80% dintre romani se documenteaza online inainte de a cumpara un pachet turistic

SEO monitor, unul dintre principalii jucători de pe piata de promovare pe motoarele de căutare, a realizat o analiză privind comportamentul de consum online al pachetelor si serviciilor turistice. Conform analizei, 80% dintre românii care achizitionează pachete de vacantă aleg să se documenteze mai întai online privind ofertele agentiilor.

Produsele si serviciile turistice sunt atât de căutate online în România, încat doar 1% dintre cumpărători se intereseaza doar offline de pachetele promovate de agentii, în timp ce 80% dintre români aleg să caute pe internet destinatii, oferte de pachete si servicii, păreri ale utilizatorilor etc.

“Principala sursă de informare online pentru cei care caută oferte de vacantă este motorul de căutare Google. Din analizele SEO monitor, am dedus o tipologie de comportament de cumpărare în online; s-a observat că prima dată, căutările se fac în scop de cercetare, pe cuvinte si expresii generale, cum ar fi: ”vacantă Grecia”, ”vacantă Turcia”, ”ofertă vacantă 2013” etc. Utilizatorii verifică rezultatele afisate de Google, iar când sunt pregătiti pentru achizitie, caută pe acelasi motor rezultate specifice, prin căutări ce pot include destinatia dorită, numele hotelului, perioada, pretul etc.”, declară Cosmin Negrescu, CEO, SEO monitor.

În privinta achizitiei pachetelor, tendintele ne arată că plata online va fi solutia din ce în ce mai abordată de români. Cercetările recente arată că momentan 42% dintre pachetele turistice cumpărate în România sunt cumpărate online, tendinta fiind de crestere.

“Din punct de vedere al optimizării pe motoarele de căutare – Google, agentiile turistice pot avea foarte mult de câstigat dacă se pozitionează corect si îsi promovează din timp serviciile.


Consumatorii stiu deja foarte bine că piata este foarte competitivă, acesta fiind poate si unul dintre principalele motive pentru care 80% aleg să caute pe Google înainte de a cumpăra: să compare, să verifice etc. De aceea, o agentie cu un pachet de servicii foarte competitiv, poate avea de pierdut în sezon dacă nu are oferta destul de vizibilă pe Google”, a continuat Cosmin Negrescu.


SEO monitor reprezintă una dintre cele mai eficiente solutii de promovare pe motoarele de căutare (n.b. SEO; Search Engine Optimization) pentru afacerile din România, un serviciu revolutionar si o platformă ce permite companiilor să se afirme în piata din online si să genereze noi oportunităti de afaceri.