Campanie pentru conditii mai bune in penitenciare, realizata de Rusu+Bortun Brand Growers pentru Patru Maini

La finalul lunii ianuarie, sub pretextul presiunilor CEDO referitoare la condițiile proaste din închisori, guvernul a adoptat o ordonanță care favoriza cazurile multor politicieni corupți. Decizia a scos în stradă sute de mii de români. Pe 2 februarie, compania Patru Mâini s-a alăturat vocilor care cereau transparență și onestitate, făcând un angajament public de a rezolva pretextul care a stat la baza deciziei guvernului.

Dacă ordonanța se abroga până pe 11 februarie, compania se angaja să doneze materiale de construcții din portofoliul de brand Primus - adezivi, chituri, gleturi, tinci, mortare, șape, tencuieli și grunduri - pentru renovarea penitenciarelor. Cu fiecare zi în care guvernul amâna decizia, se reducea numărul închisorilor de renovat. Campania, realizată cu ajutorul agenției Rusu+Borțun Brand Growers, a stat sub îndemnul Dați abrogare, renovăm penitenciare!.

Acest gen de reacție nu este o noutate pentru Patru Mâini, care desfășoară deja de 4 ani o campanie susținută de renovare a spațiilor destinate copiilor din întreaga țară (până în acest moment, aproximativ 100 de grădinițe, școli și spitale). Oricine cumpără un produs Primus de la Patru Mâini contribuie automat la renovarea unui astfel de spațiu din propria comunitate.

Odată cu abrogarea ordonanței pe 5 februarie (urmată de anularea acesteia), cronometrul s-a oprit la un număr de 27 de penitenciare, astfel că au fost demarate deja discuțiile cu Administrația Penitenciarelor din România pentru a oferi ajutorul promis în campanie. Acest efort va merge în paralel cu platforma anuală de renovare a școlilor și a grădinițelor, care va începe în luna martie și va continua să încurajeze meșterii cinstiți.
 
Campania a fost comunicată de brand strict online, prin intermediul site-ului Patru Mâini și a contului său de Facebook, devenind o știre preluată de media tradițională (TV, print, online, radio), bloggeri și lideri de opinie, și susținută de de fanii brandului.

“Campania a generat reacții puternice, de la cei care au susținut campania prin asumarea mesajului până la cei care și-au exprimat dorința de a contribui la îmbunătățirea condițiilor din penitenciare. Reprezentantul unei închisori ne-a scris pentru a se oferi voluntar, alături de deținuții din respectivul loc, în platforma anuală de renovare a școlilor, acțiune realizată de Patru Mâini în fiecare an. Nu în ultimul rând, opinia publică a considerat inițiativa una din cele mai concrete manifestări de activism de brand.”, a declarat Adriana Lungu, reprezentantul Rusu+Borțun Brand Growers.
 
Campania este semnată de Cătălin Rusu, Alina Buzatu, Mihaela Neatu, Mircea Crăciun, Anca Uscătescu, Bogdan Pop, Ovidiu Hodorogea, Mădălina Pop, Miruna Potop, Laurențiu Năstase și Adriana Lungu (Rusu+Borțun Brand Growers), precum și de Claudia Russu și Augustin Russu (Patru Mâini).