Grupul Hornbach - afaceri in crestere cu 6,1% in T1, 2016

Grupul Hornbach (concernul Hornbach Holding AG & Co. KgaA) a avut un început plin de succes în exercitiul financiar 2016/2017, cu toate că prima perioadă din primăvară nu a fost foarte caldă si încurajatoare pentru proiectele de bricolaj. Astfel, cifra de afaceri a concernului a crescut, în primele trei luni (de la 1 martie până la 31 mai 2016), cu 6,1%, ajungând la 1.116 milioane euro. În acelasi timp, rezultatul operational consolidat (EBIT) al grupului a atins o valoare de 76,5 milioane euro, situându-se la nivelul anului precedent. În acest fel, odată cu atingerea acestor cifre, prognosticul privind cifra de afaceri si profitul pentru întregul an 2016/2017 a fost confirmat.

În cel mai mare sub-concern operativ, Hornbach Baumarkt AG, cifra de afaceri a depăsit pentru prima dată pragul de un miliard de euro. Astfel, la un avans de 6,4% s-a obtinut o cifră de afaceri de 1.058,9 milioane euro (comparativ cu perioada similară din anul financiar precedent, când s-a raportat o cifră de 995,2 milioane euro).

„Pe fondul unor variatii partial extreme ale conditiilor meteorologice care, în multe regiuni, influentează negativ realizarea proiectelor de constructie si renovare, cresterea obtinută este îmbucurătoare“, a declarat Directorul Financiar al companiei, Roland Pelka.

Acesta a subliniat că în perioada analizată au fost inaugurate două magazine cu suprafete mari în Innsbruck (Austria) si Praga (Cehia), si, în acelasi timp, a fost închis un magazin de mici dimensiuni Mannheim. Raportat la suprafată – adică fără a lua în calcul magazinele nou deschise sau pe cele închise în ultimele douăsprezece luni – precum si raportat la efectele variatiei cursului de schimb valutar, cifra de afaceri a concernului a crescut în primele trei luni cu 4,4%, incluzând efectele de curs valutar al tărilor non-euro, cu 4,0%.

În prezent, concernul Hornbach Baumarkt AG operează 154 magazine de materiale de constructii si grădinărit în nouă tări europene. Cifra de afaceri netă ale celor 98 filiale Hornbach din Germania a crescut în primul trimestru cu 2,8%, ajungând la 591,9 milioane euro (în anul precedent situându-se la 575,7 milioane euro). Raportat la suprafată, cifra de afaceri a crescut cu 2,7%. Astfel, conform datelor proprii, Hornbach a avut o dezvoltare semnificativ mai bună decât media din industrie, în timp ce cota de piată a crescut (2015 - 11,0 %).

În afara Germaniei, cifra de afaceri a concernului Hornbach a evoluat pozitiv în primul trimestru din anul financiar 2016/2017, urmând tendinta pozitivă din ultimele două exercitii financiare. Astfel, incluzând magazinele nou deschise, cifrele de afaceri în restul Europei, unde au fost incluse activitătile DIY din cele opt tări din afara Germaniei, au crescut cu 11,3%, ajungând la 467,0 milioane euro (în anul precedent: 419,6 milioane euro). De asemenea, cota celorlalte tări la cifra de afaceri a sub-concernului Hornbach Baumarkt AG a crescut de la 42,2% la 44,1%. Raportat la suprafată si la efectele variatiei cursului de schimb valutar, cifrele de afaceri în restul Europei au crescut cu 6,6%, incluzând efectele variatiei cursului de schimb valutar cu 5,7%.

Evolutia cifrei de afaceri a sub-concernului Hornbach Baustoff Union GmbH (HBU) este una solidă în perioada de raportare. Desi constructorii privati si clientii profesionali au fost nevoiti să îsi limiteze sau să amâne proiectele din cauza conditiilor meteorologice nefavorabile, cifra de afaceri a Hornbach Baustoff Union a crescut, în primele trei luni, cu 0,8%, ajungând la 56,8 milioane euro (în anul precedent: 56,4 milioane euro). Sub-concernul opera, la data de 31 mai 2016, fără nicio modificare, 24 magazine de materiale de constructii în sud-vestul Germaniei si două locatii aproape de granită, în Franta (Lothringen).

Rezultatul operational al grupului Hornbach la nivelul anului precedent

Grupul Hornbach a intensificat, în primul trimestru al exercitiului financiar 2016/2017, eforturile pentru dezvoltarea sectorului e-commerce în cadrul „Strategiei Interconnected Retail”. Datorită cresterii cheltuielilor, precum si marjei comerciale mai reduse, dezvoltarea profitului în primul trimestru nu a putut tine pasul cu cresterea cifrei de afaceri la nivelul concernului.

Rezultatul operational consolidat (EBIT) în concernul Holding AG & Co. KGaA a ajuns, cu o valoare de 76,5 milioane euro, aproape la nivelul anului precedent (76,8 milioane euro). Rezultatul per actiune în cadrul holdingului s-a îmbunătătit după trei luni, ajungând la 2,56 euro (în anul precedent: 2,57 euro).
În acest context, estimările privind cifra de afaceri si profitul pentru întregul exercitiu financiar 2016/2017 a fost confirmat de Consiliul Director.