Cresteri ale vanzarilor si ale profitului pentru Mazda in anul fiscal 2013

Mazda Motor Corporation rămâne pe un trend pozitiv după cel de-al treilea trimestru al anului fiscal care se termină la 31 martie 2014. Constructorul japonez a înregistrat creşteri în toate categoriile cheie în ultimele nouă luni. Divizia europeană a avut o contribuţie solidă, încheind anul 2013 cu cel mai bun trimestru în ceea ce priveşte vânzările de autovehicule.

Profitul operaţional la nivel global a fost de 947 milioane euro, crescând semnificativ în perioada aprilie-decembrie 2013. Profitul net a crescut cu peste 200%, la 583 milioane euro, în timp veniturile la nivel global au atins 14,7 miliarde euro, o majorare de 26% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2012.

Mazda a vândut 953.000 de autovehicule în ultimele 9 luni, reprezentând o creştere de 7% comparativ cu anul trecut. Europa a contribuit cu 109.000 autovehicule, o majorare de 27%, dintre care 35.000 în trimestrul trei, reprezentând o creştere de 41% de la un an la altul. Mazda a terminat anul calendaristic într-o notă pozitivă, pe o piaţă europeană care s-a contractat pentru cel de-al şaselea an consecutiv.

Cererea pentru autovehiculele Mazda din ultima generaţie a fost puternică. Cu o combinaţie între tehnologia neconvenţională SKYACTIV şi designul premiat KODO – Sufletul mişcării, Mazda CX-5 şi Mazda6 au susţinut revenirea continuă a companiei. Acestor modele li s-a alăturat noua Mazda3, care se vinde bine după lansarea în Europa. Ultima generaţie a celui mai bine vândut model al companiei – Mazda3 – va continua să contribuie la creştere, având în vedere că introducerea ei pe piaţă la nivel global va continua în lunile următoare. De asemenea, primele semne de revenire a pieţei europene apărute spre sfârşitul lui 2013 vor avea un impact pozitiv şi asupra Mazda. Pe partea de aprovizionare, capacitatea de producţie a crescut luna trecută, odată cu intrarea în funcţiune a noi fabrici Mazda din Mexic.

În acest context optimist, Mazda a majorat din nou previziunile referitoare la profitul pentru întregul an fiscal. Compania a crescut previziunile privind profitul operaţional la 1,35 miliarde euro, iar cele privind profitul net la 827 milioane euro. Aceste cifre reprezintă o îmbunătăţire semnificativă comparativ cu rezultatele anului anterior. În ceea ce priveşte vânzările, Mazda aşteaptă un volum global pe întregul an de 1,325 milioane de autovehicule, dintre care 160.000 în Europa.