transport caini, transport catei, transport caini international, transport catei international, transport pisici, transport pisici international, transport animale, transport animale de companie, transport caini anglia, transport caini germania, transport caini olanda, transport caini franta, transport caini belgia, transport caini pret, transport pisici germania, transport pisici anglia, transport animale anglia, transport animale germania, transport caini romania
Curs Valutar -- lei lei

 




A fost lansat Catalogul Persoanelor Fizice Autorizate click aici pentru detalii

ora exacta

avocat Timisoara avocati

cosuri cadou Gourmetgift

Contabilitate Constanta

service frigidere reparatii

Expert Contabil Constanta

Veggy.ro - vegan blog

Servicii curatenie Cluj

Transport caini Anglia

Deblocari usi metalice

Asfaltari Bucuresti

lac de pescuit cluj

Info, blog

reparatie frigidere Bucuresti

Curs Valutar E-ziare.ro


 
Contact & Despre noi
Politica de confidentialitate
SMART financial - © Smart Press
gazduit de www.simpliq.ro


« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol
Adaugat in data de 24-06-2007

Thomas Achelis - Achelis & Partner, interviu exclusiv

Thomas Achelis - Achelis & Partner, interviu exclusiv

Rubrica Omul din PR prezinta, pe SMARTfinancial, un dialog cu o persoana de succes din domeniul Relatii Publice. Intrebarile sunt standard, aceleasi in fiecare editie, cu accent pe succesul pe plan profesional, dar si pe diverse probleme specifice domeniului.

SMARTfinancial.ro: De ce ati ales domeniul PR si din ce an ati inceput sa lucrati in relatii publice?

Thomas Achelis: Pentru ca este cea mai fascinanta profesie din lume. Dar relatiile publice nu inseama doar o profesie, pentru mine reprezinta o misiune si o vocatie. Incerc sa-mi indeplinesc propriile mele standarde in acest domeniu inca de la varsta de 14 ani. Fiind un jocheu de succes, am preluat responsabilitatea de a comunica rezultatele noastre si anumite comentarii din turneele noastre pentru media locala din orasul meu. Dar in acel moment nu am numit aceste activitati de PR.

SMARTfinancial.

ro: Cum vi se pare transformarea jobului de "om de PR" in Romania in ultimii ani, in contextul profesionalizarii mediului de afaceri?

Thomas Achelis: Daca inteleg prin aceasta intrebare o evolutie a profesiei de PRist in Romania, nu pot oferi decat raspunsuri pozitive. Sunt cofondator al Asociatiei Romane a Profesionistilor in Relatii Publice (ARRP) din 1995 si am avut privilegiul de a urmari dezvoltarea uimitoare a profesiei in ultimii 12 ani. In ziua de azi, acest domeniu este dezvoltat la nivel inalt si clientii din Romania pot gasi aceleasi servicii de PR aici ca si in restul lumii, poate ca nu in orice colt din tara, dar le pot gasi cu siguranta. Ca presedinte al Forum for International Communications si initiator al competitiei Romanian PR Award, pot observa in fiecare an o imbunatatire a calitatii diferitelor campanii.

SMARTfinancial.ro: Desi domeniul PR si domeniul mass-media sunt tangente, intre persoanele care lucreaza in aceste doua domenii exista uneori nemultumiri la nivelul relatiei de colaborare. Cum vedeti ca ar trebui sa fie aceasta relatie si cum lucrati in general cu mass-media?

Thomas Achelis: Orice specialist in PR are nevoie de mass-media, sau mai bine zis, de jurnalisti. Si, ca sa fiu sincer, jurnalistii au nevoie in aceeasi masura de PRisti (un cuvant romanesc foarte dragut) calificati. Ambii sunt garanti ai libertatii presei, unul dintre cele mai importante bunuri ale democratiei. Relatii bune si respectabile intre cele doua profesii reprezinta fundamental sucessului nostru. Ca fost jurnalist, imi este mai usor sa inteleg nevoile unui jurnalist si stiu cat de dificila si stresanta poate fi aceasta meserie. Asadar, eu colaborez cu jurnalistii la cel mai inalt nivel. Insa, onestitatea reprezinta pentru mine de asemenea, si un comportament etic. Tocmai din acest motiv nu accept niciodata sa platesc editorii pentru a obtine o acoperire in media foarte buna - chiar daca uneori, clientii imi cer sa fac acest lucru.

