibilitatea in mass-media, lead-urile obtinute din urma campaniilor de PR, precum si cresterea in imagine pe care o companie o va avea dupa programele de PR din planul de PR de care am vorbit mai devreme.

SMARTfinancial.ro: Care sunt cele mai mari satisfactii pe care le-ati avut in meseria de "om de PR"?

Simona Bogdan: Am dat nastere unor proiecte care s-au concretizat si "cresc" frumos, organizarea unor evenimente cu peste 100 de persoane importante si altele.

SMARTfinancial.ro: Cate ore munciti pe saptamana si cam cum arata o zi tipica de lucru?


Simona Bogdan: In principiu 45-50 de ore, dar in functie de proiectele specifice se poate si mai mult. Ziua o incep in jurul orei 8-8,30 cu verificatul mesajelor si planificare agendei de lucru pentru ziua respectiva. Daca este luni, fac si un rezumat al actiunilor din saptamana viitoare, vad restantele si le reprogramez. In general, in fiecare zi imi aloc timp pentru monitorizarea presei, pentru intalnirile formale cu celelalte departamente cu care colaborez, sales si pre-sales, sau chiar pentru intalnirile cu diversi colaboratori din mass-media.

SMARTfinancial.ro: Aveti timp si pentru viata personala? Cum procedati, delimitati ferm cele doua dimensiuni sau continuati sa va ocupati de partea profesionala si dincolo de programul de lucru?

Simona Bogdan: In general incerc sa-mi respect programul de munca si sa nu stau mult peste program. Astfel, am timp si de alte lucruri care ma pasioneaza. Mai sunt si weekenduri de lucru, dar se intampla mai rar.

SMARTfinancial.ro: Cat de multa presa cititi / ascultati / vizualizati?


Simona Bogdan: Zilnic, minim o ora o petrec cu analiza si monitorizarea presei.

SMARTfinancial.ro: Continuati sa mai invatati, mai cititi articole si carti de specialitate, mai participati la seminarii de specialitate?


Simona Bogdan: Da, in masura in care aceste evenimente acopera arii din domeniu cu care nu ma intalnesc frecvent in viata de zi cu zi. De exemplu comunicarea de criza. Cartile de specialitate si revistele sunt in permanenta pe biroul meu si reprezinta o lectura frecventa in weekendurile petrecute in Bucuresti.

SMARTfinancial.ro: Cat de mult se schimba lucrurile in PR de la an la an?

Simona Bogdan: Se schimba in sensul ca se constientizeaza mai mult importanta acestei industrii. Inca din facultate, exista acum posibilitatea specializarii in PR, ceea ce inseamna mai multi specialisti, mai bine pregatiti. Lucrurile se schimba, si in bine.

SMARTfinancial.ro: Aveti modele pe care le-ati urmat sau oameni de afaceri pe care ii admirati in mod deosebit?


Simona Bogdan: Oamenii care si-au facut o cariera de ani de zile, pe munca lor, pe meritul lor, sunt mereu de admirat. Nu ma ghidez dupa un model anume de viata, dar tin mereu cont de sfaturile specialistilor, ma informez constant despre ceea ce este nou, vad care sunt prognozele profesionistilor in PR, atat din Romania cat si international.

SMARTfinancial.ro: Unde va place sa calatoriti si in ce tari in care nu ati fost la momentul actual ati dori sa mergeti?


Simona Bogdan: Calatoria in place la modul general, imi doresc sa vad cat mai multe locuri, in masura in care timpul mi-o permite. Mi-ar place in special sa ajung sa vizitez Japonia, este o tara care ma fascineaza de mica, de care am auzit numai lucruri la superlativ si chiar cred ca este o experienta unica in viata.

SMARTfinancial.ro: Cat de importanta este echipa pentru a contoriza in final si succesul personal?


Simona Bogdan: Echipa este 99% din succes. Fara suportul si aportul echipei nu se pot realiza decat lucruri marunte, punctuale si pe termen scurt. Pentru adevaratul succes al unei campanii, de exemplu, echipa este cea care motiveaza, toti oamenii sunt importanti, de la cei care fac follow-up si pana la "creierul" campaniei. Toti avem particica noastra de responsabilitate si succesul se imparte la fel.

SMARTfinancial.ro: Ce ati recomanda unui student, sa termine intai facultatea sau deja sa caute sa se angajeze intr-o companie si sa invete si din experienta? Sunt mai importante studiile sau experienta?


Simona Bogdan: Le recomand sa incerce sa le combine pe amandoua. Atat experienta practica cat si teoria sunt extrem de importante si a invata si a pune in practica ce inveti, in acelasi timp, iti da o idee mai clara despre unele concepte care pot parea greoaie uneori.

SMARTfinancial.ro: Cat de mult compania in care lucrati si intreaga dumneavoastra activitate depinde de computer si de internet?


Simona Bogdan: 100%, avand in vedere ca activez in domeniul IT; cu siguranta tehnologia de astazi ma influenteaza extrem de mult. De asemenea, toate mediile de comunicare si mijloacele de comunicare moderna imi fac viata mult mai usoara, putand fi in contact cu oricine, oricand, din orice locatie.

SMARTfinancial.ro: Ce anume faceati cu 10 ani in urma, din punct de vedere profesional?

Simona Bogdan: Inca eram la stadiul de explorare a posibilitatilor pentru a-mi construi o cariera viitoare. Sunt convinsa ca am facut o alegere corecta, acum nu ma vad facand altceva decat PR si activitati corespondente PR-ului.

 

Interviu realizat de SMARTfinancial.
SMART financial - www.SMARTfinancial.ro
©

.


« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol

Recomanda aceasta pagina 
Daca considerati acest articol interesant il puteti recomanda unui prieten folosind formularul alaturat.
 


Newsletter SMARTfinancial


» reset
TVA
+TVA
» arhiva curs valutar