Pensiunea ATRA Doftana - turismul de business asigura constanta afacerii in industria ospitalitatii

Din totalul oaspetilor, Pensiunea ATRA Doftana inregistreaza un prag de peste 40% generat de turismul de business.

In conditiile in care industria ospitalitatii este sever afectata de sezonalitate prin insasi definitia sa, o componenta importanta in mentinerea unei activitatii constante o reprezinta turismul corporate sau de afaceri. Mult mai putin influentat de conditiile atmosferice, mai putin pretentios la perioada de week-end, turismul de business are o singura cerinta obligatorie: calitatea.

Chiar daca studiile de profil (incluzand statisticile ANAT pe 2011) nu releva o pondere de importanta majora pentru turismul de afaceri, agentiile si operatorii de turism – in special pe segmentul premium – confirma importanta acestuia.

“In turism, beneficiarul implicit este intotdeauna omul, indiferent de motivul sejurului. De aceea, este complicat de facut o segmentare drastica a clientilor. Chiar si asa, incurajarea turismului corporate este o componenta esentiala a strategiei noastre, pentru ca acesta ne confera o constanta necesara in orice tip business. Turismul corporate are un grad de variabilitate mult mai mic: aproape ca nu este sensibil la sezonul de vara, nu se leaga de sarbatorile majore (Craciun, Paste etc) si cu siguranta este mai putin pretentios cu perioada de week-end. Aceste diferente determina o completare naturala si productiva a celor doua categorii importante de turisti,” afirma Emil Munteanu Managing Partner, ATRA Doftana.

In 2012, din totalul turistilor veniti la ATRA, 42% a fost reprezentat de turismul corporate si 58% de turismul individual. Pentru o consolidare a constantei activitatii, ATRA si-a propus ca in 2013 sa creasca procentul de turism corporate pana la 50%, prin incurajarea tarifara a clientilor din acest segment si oferirea unor facilitati suplimentare specifice evenimentelor de tip team-buidling, management meeting etc.

“Pe durata sezonului estival avem un procent foarte bun de ocupare, de aceea ne-am propus sa ne concentram atentia pe extrasezon si modalitatile de a creste gradul de ocupare in aceste perioade. Implicit am ajuns la turismul corporate,” declara Emil Munteanu Managing Partner, ATRA Doftana.

In afara coordonatei de constanta, turismul corporate mai are un avantaj important: in vreme ce consumul mediu/turist/zi ajunge la 340 RON, in cazul turistilor veniti cu scop sau interes de serviciu/afaceri, acest consum mediu se ridica la 465 RON, respectiv cu 37% peste consumul mediu al turistului individual, conform statisticilor ANAT.