SMARTfinancial.ro: Credeti ca o persoana care lucreaza in PR ar trebui sa comunice continuu cu jurnalistii, si dincolo de comunicate de presa si conferinte de presa?

Thomas Achelis: Da. Un om de PR competent ar trebui sa mentina o relatie permanenta cu jurnalistii. Altfel, nu poti consolida o cooperare de incredere. Aceste contacte sunt indispensabile.

SMARTfinancial.ro: Multe persoane considera ca PR-ul inseamna numai relatii cu media, iar companiile de PR contrazic in general acest lucru. Ce altceva mai trebuie sa faca un om din PR, chiar dincolo de lucrul cel mai vizibil - relatia cu presa?

Thomas Achelis: Cand mi-am inceput cariera in PR, nu am avut altceva decat relatii cu presa. Dar acest lucru s-a intamplat acum mai bine de 40 de ani. In ziua de azi, meseria de PRist s-a dezvoltat. Daca sunteti de acord ca Relatiile Publice reprezinta un fel de organizare constienta (management) a comunicarii, atat la nivel intern, cat si extern, atunci veti intelge ca acest domeniu de activitate este mult mai extins decat inainte.

Comunicarea interna care motiveaza angajatii, team building-ul, comunicarea de imagine, comunicarea de criza si managementul de criza, problemele legate de management, Corporate Social Responsibility (CSR), Public Affairs, Lobbying, si multe alte activitati fac parte din domeniul Relatiilor Publice. Asadar, PR inseamna mai mult decat o relatie cu presa, reprezinta si o importanta functie in management.

SMARTfinancial.ro: Credeti ca PR-ul ar trebui sa fie un departament discret, invizibil pentru consumatorul final, sau sa se manifeste mai aproape de acesta?

Thomas Achelis: Sunt mereu impotriva unor actiuni invizibile sau in "intuneric" atat timp cat acestea inseamna o lipsa de transparenta. In conditiile in care noi, PRistii, ne consideram un liant al nevoilor care converg de la consummator catre companii sau ne vedem un fel de "sufleori" pentru clientii nostri, as fi de acord cu aceasta discretie a Relatiilor Publice. Profesionistii de PR ar trebui sa stea in spate. O sa citez aici sloganul Romanian PR Award, oamenii de PR n-au sansa o singura data pe an sa fie in lumina reflectoarelor, in timpul galei de premiere, in noiembrie.

SMARTfinancial.ro: Cum ar trebui sa se pregateasca cineva care doreste sa lucreze in PR? Ce lucruri conteaza cel mai mult in aceasta meserie si care sunt acele elemente care trebuie evitate?

Thomas Achelis: Trebuie sa iubesti comunicarea. Chiar daca ai nevoie de un background teoretic, este mult mai important sa aduni experiente practice. PR este o profesie suta la suta practica. Tocmai de aceea, le recomand tuturor tinerilor care vor o cariera in PR sa sa duca in practica atat in agentii, cat si in companii sau organizatii. Cei carora le place o zi cu opt ore de munca, cu mult timp liber, discoteci si vacante, nu sunt potriviti pentru meseria de PRist. Poate ca este dificil sa gasesti un loc de practica in acest domeniu. Dar noi, avem in Romania, Public Relations Junior Award, prin care multi participanti obtin oportunitatea pentru un internship, iar multi dintre acesti studenti vor transforma acesta stagiu de practica intr-o slujba permanenta.

SMARTfinancial.ro: Credeti ca eficienta PR-ului intr-o companie ar trebui sa se masoare numai in vizibilitatea in mass-media sau ce alte elemente ar trebui luate in considerare la o eventuala analiza?

Thomas Achelis: Multi factori sunt mai importanti. O atmosfera buna de lucru, angajati motivati etc. ca un rezultat al unei comunicari interne de success, demonstreaza o calitate mai buna a activiatii de PR in companie. O imagine pozitiva a companiei este bazata in mod normal pe o comunicare de success. Aceasta poate fi in relatie cu acoperirea in media, dar nu in mod exclusiv. Uneori, in cazuri de criza, calitatea evaluarii Relatiilor Publice este stransa legata de "a nu fi" mentionat in presa…

SMARTfinancial.ro: Care sunt cele mai mari satisfactii pe care le-ati avut in meseria de "om de PR"?

Thomas Achelis: Fara nicio indoiala este faptul ca am sansa de a-mi asista colegii in multe tari din Europa Centrala si de Est dupa demolarea cortine de fier, pentru a dezvolta structuri serioase de PR. Profesia mea mi-a oferit oportunitatea de a veni in Romania si sa aflu despre caracteristicile minunate, oamenii inteligenti si frumusetiile acestei tari. Multumita profesiei mele am calatorit in mai mult de 100 de tari din toata lumea si am intalnit oameni importanti din politica, cultura, sport etc. Din nou o spun: este cea mai fascinanta profesie.

SMARTfinancial.ro: Cate ore munciti pe saptamana si cam cum arata o zi tipica de lucru?

Thomas Achelis: Colegii ma numesc "workaholic", chiar daca nu sunt sigur ca e adevarat. In mod normal, imi incep ziua la 7 dimineata si nu ma opresc niciodata inainte de ora 23. PR-ul este viata mea. Pe de alta parte, nu exista o zi tipica de munca. Fiecare zi este diferita, dar din ce in ce mai multa munca trebuie facuta in fata notebook-ului meu.

SMARTfinancial.ro: Aveti timp si pentru viata personala? Cum procedati, delimitati ferm cele doua dimensiuni sau continuati sa va ocupati de partea profesionala si dincolo de programul de lucru?

Thomas Achelis: Meseria este viata mea! Intotdeauna mi-am implicat familia in viata mea profesionala. Pe de alta parte, cei mai buni prieteni ai mei sunt in acelasi domeniu. Din pacate, mi-am dat seama ca le este foarte greu oamenilor "normali" sa inteleaga modul in care noi, PRistii, lucram. Multi oameni din jurul meu nu inteleg ca eu calatoresc in Europa si in toata lumea si ca am prieteni in Statele Unite ale Americii, in China, Franta, Scotia, Ucraina, Rusia, Ungaria si in multe alte tari. Aceasta este viata mea in business si in timpul liber.

SMARTfinancial.ro: Cat de multa presa cititi / ascultati / vizualizati?

Thomas Achelis: Nu suficient de mult timp, dar in unele domenii speciale, urmaresc presa cu atentie. Totusi, uneori citesc doar decupajele de la departamentul de monitorizare.

SMARTfinancial.ro: Continuati sa mai invatati, mai cititi articole si carti de specialitate, mai participati la seminarii de specialitate?

Thomas Achelis: Cartile sunt importante si am o biblioteca imensa cu carti de PR. Cativa dintre autorii lor imi sunt chiar prieteni. Dar, dupa cum am mentionat, PR este o profesie practica. Asadar, invat foarte mult practicand-o. De mai bine de zece ani, eu impreuna cu echipa mea organizam traininguri in PR. Cel mai important pentru mine este sa citesc sute de campanii de PR in fiecare an, fiind un membru al juriului pentru Romanian Public Relations Award, pentru Golden World Award of IPRA, dar si in alte competitii nationale de PR. Daca cititi campanii de PR de success puteti invata foarte multe.

SMARTfinancial.ro: Cat de mult se schimba lucrurile in PR de la an la an?

Thomas Achelis: Nu as spune ca se schimba de la an la an, ci mai degraba de la deceniu la deceniu. Uitati-va la utlimii 20 de ani, multe lucruri s-au schimbat. PRul joaca un rol foarte important in politica, din pacate si in razboaie, unde PR (poate fi oare numit PR?) este folosit ca o unealta strategica. Un singur lucru va ramane pentru totdeauna: Relatiile Publice reprezinta incercarea de a obtine increderea publicului. Sinceritatea, increderea, comportamenul etic reprezinta fundamental PR-ului. Daca toate acestea nu vor mai conta la un moment dat in viitor, atunci imi voi inceta indata activitatea in aceasta profesie.

SMARTfinancial.ro: Aveti modele pe care le-ati urmat sau oameni de afaceri pe care ii admirati in mod deosebit?

Thomas Achelis: Da, admir o multime de oameni, dar nu doar oameni din business. Pentru mine, una dintre cele mai fascinante personalitati, un comunicator al secolului 20, este Michail Gorbatschow, pe care l-am intalnit la Moscova, acum cativa ani. Fundamentul pacifist al revolutiilor din majoritatea tarilor din regiunea fost socialista au fost Perestroika si Glasnost ale sale. Acestea doua au aceleasi radacini cu PR-ul. Un alt om pe care il apreciez si care, de asemeni, nu provine din domeniul business, este Dalai Lama. Modul lui de a folosi comunicarea pentru a-i face pe oameni fericiti este exemplar.

SMARTfinancial.ro: Unde va place sa calatoriti si in ce tari in care nu ati fost la momentul actual ati dori sa mergeti?

Thomas Achelis: As vrea sa vizitez Republica Moldova si Albania, singurele tari din Europa unde nu am fost pana acum. Totusi, pentru mine nu tarile sunt importante, ci oamenii. Este intotdeauna o fericire uimitoare sa intalnesc oameni noi si sa descopar mentalitati similare.

SMARTfinancial.ro: Cat de importanta este echipa pentru a contoriza in final si succesul personal?

Thomas Achelis: PR este o meserie tipica de echipa. Nu poti obtine niciun rezultat fara munca in echipa. Vei pierde daca vei lupta de unul singur. Asadar, orice succes este un succes al echipei.

SMARTfinancial.ro: Ce ati recomanda unui student, sa termine intai facultatea sau deja sa caute sa se angajeze intr-o companie si sa invete si din experienta? Sunt mai importante studiile sau experienta?

Thomas Achelis: Experienta provenita din practica este cea mai importanta. Pe de alta parte, este nevoie si de un fundament teoretic. O diploma academica este indispensabila in profesia noastra, dar asta nu se limiteaza la studierea comunicarii sau a relatiilor publice. Cunosc o multime de specialisti in PR excelenti, chiar si in Romania, care au o educatie din cu totul alt domeniu. Un teolog poate fi un excelent comunicator cu un nivel inalt de credibilitate, poate ca intr-o organizatie de confesare. Un doctor poate fi un comunicator remarcabil intr-o companie de farmaceutice. Intrucat PRul este o functie manageriala, noi, PRistii trebuie sa consultam conducerea in vederea luarii deciziilor strategice. Cunosc doar cativa manageri de top care ar accepta o persoana drept consultant fara nicio diploma academica.

SMARTfinancial.ro: Cat de mult compania in care lucrati si intreaga dumneavoastra activitate depinde de computer si de internet?

Thomas Achelis: Compania noastra si echipa noastra se bazeaza pe mintea lor, pe cunostiintele si experienta lor, pe ideile, creativitatea si motivatiile lor. Cred ca am fi capabili sa facem campanii de PR excelente si fara computer si internet. Dar aceste unelte electronice usureaza munca noastra. Lucram multe ore pe zi la laptop-urile noastre si sutem conectati la internet pentru foarte multe ore, dupa cum se intampla in aproape toate profesiile.

SMARTfinancial.ro: Ce anume faceati cu 10 ani in urma, din punct de vedere profesional?

Thomas Achelis: In principiu, nimic altceva, doar ca tehnicile mele profesionale nu erau la fel de dezvoltate ca in ziua de azi. Mi-am inceput activitatea in Romania acum 12 ani, cand eram presedintele Confederatiei Europene de Relatii Publice si aveam agentia in Germania. Acest lucru nu s-a schimbat intre timp. Sper ca si peste zece ani, o sa pot oferi acelasi raspuns - ca am incercat mereu sa fiu un bun PRist si sa ma ridic la propriile mele standarde.

 

Interviu realizat de SMARTfinancial.
SMART financial - www.SMARTfinancial.ro
©

.


« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol

Recomanda aceasta pagina 
Daca considerati acest articol interesant il puteti recomanda unui prieten folosind formularul alaturat.
 


Newsletter SMARTfinancial


» reset
TVA
+TVA
» arhiva curs valutar